Soha nem volt még ilyen a Cápák Közöttben: egyszerre harapott az összes ragadozó

2021. 03. 13., 13:00

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2020-as felmérése szerint Magyarországon fejenként átlagosan 65 kg élelmiszert dobunk évente a kukába, aminek több mint fele nagyobb odafigyeléssel megmenthető lenne – de hogyan? A Start it @K&H inkubátor programban részt vevő Munch által fejlesztett alkalmazással a boltok, pékségek, éttermek és szállodák a nap végén kedvezményesen értékesíthetik az el nem adott, ám jó minőségű ételeiket, így felvéve a harcot az élelmiszerpazarlással. A kezdeményezés nemcsak a felhasználók, de a befektetők körében is igen népszerű: a Cápák Között üzleti showműsor történetében először az összes Cápa beszállt a csapat támogatásába.

A környezettudatossághoz kapcsolódó társadalmi felelősségvállalás szerepe évek óta növekvő tendenciát mutat az üzleti életben. A mindennapok szintjén azonban még van hova fejlődni, ugyanis a Nébih legfrissebb adatai alapján, egy átlagos magyar évente 65 kg élelmiszert dob a kukába. „Magyarországon a startupok egyre erőteljesebben, egyre innovatívabb módon próbálják felhívni a figyelmet a környezettudatosságra. A Start it @K&H inkubátorprogramban részt vevő startupok között is vannak ma már olyanok, akik kifejezetten a környezetszennyezés problémájára keresnek új megoldásokat, vagy más társadalmi felelősségvállalási szempontot építenek be induló vállalkozásukba. Ez pedig nemcsak a felhasználók körében, de a támogatói oldalon is egyre népszerűbb” – fejtette ki Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője.

Az inkubátor egyik csapata, a Munch az ételpazarlás összetett problémájára kínál megoldást: lehetővé teszi ugyanis, hogy a vendéglátó egységek kedvezményesen, úgynevezett meglepetés ételcsomagok formájában adják el a nap végén megmaradt friss, kifogástalan minőségű ételeiket. A vendéglátóhelyek kínálatában pékárukat, főtt ételeket és süteményeket egyaránt találunk, ugyanakkor kiemelt figyelmet fordítanak arra is, hogy cukor-, glutén, laktóz-, és szójamentes, valamint vegán és vegetáriánus ételek is elérhetőek legyenek az alkalmazásban. Az el nem adott ételek árusításával mindenki jól jár, hiszen a vendéglátóhelyek plusz bevételre tesznek szert, ami a jelenlegi helyzetben különösen nagy segítséget jelent számukra, a vendégek pedig akár 70, de minimum 40 százalékos kedvezménnyel juthatnak hozzá jó minőségű, finom ételekhez, amelyek a rendelés leadása után vehetőek át a vendéglátóegységekben. A kezdeményezés létjogosultságát mi sem igazolja jobban, mint az, hogy a kidobástól megmentett ételadagokkal több mint 80 tonna CO2-egyenértékű üvegházhatású gáz felesleges kibocsájtását előzte meg eddig az ételmentő közösség. „A Munch alkalmazást már közel 30 000-en letöltötték, és öt magyarországi városban – Budapesten kívül Győrött, Szegeden, Sopronban és Debrecenben – vagyunk elérhetők. Célunk a hazai terjeszkedés, szeretnénk további éttermeket, boltokat bevonni a kezdeményezésbe és az általunk kínált szolgáltatással jelen lenni más városokban is. Emellett pedig a nemzetközi piacra lépésre is készülünk, valamint a Magyar Élelmiszerbankkal való együttműködésnek köszönhetően már nélkülözők számára is el tudunk juttatni ételadagokat” –mondta el Wettstein Albert, a Munch egyik alapítója, aki a harmadik évaddal jelentkező Cápák között üzleti showműsorban Perepelica Kirillel együtt képviselte a startupot.  

Erre mind az öt Cápa ráharapott

Bár a nemrégiben elstartolt üzleti showműsor, a Cápák között új Cápával bővült, van, ami nem változott: a döntéshozók az új évadban is csak a legígéretesebb pénzügyi befektetések mellett köteleződnek el. A Munch a műsor történetében is példa nélküli sikereket ért el, ugyanis most először a Cápák mindegyike befektetett a vállalkozásba. „A Cápák között versenyzőinek az első adás óta vagyunk a pénzügyi mentorai, így jól tudjuk, mi az a szempont, amely minden Cápa meggyőzéséhez elengedhetetlen: jövedelmező befektetésként láttatni a céget. Ehhez pedig a jó ötlet, az elkötelezett csapat és a meggyőző piaci növekedés mellett ma már az is hozzátartozik, hogy egy valós társadalmi problémára kínáljon a vállalkozás innovatív megoldást – összegezte Kökény Roland, a K&H Bank kkv marketing és támogatás vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 02., 14:30
A Z generáció tudatosan, de rendkívül élménycentrikusan költ – derül ki egy generációról készült átfogó kutatásból. A riport készítésében közreműködött a Diverzum, hazánk legnagyobb diákkedvezményeket kínáló platformja is, amelynek a partnerségi vezetőjével, Takács Péterrel beszélgettünk a Cégkassza Podcast legújabb adásában. A szakértő megosztotta gondolatait a Diverzum indulásáról, valamint a fiatalok fogyasztási szokásairól és digitális életmódjáról is.
2025. 06. 13., 12:05
A szezonálisan kiigazított adatok szerint az egy hónappal korábbihoz képest 1,8 százalékkal csökkent az ipai termelés volumene az Európai Unióban 2025. áprilisban, az egy évvel korábbit ugyanakkor így is meghaladta 0,6 százalékkal.
2025. 06. 12., 11:05
Májusban országos szinten 0,8 százalékkal nőttek a lakbérek áprilishoz képest, ugyanakkor a fővárosban enyhe csökkenés történt: Budapesten 0,2 százalékkal estek vissza az albérletárak. Éves összevetésben továbbra is drágulás látható: országosan 7,9 százalékkal, Budapesten pedig 7 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak az elmúlt egy év során – derül ki a KSH-ingatlan.com májusi lakbérindexéből.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS