Papp Máté: Úgy gondolom, hogy az online kereskedelem a jövő

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 08. 06., 10:15

A tanulásról viszont nem beszélek sohasem múlt időben, hiszen ez folyamatos – mondja az Üzletemnek Papp Máté. Az eMAG Marketplace üzletágának vezetője szívesen megosztja tapasztalatait, amelyeket az elmúlt években szerzett a szakmai ranglétra végigjárásával.

Papp Máté állításával nehéz lenne vitatkozni, nem is érdemes. A jövő – vagy már nem is kicsit a jelen – az online kereskedelemé. Aki ma nem veszi fel a tempót, az valóban lemarad. Máté még nincs 30 éves, de már az eMAG Marketplace üzletágának magyarországi vezetője, ami nem semmi teljesítmény. Csapatjátékos, hisz az élethosszig tartó tanulásban, munkája egyben a szenvedélye. Irigylem is érte rendesen. Itt van – online tálalva – az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 96. interjúja. Jó olvasást!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Két és fél évvel ezelőtt 26 évesen megkaptam a lehetőséget, hogy az eMAG Marketplace üzletágát vezessem. Idén az eMAG piacvezetővé vált Magyarországon is az online forgalmi adatok alapján, amelyben jelentős része van a Marketplace üzletágnak – így ezt érzem eddigi karrierem csúcsának

Milyen távra tervez?

– Úgy gondolom, hogy az online kereskedelem a jövő, számomra ez már inkább egy szenvedély – szerintem ezzel mindent elárultam.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Folyamatos fejlődés, újabb üzletág/piaci szegmens megismerése és felépítése.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– A munkához való hozzáállásomat otthonról, a családomtól hoztam. A tanulásról viszont nem beszélek sohasem múlt időben, hiszen ez folyamatos, a mindennapokban ugyanúgy tanulok a vezetőktől, mint a csapattagoktól.

A szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Az online kereskedelem jelenleg mindenhol növekszik. Jelenleg bár még nem tartunk „nyugati” szinten, éppen ezért látok nagy potenciált és fejlődési lehetőséget Magyarországon.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Számomra az a legfontosabb, hogy szeressem és hinni tudjak abban, amit csinálok. Csak akkor lehet valaki valamiben átlagon felüli, és csak így lehet fenntartani hosszú távon a motivációt és a lelkesedést.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Szívesen veszek részt szakmai rendezvényeken, elengedhetetlenek tartom a személyes találkozókat a korrekt együttműködés kialakításához és fenntartásához.

Mire sajnálja az idejét?

– Jelenleg azt mondanám, hogy a pihenésre és a tétlenségre.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családra, ők mindig az első helyen állnak.

Mivel lehet felbosszantani?

– Talán az arrogancia és a lustaság az, ami a legjobban bosszant.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Szívesen adok tanácsokat vagy tartok előadásokat fiataloknak és pályakezdőknek. A ranglétrát végigjárva sok tapasztalatot szereztem az évek során, ezt szívesen megosztom másokkal.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Gyerekkorom óta a foci az, ami teljes mértékben kikapcsol. Mindenkinek szüksége van valamilyen tevékenységre, amivel egy időre megszűnik a világ létezni és teljesen ki tud kapcsolni – számomra ezt a guruló labda látványa jelenti.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS