Zsoldos Botond: A Munchnál alapvetés, hogy vissza kell adni a világnak azt, amit kaptunk

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 04. 14., 10:00

Amikor valakivel együtt dolgozunk, a visszajelzés a legfontosabb. Ha látok egy munkát vagy munkafolyamatot, megpróbálok minél több és lehetőleg minél pozitívabb véleményt formálni – mondta az Üzletemnek Zsoldos Botond, a Munch társalapítója és technológiai vezetője.

Zsoldos Botondot nagyon érdekli a kockázati tőke világa, emellett az üzleti tanácsadás is izgalmasnak tűnik. Természetesen ezek a jövő tervei, mert jelenleg nagy erővel dolgozik a Munch társalapítójaként. A Munch segítségével könnyen tehetünk a környezetünkért: a vásárlás során jó minőségű ételeket menthetünk meg, amelyek a segítségünk nélkül a kukában végeznék. Ha arra is kíváncsi, hogy mi az a 3 dolog, ami mindenképp felbosszantja Botondot, olvassa el az Üzletem.hu 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 274. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Mindig az volt a célom, hogy alkossak valami olyat, ami értéket teremt másoknak, viszont mégis a saját gyermekemnek nevezhetem. Az ehhez vezető út során megpróbáltam a lehető legtöbb szakmai tapasztalatot megszerezni: értékesítőként dolgoztam az AIESEC nevű szervezetnél, illetve egyetem mellett gyakornokoskodtam a DIAGEO-nál. Ezután felvételt nyertem a Demium Startups nevű startup akcelerátorba, ami sajnos a program kezdetekor megszüntette budapesti működését. Ezután pár barátommal alapítottunk egy IdeSüss nevű projektet, ami a koronavírus alatt biztosított egy platformot pékségeknek és cukrászdáknak, ahol értékesíthették a termékeiket online. Ez a projekt sajnos nem volt sikeres, viszont ezen projekt megalkotása során láttam meg a piaci igényt, amely a Munch alapötletét adta. Így jutottam el a ponthoz, amit karrierem csúcsának tartok: találkoztunk Albertékkel, akik szintén ezzel szerettek volna foglalkozni, és megalkottuk a Munchot. Több, mint 50 ezren telepítették az alkalmazásunkat, amelyen keresztül 20 ezer adag ételt mentettünk meg a kidobástól.

Milyen távra tervez?

– Van egy hosszú távú célom, amit nevezhetünk akár „életcélnak”. Ennek részletei viszonylag gyakran változnak, hiszen még fiatal vagyok, viszont a nagy kép mindig változatlan. Folyamatosan érnek külső impulzusok, olvasok, videókat nézek, ezek pedig folyamatosan formálják a világképemet – innen ered a változékonyság. Mindig próbálok rövidtávú célokat is megfogalmazni, ehhez pedig mindig készítek egy akciótervet, amit általában végre is hajtok. Ezekre „lépcsőfokokként” tekintek, tehát minden rövidtávú cél hozzájárul az életcél eléréséhez.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A Munch alatt sok mindent van lehetőségem kipróbálni, bevonjuk egymást a különböző folyamatokba. Ugyan főként az IT-val és (alapítótársaimhoz hasonlóan) üzleti tervezéssel foglalkozom a Munchnál, belelátok a különböző operációs, marketing és sales folyamatokba is. Ami a bakancslistámon szerepel, az a kockázati tőkealapok világának megismerése.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Itt sok mindenkit szeretnék megemlíteni, hiszen különböző területeken sok féle tanácsot kaptam. A gimnáziumi tanáraimat és a szüleimet emelném ki, tőlük tanultam a legtöbbet életem során. Sokat köszönhetek a korábbi munkahelyeim vezetőinek, és munkatársaimnak, hiszen ezen helyeken dolgoztam először „valós” projekteken, és nem iskolai prezentáción. Ezenkívül folyamatosan tanulok a jelenlegi Muncsapattól is, hiszen egy ilyen nagy csapat együttműködése mindenképpen tartogat kihívásokat. A csapathoz novemberben csatlakozott a Munch CTO-ja, Foltányi Kolos – a közös munka során tőle is rengeteget tanultam.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Amikor valakivel együtt dolgozunk, a visszajelzés a legfontosabb, ezért ha látok egy munkát vagy munkafolyamatot, megpróbálok minél több és lehetőleg minél pozitívabb véleményt formálni. Ha nem értek egyet valamivel, általában megmondom, vagy kérdésekkel próbálom megérteni a kollegám gondolatmenetét – szerintem a közvetlen, pozitív és egyenes kommunikáció motiváló lehet. A csapaton belül egyébként (kölcsönösen) példát mutatunk egymásnak az egyéni hozzáállásunkkal és munkamorálunkkal.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ahogy fentebb említettem, a kockázati tőke világa nagyon érdekel, emellett az üzleti tanácsadás világa is izgalmasnak tűnik. Egyelőre nagyon élvezem azt, amit csinálok, ezek egyébként kötődnek is a két említett területhez, így a közeljövőben nem is váltanék.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Próbálok minél több szakmai és üzleti rendezvényen részt venni, hiszen a kapcsolatépítés személyesen a legegyszerűbb. Személy szerint egyébként jobban szeretem az online kapcsolatépítést, minden nap megnyitom a LinkedIn-t, és törekszem a professzionális kapcsolati hálóm bővítésére. Egyébként 6 éves korom óta golfozom, a pályán szintén nagyon sok emberrel találkozom, akiktől sokat tanulhatok üzleti téren.

Mire sajnálja az idejét?

– Sok dolog van, amit időpazarlásnak tartok, ebből kiemelnék hármat. Egyrészt vannak azok az értelmetlen viták, amikor tulajdonképpen egyetértünk, mégis vitatkozunk valami apró részleten ahelyett, hogy túllépnénk rajta. Másrészt nagyon sok időt vesz el a pihenés, tök jó lenne, ha az ember dönthetne úgy, hogy nem kell neki pihenés és csak dolgozhatna.

Mivel lehet felbosszantani?

– Három dolog van, ami elég bosszantó: amikor valaki egyáltalán nem figyel a másikra és csak a saját gondolataival foglalkozik. Illetve zavaró tud lenni, ha valaki csak azért mond ellent, hogy ne értsen egyet veled. Bosszantó tud lenni az is, ha valaki hibázik, de nem ismeri el, hanem másokat okol érte vagy egyáltalán el sem ismeri a hibát.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– A Munchnál alapvetés, hogy vissza kell adni a világnak azt, amit kaptunk. Ételosztást szerveztünk a Máltai Szeretetszolgálattal, és együttműködünk a Magyar Élelmiszerbankkal, ezekben a folyamatokban szívesen részt veszek. Ezek mellett szívesen vállalnék önkétes munkát autista gyerekeket segítő szervezeteknél.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nagyon fontos számomra, hogy az étel, amit megeszem jó minőségű, finom, és egészséges legyen – erre nem sajnálom a pénzt. Ezek mellett szívesen költök a barátaimra és a családomra is.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– 6 éves korom óta golfozom, ha egyedül kimegyek játszani, az nagyon ki tud kapcsolni – olyankor van időm gondolkodni. A családdal töltött idő is kikapcsoló: a hétvégi közös filmnézések, sorozatnézések a legnyugodtabb pillanatok a Munch mellett. Nagyon élvezem egyébként a baráti összejöveteleket is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS