Papp Máté: Úgy gondolom, hogy az online kereskedelem a jövő

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 08. 06., 10:15

A tanulásról viszont nem beszélek sohasem múlt időben, hiszen ez folyamatos – mondja az Üzletemnek Papp Máté. Az eMAG Marketplace üzletágának vezetője szívesen megosztja tapasztalatait, amelyeket az elmúlt években szerzett a szakmai ranglétra végigjárásával.

Papp Máté állításával nehéz lenne vitatkozni, nem is érdemes. A jövő – vagy már nem is kicsit a jelen – az online kereskedelemé. Aki ma nem veszi fel a tempót, az valóban lemarad. Máté még nincs 30 éves, de már az eMAG Marketplace üzletágának magyarországi vezetője, ami nem semmi teljesítmény. Csapatjátékos, hisz az élethosszig tartó tanulásban, munkája egyben a szenvedélye. Irigylem is érte rendesen. Itt van – online tálalva – az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 96. interjúja. Jó olvasást!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Két és fél évvel ezelőtt 26 évesen megkaptam a lehetőséget, hogy az eMAG Marketplace üzletágát vezessem. Idén az eMAG piacvezetővé vált Magyarországon is az online forgalmi adatok alapján, amelyben jelentős része van a Marketplace üzletágnak – így ezt érzem eddigi karrierem csúcsának

Milyen távra tervez?

– Úgy gondolom, hogy az online kereskedelem a jövő, számomra ez már inkább egy szenvedély – szerintem ezzel mindent elárultam.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Folyamatos fejlődés, újabb üzletág/piaci szegmens megismerése és felépítése.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A munkához való hozzáállásomat otthonról, a családomtól hoztam. A tanulásról viszont nem beszélek sohasem múlt időben, hiszen ez folyamatos, a mindennapokban ugyanúgy tanulok a vezetőktől, mint a csapattagoktól.

A szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Az online kereskedelem jelenleg mindenhol növekszik. Jelenleg bár még nem tartunk „nyugati” szinten, éppen ezért látok nagy potenciált és fejlődési lehetőséget Magyarországon.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Számomra az a legfontosabb, hogy szeressem és hinni tudjak abban, amit csinálok. Csak akkor lehet valaki valamiben átlagon felüli, és csak így lehet fenntartani hosszú távon a motivációt és a lelkesedést.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Szívesen veszek részt szakmai rendezvényeken, elengedhetetlenek tartom a személyes találkozókat a korrekt együttműködés kialakításához és fenntartásához.

Mire sajnálja az idejét?

– Jelenleg azt mondanám, hogy a pihenésre és a tétlenségre.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családra, ők mindig az első helyen állnak.

Mivel lehet felbosszantani?

– Talán az arrogancia és a lustaság az, ami a legjobban bosszant.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Szívesen adok tanácsokat vagy tartok előadásokat fiataloknak és pályakezdőknek. A ranglétrát végigjárva sok tapasztalatot szereztem az évek során, ezt szívesen megosztom másokkal.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Gyerekkorom óta a foci az, ami teljes mértékben kikapcsol. Mindenkinek szüksége van valamilyen tevékenységre, amivel egy időre megszűnik a világ létezni és teljesen ki tud kapcsolni – számomra ezt a guruló labda látványa jelenti.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS