Szakál János: Mi nem csupán dobozolunk, izgalmas tevékenységként tekintünk a csomagolásra

Szakál János: Mi nem csupán dobozolunk, izgalmas tevékenységként tekintünk a csomagolásra
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 11. 22., 10:19

A folyamatos tanulásban, fejlődésben, innovációban a szorgalommal, kitartással végzett munkában hiszek. Csak így lehet kiváló, minden körülmények között stabilan működő, erős filozófiával rendelkező vállalkozást létrehozni – mondta az Üzletemnek Szakál János, az Sz.Variáns Csomagolástechnikai Kft. tulajdonosa.

Szakál János számára fontos, hogy ne csak a saját pályája szerint haladjon a cége, hanem a munkatársai új dimenziókat, előre mutató megoldásokat is meglássanak. Számukra minden csomagolás új kihívást jelent. Mint mondja: „Mi nem csupán dobozolunk. Sokkal inkább izgalmas, alkotó tevékenységként tekintünk a csomagolásra”. A cégnél szisztematikusan építkeznek, általában a kiugrás-kontrolling alapjait alkalmazzák. Ha az is érdekli, hogy János miként építi üzleti kapcsolatait, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 445. interjújában.

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

Nem tudok ilyet meghatározni. Úgy vélem, egy-egy új kihívás, egy-egy új feladat, illetve ezek sikeres megoldása mindig magában hordozhatja a csúcsot: a cégalapítás, illetve a vállalkozás beindítása; a folyamatos modernizáció, új technológiák, szervezési rendszer bevezetése; külső elismerések, díjak. Olyan ez, mint hegymászóknak a csúcstámadás: mindig magasabb csúcs elérése a cél! Az „alaptábort” jócskán elhagytuk, s ez megerősíti azt a szándékot, hogy folytassuk utunkat a magasabb csúcsok, célok felé.

– Milyen távra tervez?

Cégvezetőként az 1-3-5 éves periódusokat szoktam figyelembe venni. Szisztematikus építkezők vagyunk, általában a kiugrás-kontrolling alapjait alkalmazzuk. Előre tervezetten – lehetőleg egymással párhuzamosan – fejlesztjük a technológiát és szervezzük az ehhez szükséges továbbképzéseket. Magánemberként pedig… még legalább 15 évig szeretnék aktív maradni a gazdasági életben – de megrögzött fatalistaként azt is elfogadom, ha ezt a tervet a sors felülírja.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

Mindenekelőtt az, hogy eljussunk a szervezeti fejlettségnek arra a fokára, hogy a nemzetközi piacon való részvételt is olyan biztonsággal tudjuk kezelni, mint a magyarországit. Ennek azonban sok tényezője van. Több olyan termékkel kell megjelenni, amelyek nem csak szépek és megfizethetőek, de magukban hordozzák a különlegességet. Ezt itthon magas minőségben tudjuk képviselni. Emellett pedig szükség van olyan eszközökre, infrastruktúrára, vállalati kultúrára, amely képes az európai piac változásaira azonnal reagálni.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

Két nagyon kreatív, mobil, problémamegoldó vezető az, akiknek módszereiből, kitartásából, egy-egy kihíváshoz való hozzáállásából rengeteget merítettem. Az egyik Ingvar Kamprad, az IKEA alapító tulajdonosa, aki két alapelvet vallott: az egyik a takarékosság és innovativitás, a másik pedig az, hogy a feladat nem probléma, hanem egy újabb kihívás. A másik vezető idősebb Zwack Péter, akinek a gondolata a ’90-es évektől kezdve motivál: Egy dolgot tégy – de azt kiválóan!

– Mivel motiválja a kollégáit?

A kezdetektől fogva csapatban dolgozunk, folyamatosan fejlődve, bővülve. Már a kiválasztásnál két dologra figyelünk: egyrészt a szakmai hozzáértésre, a szakma szeretetére, illetve arra, hogy a csapat tagjai egymás számára kiegészítést és húzóerőt is jelentsenek. Mindig megpróbálom megerősíteni bennük, hogy amit csinálnak, azt ők csinálják a legjobban. Fontosnak tartom az önbizalom erősítését. Rugalmas, ugyanakkor következetes vagyok: az az alapelv, hogy a feladatot határidőre megoldjuk.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

Fiatal koromban építész szerettem volna lenni – s most úgy gondolom, hogy akkor csapnivaló építész lettem volna. A mai látásmódommal, tapasztalatommal, világra való érzékenységemmel már alkotó építész lehetnék. Egyébként pedig szívesen kipróbálnám a pék munkáját: ott is folyamatos figyelem szükséges; több elem, folyamat összehangolása, ami magas szintű érzékenységet feltételez.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

Tevékenységünkből adódóan a személyes jelenlétnek, a személyességnek van a legnagyobb szerepe. Igyekszem a mindennapos jelenlétemmel, feladataim maximális elvégzésével, termékeink minél magasabb, egyedibb színvonalával elérni, hogy a partnerek megtaláljanak – és megtaláljuk egymást.

– Mire sajnálja az idejét?

A felesleges mellébeszélésre, okoskodásra. Ezzel soha nem jutunk előrébb!

– Mivel lehet felbosszantani?

Végtelenül türelmes ember vagyok. Két dologgal lehet kihozni a sodromból – de azokkal nagyon! Egyrészt, ha valaki vállalt feladatát nem végzi el időre, illetve pontosan; másrészt pedig azzal, ha valaki csak azért beszél, hogy hallassa a hangját…

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

Kórházban dolgoznék ápolóként. Nem annyira a fizikai értelemben vett gyógyítás kedvéért, hanem azért, hogy meg tudjam fogni a lábadozó beteg kezét; lélekben is tudjak segíteni a gyógyulásában; valami biztatót tudjak neki mondani ahhoz, hogy ő se adja fel, hanem belülről is segítse a gyógyulását.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

Csodálatos családom van, számomra mindent megér, hogy őket minden tekintetben biztonságban tudhassam. Semmi nem lehet sok, ha a gyermekem tudásáról, fejlődéséről van szó, legyen az iskolai vagy sportbeli előmenetel vagy éppen kikapcsolódás.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

Manapság éppen egy számomra is új felfedezést tettem: hihetetlenül érdekesek a különböző podcastok, illetve yuotuberek; stílusukban, témájukban roppant sokszínűek – nagyon ki tudnak kapcsolni a hétköznapi „mókuskerékből”. A másik ilyen a hétvégi főzés: az újragondolt klasszikus ételek a kedvenceim: most épp az újragondolt ludaskása következik – csakis házi tarhonyával!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 10. 03., 15:55
Több mint 900 jelölést mérlegelve választották ki azt a 30 művészt, sportolót, újságírót, oktatót és tudóst, akik közül tízen vehetik majd át a Prima Primissimákat és húszan a Primákat megillető kisplasztikát és az idén jelentősen megemelt pénzdíjat december 6-án a Művészetek Palotájában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS