Támogatom a tanulást, szeretem, ha valaki fejlődni akar. Olyan munkahelyet akarok teremteni, ahol én is szívesen dolgoznék – mondta az Üzletemnek Scherzer Marcell, a BlueMarketing alapító tulajdonosa.
Scherzer Marcell szeretne majd e-kereskedelemmel is foglalkozni, bár a koronavírus-járvány idején nem egyszerű az üzleti tervezés. A BlueMarketingnél folyamatos előrelépési lehetőséget ad szakmailag, pénzügyileg, és emberileg is a kollégáinak. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 207. interjúja!
– Mit tart karrierje csúcsának?
– Fiatal vagyok, egyelőre messze még a csúcs. Az eddigiek alapján talán azt, hogy egyre elismertebb szakmai körökben jelenhetek meg az írásaimmal, vagy most például a Marketing Summit-on egy előadással.
– Milyen távra tervez?
– Mindig hosszútávra tervezek, de szerintem aki komolyan veszi a vállalkozást, az így áll hozzá. Persze a koronavírus ideje alatt nehéz üzletileg bármit tervezni, de ettől még rendelkezünk 3-5 éves tervekkel is.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– A személyes kedvenc márkáimmal együtt dolgozni, de ehhez még sokat kell növekedni. Egy Apple például nem áll szóba egy butik ügynökséggel.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Nagyon sok szakmabelit követek a kezdetek óta, nehéz lenne egy személy mellett letenni a voksom. Nagyra tartom Neil Patel, Russell Brunson, Jon Loomer, Gary Vaynerchuk munkásságát, a magyarok közül sokat tanultam a Kreatív Kontrolltól (főleg Sipos Zolitól), Wolf Gábortól és Mándó Milántól is.
– Mivel motiválja a kollégáit, társait?
– Próbálom fenntartani a tüzet. Folyamatos előrelépési lehetőséget adok szakmailag, pénzügyileg, és remélem, emberileg is. Támogatom a tanulást, szeretem, ha valaki fejlődni akar. Olyan munkahelyet akarok teremteni, ahol én is szívesen dolgoznék.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Szeretném több iparágban megvetni a lábam, más szolgáltató cége(ke)t indítani, e-kereskedelemmel foglalkozni – szóval van még bőven a bakancslistán teendő.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– Igyekszem mindenkivel nyitott és barátságos lenni, akivel kapcsolatba kerülök, de az üzleti kapcsolataim nagy része lassan, organikusan alakult ki a tudatos építkezés helyett. Mondhatni, magától jött, persze folyamatosan tevékenykedek évek óta a szakmában, szóval ez egy ok-okozati következmény, de eddig nem fektettem nagyon nagy hangsúlyt a kapcsolatépítésre tudatosan.
– Mire sajnálja az idejét?
– Olyan dolgokra, ami nem visz előre, vagy nem tölt fel. Valaminek vagy megfogható céljának kell lennie, vagy pedig lelki és fizikai feltöltődést adnia ahhoz, hogy stabilan benne maradjon az életemben.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Talán azzal, ha valaki lusta, és nem tesz semmit az előrelépésért, és emellé panaszkodik, hogy milyen kilátástalan az élete.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Hagyományos önkéntes munkában nehezen képzelem el magam, viszont adományozni rendszeresen szoktam. Egyébként önkénteskedek most is, fiatal vállalkozókat mentorálok az UP Academy keretein belül.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Kávéra. Imádom a speciality kávékat, ezen a területen nagyon adok a minőségre.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Ezen a téren nagyon egyszerű vagyok, a mély beszélgetések tudnak kikapcsolni, és a kedvenc sportom, a futball.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.