Itt találod az összes cikket a „robottaxi” témában!
Lényegében egy összedőlt robottaxi társaság helyére érkezik a piacra az Amazon leányvállalata, a Zoox, viszont másik amerikai nagyvárosban terjeszti ki a szolgáltatása hatósugarát. Ebben az önvezető kocsiban már kormány sincs, az egész enteriőr egy tágas utastér.
A vezeték nélküli, indukciós otthoni töltő EV-k számára még pár éve is álomképnek tűnt, de a technológia a legnagyobb amerikai gyártónál célegyenesbe fordult. Ha piacra dobják, a megoldás tovább növelheti az elektromos autók értékesítését, de már inkább az önvezetés felé mutat.
Az nem kérdés, hogy komoly változások vannak küszöbön, de a szakértők szerint jövőre a vártnál is több szegmens működését alakítja át a mesterséges intelligencia. Ezeknek az ágazatoknak és vállalatoknak az élete fordul a legnagyobbat az AI miatt.
Amíg hazánkban csak fájdalmasan rövid karriert futott (törvénnyel ellehetetlenítették), addig az Uber a világ nagy részén még mindig olcsó és népszerű fuvarozó szolgáltatás. Mostantól regionálisan már Waymo robottaxik is rendelhetők vele.
Mivel senki sem sérült meg, elvileg semmi oka nincs, hogy egy koccanásos baleset bejárja a világsajtót, ám itt egy AI-vezérelt, automatizált fuvarozószolgáltatás robotautójáról van szó. Vajon veszélyes?
A célzottan épített autonóm járművekkel foglalkozó Zoox megkezdte az önvezető fuvarok teljesítését. Bár egyelőre csak a cég alkalmazottai vehetik igénybe a szolgáltatást, a tesztprogram így is elég ígéretes.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.