Tarolt a januári orkán, milliárdokat fizettek a biztosítók

2022. 09. 09., 20:17

A május-augusztusi viharszezonban viszonylag kevés kárbejelentéshez a korábbi éveknél jóval magasabb átlagos kifizetések társultak a Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint. A legtöbb kárt a januári orkán okozta.

A biztosítókhoz 63 ezer kárbejelentés érkezett idén május 1-jétől augusztus 31-ig, fele-kétharmada annak, mint amennyi a korábbi években. A Mabisz 2010 óta összesíti a viharszezon káradatait, azóta csak 2018-ban érkezett ilyen kevés bejelentés.

A kifizetett összeg csaknem 7,5 milliárd forint volt az idei viharszezonban, ami nem kiugró, elmarad a tavalyitól. Ugyanakkor az idei átlagos viharkár meghaladta a 120 ezer forintot, ami 20-40 százalékkal több az elmúlt évek kifizetéseinél. A Mabisz szerint ez jelzi az idei viharok intenzitását, másrészt a megemelkedett építkezési, újjáépítési költségeket; a viszonylag kisebb károsodások helyreállítására is a korábbi éveknél magasabb összegeket kell szánni.

A viszonylag alacsonyabb lakossági kárszámok az elmúlt két hónap viharok szempontjából kedvezőbb időjárásának köszönhetők. Májusban és júniusban, a viharszezon felénél 39 ezer bejelentésnél és 4,6 milliárdos kárösszegnél tartottak a biztosítók, ami lényegesen meghaladta a 2021-es rekordév időarányos káradatait. Az elmúlt négy hónapban május végén voltak a legkomolyabb viharok.

A tavalyihoz hasonlóan idén is nagyon sok volt a jégkár, valamint a tetőbeázások mellett a villám és annak másodlagos, indukciós hatásai adtak alapot a kárigényre.

Az időjárás kiszámíthatatlanságát jelzi, hogy idén eddig a legsúlyosabbnak a január 30-i orkán következményei bizonyultak, ami több mint 27 ezer bejelentés alapján csaknem hárommilliárd forintjába került a biztosítóknak. A tapasztalatok szerint az időjárási anomáliák egyre kevésbé korlátozódnak a hagyományos viharszezonra. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS