A cégek harmada marketingkárosult most Magyarországon

2020. 09. 11., 10:15

Szakmai berkekben sokszor elhangzik, hogy Magyarország a tízmillió marketinges országa, a hazai vállalatoknak mégis rengetegszer van negatív tapasztalata a marketinggel megbízott partnerekkel. A leggyakoribb probléma, hogy szakértőnek adják ki magukat a cégek, pedig a rájuk bízott feladatot valójában nem tudják megoldani. Scherzer Marcell, a BlueMarketing alapítója szerint bonyolítja a helyzetet, hogy sokan hamar feladják a hirdetést, mert nem térül meg időben, de ha jó szakemberekkel működünk együtt, akár már a második hónaptól is átválthat pozitívba a képlet.

Magyarországon még mindig nagyon sok olyan cég van, amely elkezd hirdetni az interneten, de relatíve hamar le is áll vele, mert az nem hozza meg a kívánt eredményt. Ebben viszont jellemzően a hirdetéskezelő partnernek is óriási a felelőssége. A BlueMarketing 2020-as adatai szerint az őket megkereső vállalatok 34 százalékának volt rossz tapasztalata marketingessel, és jelentős részük a tárgyalások előtti 3-6 hónapban még együtt dolgozott mással, de csalódott.

Scherzer Marcell, a BlueMarketing alapítója 1-3 millióra teszi a magyar nyelven futó üzleti Facebook-oldalak számát, és becslései szerint közülük több tízezer próbálkozik hirdetésekkel

„Azt szoktuk mondani, hogy Magyarország a 10 millió marketinges országa, mert nincs belépési küszöb, bárki foglalkozhat hirdetésék kezelésével, aki kiváltja az egyéni vállalkozóit. Csak egy példa: amikor kikerül egy kkv marketing csoportba egy hirdetéskezelési alvállalkozó keresés, gyakran 50-100 jelentkező is van a munkára” – értékelte a piaci helyzetet a szakértő.

Kérdésre válaszolva elmondta, az egyik leggyakoribb kritika a marketingesekkel szemben az, hogy valójában nincs olyan szakértelme, mint ahogy beállította magát, és a rábízott feladatot nem tudja megvalósítani. Jellemző rossz tapasztalat még, hogy nem foglalkoznak eleget a hirdetésekkel, valamint hogy sokat ígérnek, de a gyakorlatban csak keveset adnak.

Véleménye szerint abból lehet leszűrni, hogy valaki jó szakértő, ha meg akarja érteni a terméket, szolgáltatást, magas tudása van a technikai dolgokban, a valódi mérőszámok érdeklik, hosszútávon gondolkozik, és nem vállalja el mindenképp a munkát, csak ha mindkét félnek megtérülő az együttműködés.

Scherzer Marcell elárulta, a tökéletes Facebook-hirdetésben jól előkészített a kampánycél, rendben vannak a célközönségek, a mérések, a mérőkódok. Emellett fontos, hogy vizuálisan megfelelő legyen a kép, találó a szöveg, kiemelten igaz ez a főcímre is. Hangsúlyozta, a kreatívokból mindig több tesztnek kell készülnie, így több változata is van a hirdetésnek, ebből adódóan nagyobb az esély a jó működésre is.

„A cégeknek akkor érdemes hirdetniük, ha beletanulnak, hiszen ez mára egy külön szakma lett. Én is készíthetek otthon egy széket, de nyilván nem olyan lesz, mintha egy asztalos csinálta volna. Gyakran a tanulási szakasz olyan hosszú, amivel leminősítik a saját munkájukat egy 2500 forintos órabérre. A vállalatok a célzástól kezdve a mérésken át mindent el tudnak rontani, amit csak lehet, ami után rendet kell tenni” – magyarázta a BlueMarketing tulajdonosa.

A szakértő végül megjegyezte, hogy érdemes kitartónak lenni megfelelő ügynökség esetén, mert ha a körülmények ideálisak, 3-6 hónap alatt igazi áttörést lehet elérni a cég életében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS