Melyik az előnyösebb, a fapados vagy a klasszikus utasbiztosítás?

2023. 08. 28., 20:24

A repülőútra készülők számára számos esetben kedvezőbbek lehetnek a hagyományos utasbiztosítások feltételei, mint amit a fapados légitársaságok kínálnak – derül ki a CoverMe digitális biztosítási platform blogbejegyzéséből.

A magyar utazók körülbelül 60 százaléka köt utasbiztosítást külföldi útja előtt. Magyarországon is óriási népszerűségnek örvendenek a diszkont áron kínált repülőjegyek, amelyek a fapados légitársaságok által kínált járatokra szólnak. Sokan a repülőjegy foglalási folyamat során élnek a légitársaság utasbiztosítási ajánlatával, mások adott biztosítónál, vagy valamilyen összehasonlító oldalon bogarásszák végig majd kötik meg a számukra legideálisabb konstrukciót.

Törlés – késés – útlemondás. A repülős nyaralások rettegett triásza, amely leginkább megkeseríti az utazók életét. A fapados utasbiztosítások abszolút előnye, hogy ezekre a biztosítási eseményekre plusz díj felszámítása nélkül is téríthetnek. A Ryanair-nél alapszolgáltatás, hogy a járattörlések és a késedelmes indulások után fizetnek, a WizzAir pedig a járatkésés, a járatlekésés, valamint az útlemondás eseményeit is biztosítja. Utóbbi esetén a fel nem használt szállás díját is térítik, ha nem várt betegség vagy baleset ér minket, esetleg közeli hozzátartozónkat.

A klasszikus utasbiztosításoknál ezzel szemben alaposan utána kell járnunk, hogy járattörlés, -késés vagy útlemondás biztosítási eseményre is van-e fedezet a főbiztosításban. Nem minden klasszikus termék térít ilyen eseményekre. A többség valamilyen repülős vagy útlemondásos kiegészítőt kínál plusz díj felszámításával – olvasható a CoverMe friss blogbejegyzésében.

Mivel az útlemondás az utasbiztosítások között az egyik legdrágább komponens – bár mindig jó, ha van – a fapadosoknál az mindenképp hátrány, hogy akkor is ki kell fizetnünk – hiszen a díjába bele van építve –, ha másnapra vesszük meg a repülőjegyünket és tényleg minimális az esélye, hogy az utazásunkat betegség vagy baleset miatt le kell, hogy mondjuk. Ilyen esetben érdemes lehet kihagyni a fapadost, és inkább olcsóbb klasszikust megkötni – szintén last-minute.

A fapados légitársaságoknál általában nem lehet egy bizonyos életkor (a WizzAir-nél 64, a Ryanair-nél 70 év) felett biztosítást kötni az esetlegesen felmerülő orvosi költségekre, ezzel szemben a hagyományos biztosítók (jellemzően pótdíjért) akár 90 éves korig is szolgáltathatnak.

Akik hosszabb időtartamra vagy fizikai munkavégzési céllal szezonálisan utaznak külföldre, azoknak szintén a klasszikus biztosítóknál kell erre szóló kiegészítő biztosítást keresniük és kötniük.

Kinek mit ajánlanak?

Fapados légitársaságnál kötött utasbiztosítás
• Aki nem akar a részletekkel foglalkozni, általános fedezetet akar egy átlagos repülős utazásra;
• akinek kevés az ideje a biztosítás megkötésére, a lehető legegyszerűbb megoldást keresi;
• aki járatos az online világban, nem zavarja, ha csak online tud kárt bejelenteni egy külföldi oldalon;
• akinek fontos, hogy a készpénze is biztosítva legyen;
• akinek fontos az útlemondás biztosítás.

Valamelyik klasszikus biztosítónál kötött utasbiztosítás
• Ha az utazás célja sportolás, gyógyászati kezelés vagy fizikai munka, akkor csak ez jön szóba;
• aki 64/70 éves elmúlt, és/vagy ismert krónikus betegsége van, és erre is kíván fedezetet;
• aki az átlagosnál magasabb biztonságra vágyik;
• aki nem akar az útlemondás biztosításért fizetni;
• aki egy évben többször, családdal vagy nagy társasággal utazik;
• aki a lehető legolcsóbb megoldást keresi, képes átnézni a lehetőségeket és tudatosan választani;
• akinek fontos a biztosító magyarországi jelenléte, ismertsége, ügyfélszolgálata.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS