Papp Máté: Úgy gondolom, hogy az online kereskedelem a jövő

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 08. 06., 10:15

A tanulásról viszont nem beszélek sohasem múlt időben, hiszen ez folyamatos – mondja az Üzletemnek Papp Máté. Az eMAG Marketplace üzletágának vezetője szívesen megosztja tapasztalatait, amelyeket az elmúlt években szerzett a szakmai ranglétra végigjárásával.

Papp Máté állításával nehéz lenne vitatkozni, nem is érdemes. A jövő – vagy már nem is kicsit a jelen – az online kereskedelemé. Aki ma nem veszi fel a tempót, az valóban lemarad. Máté még nincs 30 éves, de már az eMAG Marketplace üzletágának magyarországi vezetője, ami nem semmi teljesítmény. Csapatjátékos, hisz az élethosszig tartó tanulásban, munkája egyben a szenvedélye. Irigylem is érte rendesen. Itt van – online tálalva – az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 96. interjúja. Jó olvasást!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Két és fél évvel ezelőtt 26 évesen megkaptam a lehetőséget, hogy az eMAG Marketplace üzletágát vezessem. Idén az eMAG piacvezetővé vált Magyarországon is az online forgalmi adatok alapján, amelyben jelentős része van a Marketplace üzletágnak – így ezt érzem eddigi karrierem csúcsának

Milyen távra tervez?

– Úgy gondolom, hogy az online kereskedelem a jövő, számomra ez már inkább egy szenvedély – szerintem ezzel mindent elárultam.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Folyamatos fejlődés, újabb üzletág/piaci szegmens megismerése és felépítése.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A munkához való hozzáállásomat otthonról, a családomtól hoztam. A tanulásról viszont nem beszélek sohasem múlt időben, hiszen ez folyamatos, a mindennapokban ugyanúgy tanulok a vezetőktől, mint a csapattagoktól.

A szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Az online kereskedelem jelenleg mindenhol növekszik. Jelenleg bár még nem tartunk „nyugati” szinten, éppen ezért látok nagy potenciált és fejlődési lehetőséget Magyarországon.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Számomra az a legfontosabb, hogy szeressem és hinni tudjak abban, amit csinálok. Csak akkor lehet valaki valamiben átlagon felüli, és csak így lehet fenntartani hosszú távon a motivációt és a lelkesedést.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Szívesen veszek részt szakmai rendezvényeken, elengedhetetlenek tartom a személyes találkozókat a korrekt együttműködés kialakításához és fenntartásához.

Mire sajnálja az idejét?

– Jelenleg azt mondanám, hogy a pihenésre és a tétlenségre.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családra, ők mindig az első helyen állnak.

Mivel lehet felbosszantani?

– Talán az arrogancia és a lustaság az, ami a legjobban bosszant.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Szívesen adok tanácsokat vagy tartok előadásokat fiataloknak és pályakezdőknek. A ranglétrát végigjárva sok tapasztalatot szereztem az évek során, ezt szívesen megosztom másokkal.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Gyerekkorom óta a foci az, ami teljes mértékben kikapcsol. Mindenkinek szüksége van valamilyen tevékenységre, amivel egy időre megszűnik a világ létezni és teljesen ki tud kapcsolni – számomra ezt a guruló labda látványa jelenti.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 30., 15:10
Hektikusan mozogtak az árak a vidéki ingatlanpiacon 2024 első négy hónapjában; a használt házak átlagos négyzetméterára egy év alatt majdnem negyedével emelkedett, addig a téglalakásoké csökkent – ismertette Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója a piac legfrissebb változásait.
2024-05-30 18:10:34
A Temu megjelenése nagyobb piaci sokkot okozott a hazai e-kereskedelemben, mint a koronavírus-járvány és az ukrán háború. Aki átgondoltan használja a mesterséges intelligenciát, kiemelkedhet a versenytársai közül, ugyanakkor az új technológia olyan eszközt ad a kiberbűnözők kezébe, amellyel manipulált ajánlatokat hozhatnak létre.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor az őrségi és somogyi gombászok telespammelik a facebookot vargányás fotókkal, miközben a Börzsönyben kutatóexpedícióval kell keresni. Gyakran hiába.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS