Tomán József: Kulcsemberek teljesítményén javítunk

Tomán József: Kulcsemberek teljesítményén javítunk
2021. 11. 24., 09:17

Az nyújtja a legnagyobb sikerélményt, ha az ügyfeleim újra és újra felkérnek a következő kihívásaik megoldásához – mondta az Üzletemnek Tomán József hatékonyságnövelési specialista.

Tomán József nem követ vakon semmilyen irányzatot. Saját rendszerébe kizárólag a gyakorlatban eredményesen működő, saját tapasztalataiból származó módszer és megoldás kerülhet be. Küldetésének tekinti a tanácsadói szakma megítélésének javítását. Ha érdekli, hogy Józsefnek mi a véleménye az önkéntes munkáról, a választ megtalálja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 355. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– 2015-ben terveztem egy előadássorozatot, amelyben a menedzselés és a vezetés általam fontosnak tartott területeiről tartottam 10 egész napos előadást. Ezen közel 50 ember teljes egészében velem tartott. Később ez lett a cégműködés fejlesztési módszertanom magja. Ezen kívül, az nyújtja a legnagyobb sikerélményt, ha az ügyfeleim újra és újra felkérnek a következő kihívásaik megoldásához. Van, akinek már a harmadik cégét tesszük rendbe. Van, aki újabb szinteket lép, a működés minőségi javításában és az árbevételben.

Milyen távra tervez?

– Azt tervezem, hogy az életemben mindvégig fogok feladatokat vállalni a vállalkozások fejlesztésében, főként a működésük javításában és eredményeik növelésében. Minden év végén szoktam azzal foglalkozni, hogy a következő évnek mi legyen a fókusza.  Ez jellemzően vagy valamilyen szakmai vagy módszertani fejlesztés. 2022-ben olyan 3 hónapos programok vannak a fókuszban, amelyekkel a vállalkozók különböző szinteken javítani tudják a cégük eredményeit. Ezek

  • munkaköri
  • funkcionális részleg, csoport, profitcentrum
  • teljes cég szintjén

3-4 havonta vizsgálom felül ezek haladását, és ha olyan változás történik a cégek működésében, ami miatt érdemes valamilyen megoldást kifejleszteni, akkor azt is beillesztem a teendőim közé. Például 2021-ben ilyen volt, a pandémia következtében, főként a bizonytalanság miatt kialakult, jelentősen romló vezetői és dolgozói személyes állapot, amivel kezdeni kellett valamit. Erre készült a személyes energetizálást segítő program, amellyel főként vállalkozók, vezetők és kulcsemberek közérzetén és ezen keresztül a teljesítményén javítunk.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A megszerzett gyakorlati tapasztalat továbbadásának megoldása.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A tudásom megszerzésében volt szerepe a könyveknek, illetve olyan szervezett képzésnek, amelyben a menedzser diplomát is szereztem. Ettől nagyságrendekkel többet tanultam, a korábban saját magam által indított és vezetett vállalkozás tapasztalataiból. A legtöbbet azonban az ügyfeleimnél történő állapotok megértéséből, ezek fejlesztési lépéseinek kialakításából, a végrehajtás során szerzett tapasztalatokból tanultam.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Csak motivált emberekkel dolgozom együtt.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– A munkám során nagyon sok iparágra, üzleti modellre, szakmára van rálátásom. Minden alkalommal, amikor megismerek egy újabb területet, az erősödik bennem, hogy azokból elég annyit tudnom, amennyi a közös munkához a saját feladataimmal kapcsolatos megértéshez kell. A saját tanácsadói tevékenységemen túl, egyre többször, egyre nagyobb arányban segítek coaching típusú támogatással az ügyfeleimnek.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Erre nem fordítok túl sok energiát. Lehet, hogy érdemes lenne többet foglalkozni kapcsolatok tudatos építésével. Van kapcsolatom üzleti közösségekkel, ahonnan időről időre megkeresnek, hogy tartsak előadást. Vagy ezen keresztül jelentkezik valaki, hogy nézzük meg, milyen kapcsolódási pontjaik vannak. Benne vagyok egy szakmai ajánlói kapcsolatrendszerben, ahol különböző, vállalkozásfejlesztésben érdekelt résztvevőkkel ajánljuk egymást. Van közöttük ERP szakértő, értékesítési tréner, pénzügyi tanácsadó, finanszírozással foglalkozó szakember, projektmenedzser.

Mire sajnálja az idejét?

– Azoknak a magyarázkodásoknak a meghallgatására, amikor azt akarják alátámasztani, hogy egy megállapodásban mit-miért nem csináltak meg abból, amit vállaltak.

Mivel lehet felbosszantani?

– Azzal, ha az alapvető emberi együttélési és kommunikációs szabályokat megsértik.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Az önkéntes munkának szerintem az a hátránya, hogy nem történik meg az a csere, ami az együttműködéseket és megállapodásokat mozgatja. Korábban, amikor úgy segítettem embereknek, hogy nem vártam érte ellenértéket, úgy érzem, hibát követtem el. Ahhoz a tanulsághoz juttattam őket, hogy valami ingyen van. Pedig ez nem fedi a valóságot. Ezért nagyon meggondolnám, milyen helyzetben vállalnék önkéntes munkát.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A munkám hatékony elvégzéséhez szükséges eszközökre, szoftverekre, önfejlesztésre.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Amit alkalmazok és az ügyfeleimnek is tanítok, az a következő: kikapcsolódásként találja meg azt, ami személyesen feltölti és a tevékenység módjában lehetőleg minél távolabb van a napi munkavégzéstől. Sokat vagyok zárt, irodai környezetben, íróasztal mögött ülő vagy álló helyzetben. Sokat dolgozom számítógépen. Sokat kommunikálok. Sokat gondolkodok. Ezért, számomra az ettől nagyon eltérő tevékenység az, amikor egyedül elmegyek gyors tempójú sétára, amikor 1 óra alatt kb. 6 kilométert teszek meg. Ez természetes környezetben, egy patak partján történik, amikor a legtöbb esetben nem találkozom még érintőlegesen sem emberekkel. Podcast-ot hallgatok, figyelek a tempóra, légzésre, környezetre. Ha ezt sikerül hetente 3-4-szer teljesíteni, az számomra már elég, de volt olyan hét, amikor ez minden nap összejött és több mint 42 kilométer volt a heti gyaloglás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS