Minden tízedik jelentkező cég bekerült a Hiventures programjaiba

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 05. 23., 12:30

Több mint 2 ezer cég közül választotta ki a Hiventures a programjába bekerült kétszázat – válaszolta az Üzletem kérdésére Kisgergely Kornél, a cég vezérigazgatója a csütörtöki rendhagyó online sajtótájékoztatón.

Hozzávetőlegesen a jelentkező cégek 10 százaléka került be eddig a Hiventures három programjának valamelyikébe az elmúlt két évben, 204 esetben született pozitíd döntés, összesen 17 milliárd forint értékben – válaszolta az Üzletem kérdésére Kisgergely Kornél.

A Hiventures vezérigazgatója arról is beszélt a csütörtöki online sajtótájékoztatón, hogy maximum 500 millió – 1 milliárd forintos befektetést biztosítanak a startupoknak, ezután külföldi tőkebevonással növelhetik erejüket és versenyképességüket a cégek. Van már jelenleg is néhány magyar startup, amelyik a nagy siker kapujában áll, de egyelőre komoly exitre nem került sor.

A tájékoztatón Katona Bence vezérigazgató-helyettes bejelentette, hogy június 1-től az eddigi maximum 9 milliós befektetést 15 millió forintra emelik. Az inkubációs szakaszban eddig így összesen 39 millió forintot lehetett felvenni, ez most 65 millióra emelkedik.

A Forbes kérdésére Mikesy Álmos inkubációs befektetési igazgató elmondta: továbbra is 9 százalékot kérnek majd ezektől a cégektől, de az eddigi limit, vagyis a 9 millió feletti 6 milliót tagi kölcsönként adják.

Ezzel egy időben a magvető finanszírozás felső határát 150 millióról 250 millió forintra emelik. A növekedési szakaszban pedig az eddigi maximum 1,5 millió euróval szemben 3 millió eurós tőkebefektetést lehet igényelni.

A rendhagyó, viszont annál hatékonyabb tájékoztatón az Üzletem arra is választ kért, hogy a Hiventuresnek van-e kapcsolata a startup nagyhatalomnak számító Észtországgal?

Szluha Dénes a növekedési terület befektetési igazgatója – az észtek szerepét nem kisebbítve – azt mondta, hogy Európában van még néhány húzó ország, így Ausztria, Németország és Hollandia. A Hiventures szakemberei igyekeznek ott lenni minden nagyobb európai és amerikai rendezvényen, a kapcsolatépítés és a tapasztalatcsere terén kimondottan jól állnak. Olyannyira jól, hogy épp a közelmúltban jelentkezett egy észt üzletember, aki Magyarországon kíván startupot indítani.

Katona Bence vezérigazgató-helyettes közölte: a Hiventures befektetési politikája változatlan maradt az indulás óta: a programban résztvevő cégekben kisebbségi tulajdonosként dolgoznak, s a hagyományos iparágakban tevékenykedő vállalkozásokra továbbra sem fókuszálnak.

A látványos fejlődést ígérő startupokra viszont a jövőben is koncentrálnak. Ahogy azt megírtuk, kétszer 60 millió forint befektetést kap az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől a színészek munkakeresését megkönnyítő platform elindítója, a Szabadszínész Kft. A Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember által alapított vállalkozás azért jött létre, hogy minél több színésznek legyen lehetősége szórakoztató vagy művészeti produkciókban szerepelni.

Vagyis jó ötletekre, nagy bizniszekkel kecsegtető tervekre vevő a Hiventures.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.
2024-12-11 19:11:25
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ), a Magyarországi Diákvállalkozások Országos Érdekképviseleti Szövetsége (DiákÉSZ), a Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezetek Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KÖZÉSZ), valamint az Országos Szövetkezeti Tanács (OSZT) közötti stratégiai megállapodás aláírására került sor december 11-én Budapesten a nyugdíjas foglalkoztatás országjáró fórumán.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS