20 milliós befektetést kapott a Széchenyi egyetemi startup

2021. 01. 09., 16:00

Újabb sikeres félévet zárt a győri Széchenyi István Egyetem, a Startup Campus és a Magyar Fejlesztési Bank-csoporthoz tartozó Hiventures közös inkubációs programja. Ezúttal három csapat mutatkozott be a Demo Day keretében, közülük a felhasználóbarát napelemrendszereket fejlesztő Lument tartotta befektetésre érdemesnek a zsűri. A négy széchenyis hallgatóból álló csapat húszmillió forintos tőkeinjekciót kapott.

2020 ősze volt sorozatban a harmadik félév, amikor elindult az Uni Győr inkubációs program, melynek keretében szakmai mentorálást és képzést kaptak a jelentkező széchenyis startupok. A szemeszter végén szokás szerint egy külön esemény keretében mérkőztek meg egymással a csapatok a sokmilliós befektetés reményében.

Dr. Dőry Tibor, a Széchenyi István Egyetem Menedzsment Campus Kompetenciaközpontjának vezetője köszöntőjében kiemelte, a hallgatói innováció az egyetemi innovációs ökoszisztémán belül fontos szerepet tölt be.

„Igyekszünk olyan pályázati konstrukciókkal, képzésekkel és programokkal ösztönözni az egyetemisták és oktatóink vállalkozói tevékenységet, amelyekkel a város és a régió gazdaságát is támogatjuk. Ez a fejlesztői tevékenység a következő európai uniós ciklus egyik fontos célkitűzése, egyben egyetemünk stratégiájának prioritása is, emiatt ezeket a projekteket még éveken keresztül szeretnénk folytatni” – mondta az egyetemi docens.

Az inkubációs program zárultával a három legígéretesebb projekt mutatkozhatott be a befektetői zsűri előtt, az úgynevezett Demo Day keretében. A DynaBikeLight kontaktmentes, dinamóhoz hasonló elven működő kerékpárvilágítással foglalkozik, a Lumen egyszerűen telepíthető, hálózatba köthető napelemrendszereket fejleszt, a Cube Coffee pedig újrahasznosítható, környezetbarát kávéspoharával váltaná ki az eldobható csomagolásokat. A következőkben röviden bemutatjuk a három startupot, majd ismertetjük a zsűri döntésének hátterét.

DynaBikeLight

A kerékpárokon éjszaka vagy rossz látási körülmények között elengedhetetlen valamilyen világítás használata, elsősorban biztonsági okokból – erre nyújt innovatív megoldást a DynaBikeLight csapata, akik a kerékpár mozgási energiáját használják fel a fényhatás eléréséhez. A termék egy kerékíven futó, látványos fényér, amely tekeréskor aktiválódik, nagyban hasonlítva a dinamó működéséhez.

„Termékünk külső energiaforrás felhasználása nélkül, kontaktmentes indukciós technológiával biztosítja a kerékpár világítását. Elöl fehér, hátul piros fényívet generál, mely minden irányból jól látható. A termék több alkatrészből áll, de elég egyszer telepíteni, az első használatkor” – szögezte le Czantleitner Emese, a DyneBikeLight marketingese.

Lumen

A Lumen csapata az építőipar képzeletbeli tortájából vágna ki egy szeletet saját fejlesztésű, kompakt napelemcsomagjával. A tisztán széchenyis hallgatókból álló csapat úgy kalkulál, hogy az egyébként is túlterhelt és folyamatosan csúszásokban lévő generálkivitelezők szívesebben költenek olyan rendszerekre, amelyek gyorsan és egyszerűen üzembe helyezhetők. A könnyen telepíthető és tetszőlegesen optimalizálható, több kategóriában is elérhető LumenBoxot pontosan az ő igényeikre szabták.

„Az Európai Unió szabályozása szerint 2021-től az új építésű társasházak energiaigényét legalább 25 százalékban megújuló forrásból kell fedezni. Ezt az elvárást a magyar vállalkozók többsége napelemekkel teljesíti, ezek telepítése azonban bonyolult, sok munkaerőt igényel, ráadásul az eszközök több elemből állnak, a beszállítók nem mindig küldik időben a szükséges alkatrészeket. A LumenBox előnye itt mutatkozik meg, mi ugyanis kész eszközt gyártunk, felfüggesztéssel, védő áramkörökkel, egyetlen termékbe integrálva, ami jelentősen megkönnyíti a telepítést. Készülékeink hálózatba kapcsolását is biztosítjuk” – mondta Nagy Felicián, a csapat műszaki tervezésért felelős tagja.

Cube Coffee

„A Cube Coffee nemcsak egy pohár, hanem egy közösségi hálózat, amely forradalmasítja az eldobható csomagolásokat” – foglalta össze startupjuk lényegét Vadász Vanessza, a csapat termékfejlesztéssel és designnal foglalkozó tagja. Prezentációjából kiderült: termékük az egyszer használatos, többnyire műanyagból vagy papírból készült kávéspoharakat cserélné le egy visszaváltható, környezetbarát pohárra, amit egyszerűen csak Cube-nak neveznek.

„Sokféle űrtartalmú poharat gyártanak a világon, a Cube viszont moduláris, a mérete tetszőlegesen csökkenthető vagy növelhető, így egy pohár elégíti ki az összes igényt. A pohárhoz tartozik egy tető és egy palást is, ami hordozni fogja a kávézó arculatát és a sajátunkat is, a hőre reagáló chip pedig mutatja, milyen állapotban van a kávénk” – ismertette terméküket a Széchenyi István Egyetemen építésznek tanuló lány.

A bírálók döntése értelmében a Lumen kapott befektetést, ami 20 millió forintos tőkeinjekciót jelent.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 03., 23:03
Közzétették az ESG törvény újabb módosításának tervezetét, amely jelentős egyszerűsítéseket ígér a vállalkozások számára a fenntarthatósági célú átvilágítási kötelezettségek teljesítésének területén. A változások – a módosító törvény elfogadása esetén – a kihirdetés után 30 nappal lépnének hatályba, míg a módosult bírságolási rendelkezések csak 2026-tól válnának alkalmazhatóvá. A javaslat által bevezetni kívánt legfőbb változtatásokról a DLA Piper Hungary készített összefoglalót.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS