Az nyújtja a legnagyobb sikerélményt, ha az ügyfeleim újra és újra felkérnek a következő kihívásaik megoldásához – mondta az Üzletemnek Tomán József hatékonyságnövelési specialista.
Tomán József nem követ vakon semmilyen irányzatot. Saját rendszerébe kizárólag a gyakorlatban eredményesen működő, saját tapasztalataiból származó módszer és megoldás kerülhet be. Küldetésének tekinti a tanácsadói szakma megítélésének javítását. Ha érdekli, hogy Józsefnek mi a véleménye az önkéntes munkáról, a választ megtalálja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 355. interjújában.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– 2015-ben terveztem egy előadássorozatot, amelyben a menedzselés és a vezetés általam fontosnak tartott területeiről tartottam 10 egész napos előadást. Ezen közel 50 ember teljes egészében velem tartott. Később ez lett a cégműködés fejlesztési módszertanom magja. Ezen kívül, az nyújtja a legnagyobb sikerélményt, ha az ügyfeleim újra és újra felkérnek a következő kihívásaik megoldásához. Van, akinek már a harmadik cégét tesszük rendbe. Van, aki újabb szinteket lép, a működés minőségi javításában és az árbevételben.
– Milyen távra tervez?
– Azt tervezem, hogy az életemben mindvégig fogok feladatokat vállalni a vállalkozások fejlesztésében, főként a működésük javításában és eredményeik növelésében. Minden év végén szoktam azzal foglalkozni, hogy a következő évnek mi legyen a fókusza. Ez jellemzően vagy valamilyen szakmai vagy módszertani fejlesztés. 2022-ben olyan 3 hónapos programok vannak a fókuszban, amelyekkel a vállalkozók különböző szinteken javítani tudják a cégük eredményeit. Ezek
3-4 havonta vizsgálom felül ezek haladását, és ha olyan változás történik a cégek működésében, ami miatt érdemes valamilyen megoldást kifejleszteni, akkor azt is beillesztem a teendőim közé. Például 2021-ben ilyen volt, a pandémia következtében, főként a bizonytalanság miatt kialakult, jelentősen romló vezetői és dolgozói személyes állapot, amivel kezdeni kellett valamit. Erre készült a személyes energetizálást segítő program, amellyel főként vállalkozók, vezetők és kulcsemberek közérzetén és ezen keresztül a teljesítményén javítunk.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– A megszerzett gyakorlati tapasztalat továbbadásának megoldása.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– A tudásom megszerzésében volt szerepe a könyveknek, illetve olyan szervezett képzésnek, amelyben a menedzser diplomát is szereztem. Ettől nagyságrendekkel többet tanultam, a korábban saját magam által indított és vezetett vállalkozás tapasztalataiból. A legtöbbet azonban az ügyfeleimnél történő állapotok megértéséből, ezek fejlesztési lépéseinek kialakításából, a végrehajtás során szerzett tapasztalatokból tanultam.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Csak motivált emberekkel dolgozom együtt.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– A munkám során nagyon sok iparágra, üzleti modellre, szakmára van rálátásom. Minden alkalommal, amikor megismerek egy újabb területet, az erősödik bennem, hogy azokból elég annyit tudnom, amennyi a közös munkához a saját feladataimmal kapcsolatos megértéshez kell. A saját tanácsadói tevékenységemen túl, egyre többször, egyre nagyobb arányban segítek coaching típusú támogatással az ügyfeleimnek.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– Erre nem fordítok túl sok energiát. Lehet, hogy érdemes lenne többet foglalkozni kapcsolatok tudatos építésével. Van kapcsolatom üzleti közösségekkel, ahonnan időről időre megkeresnek, hogy tartsak előadást. Vagy ezen keresztül jelentkezik valaki, hogy nézzük meg, milyen kapcsolódási pontjaik vannak. Benne vagyok egy szakmai ajánlói kapcsolatrendszerben, ahol különböző, vállalkozásfejlesztésben érdekelt résztvevőkkel ajánljuk egymást. Van közöttük ERP szakértő, értékesítési tréner, pénzügyi tanácsadó, finanszírozással foglalkozó szakember, projektmenedzser.
– Mire sajnálja az idejét?
– Azoknak a magyarázkodásoknak a meghallgatására, amikor azt akarják alátámasztani, hogy egy megállapodásban mit-miért nem csináltak meg abból, amit vállaltak.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Azzal, ha az alapvető emberi együttélési és kommunikációs szabályokat megsértik.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Az önkéntes munkának szerintem az a hátránya, hogy nem történik meg az a csere, ami az együttműködéseket és megállapodásokat mozgatja. Korábban, amikor úgy segítettem embereknek, hogy nem vártam érte ellenértéket, úgy érzem, hibát követtem el. Ahhoz a tanulsághoz juttattam őket, hogy valami ingyen van. Pedig ez nem fedi a valóságot. Ezért nagyon meggondolnám, milyen helyzetben vállalnék önkéntes munkát.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– A munkám hatékony elvégzéséhez szükséges eszközökre, szoftverekre, önfejlesztésre.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Amit alkalmazok és az ügyfeleimnek is tanítok, az a következő: kikapcsolódásként találja meg azt, ami személyesen feltölti és a tevékenység módjában lehetőleg minél távolabb van a napi munkavégzéstől. Sokat vagyok zárt, irodai környezetben, íróasztal mögött ülő vagy álló helyzetben. Sokat dolgozom számítógépen. Sokat kommunikálok. Sokat gondolkodok. Ezért, számomra az ettől nagyon eltérő tevékenység az, amikor egyedül elmegyek gyors tempójú sétára, amikor 1 óra alatt kb. 6 kilométert teszek meg. Ez természetes környezetben, egy patak partján történik, amikor a legtöbb esetben nem találkozom még érintőlegesen sem emberekkel. Podcast-ot hallgatok, figyelek a tempóra, légzésre, környezetre. Ha ezt sikerül hetente 3-4-szer teljesíteni, az számomra már elég, de volt olyan hét, amikor ez minden nap összejött és több mint 42 kilométer volt a heti gyaloglás.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.