Vanek Balázs: Egyre jobban felértékelődik a hitelbiztosítás szerepe

Vanek Balázs: Egyre jobban felértékelődik a hitelbiztosítás szerepe
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 05. 27., 09:14

Büszke vagyok, hogy az Atradius 2016 óta piacvezető Magyarországon, jelenleg közel 50 százalékos piaci részesedéssel –mondta az Üzletemnek Vanek Balázs, az Atradius Hitelbiztosító országigazgatója.

Vanek Balázs azzal motiválja kollégáit, hogy az Atradius olyan hely, ahol jó dolgozni, ahol számíthatnak egymásra. Elsődlegesnek tartja, hogy a jelenlegi, válságokkal terhes időkben is profi mód segítse az ügyfeleket. Balázs szívesen vesz részt olyan kezdeményezésekben, amelyek az esélyegyenlőséget javítják. Ha az is érdekli, hogy mit, illetve miket írt fel a bakancslistájára, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 407. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Az Atradius Hitelbiztosítónál 2004-ben kezdtem dolgozni, feladatom kollégáimmal a cég felépítése volt. Büszke vagyok arra, hogy az Atradius 2016 óta piacvezető Magyarországon, jelenleg közel 50 százalékos piaci részesedéssel. Hasonló jelentőséggel bír, hogy mindezen idő alatt ügyfeleink, hazai és külföldi kollégáink, valamint a tulajdonosunk felé is megbízható, korrekt partnerek voltunk.

Milyen távra tervez?

– Szakmai horizontomon a következő 3-5 év szerepel, ennyi időre tudok tervezni. Ennek keretében az Atradius közép-kelet európai országai jelentőségükben megerősödve egy régióként léphetnek fel, ez a változás érdekes új szakmai kihívásokat kínál.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Gazdasági korszakváltás kezdődött az elmúlt évek során. Ide értem, hogy a tartósan magas infláció és magas hitelkamatok újfajta gazdasági környezetet hoznak, amit kiegészít az energiaárak megugrása. Ezt akár válságnak, akár alkalmazkodási kényszernek is nevezhetjük. Lesznek nyertesei és vesztesei is, utóbbiak sok esetben nem fizető vevőket jelentenek majd idehaza és export relációban. Ilyen időszakban a hitelbiztosítás szerepe felértékelődik. Fontos számomra, hogy partnereinket megfelelően segítsük ebben az időszakban is.  A másik bakancslistás pont a volt Jugoszlávia területén a hitelbiztosítási szolgáltatás további felépítése.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Dr. Thomas Langen, az Atradius Német és Közép-Kelet Európai senior igazgatója vett fel. Tőle sokat tanultam, például azt is, hogy erős döntéstámogató, előkészítő csapata van. Továbbá a helyi vezetőket nagy, önálló helyi hatáskörrel ruházza fel, a munkatársi kapcsolatok felépítésénél a bizalomra és a türelemre épít.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Azzal, hogy az Atradius olyan hely, ahol jó dolgozni, számíthatunk egymásra, illetve az ügyfeleinket profi, kiszámítható módon szolgáljuk ki. Ráadásul nemcsak egy-két hónapig, hanem hosszú időszakon át.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Nagyon szeretek a természetben lenni, így később akár túravezetőként is kipróbálnám magamat.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Elsősorban konferenciákon, ügyféltalálkozókon, illetve a közösségi médiában.

Mire sajnálja az idejét?

– A hétvégéken igyekszem az időmet privát, elsősorban családi programokra fordítani, így ekkor nem dolgozok. A vásárlás egyébként olyan időtöltés, amit a hétvégén próbálok elkerülni.

Mivel lehet felbosszantani?

– Fontos számomra a másik ember tiszteletben tartása, ennek a hiánya zavaró számomra.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Érzékenyen érint a társadalmi különbségek témaköre. Szívesen veszek részt olyan kezdeményezésekben, amelyek az esélyegyenlőséget javítják. Épp a napokban beszélgettem svájci kollégámmal, aki számomra meglepetésként arról számolt be, hogy Svájcban az állampolgárok között is nyílik az olló, például a vidéki és városi emberek között.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nagyon szeretek a családommal utazni. Ilyen terület a gyerekek taníttatása, fejlődése is. De ma már fel lehet venni a listára azt is, hogy egészségesen étkezzünk.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Azokat a sportokat szeretném megemlíteni, amelyeket a természetben lehet űzni. Ilyen a hosszútávfutás, lehetőség szerint erdőben, a túrázás, vitorlázás vagy a síelés. Hasonlóan fontos időnként csendben lenni és kizárni a külvilágot, az ingereket.

(Fotók: Atradius)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS