Olasz Henrietta: Nem enged „elkényelmesedni” a szakmám, jól érzem magam benne

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 06. 19., 10:00

Jelenleg az a legfontosabb célom, hogy a piaci pozíciónkat tovább erősítve meghatározó szereplők maradjunk a szépségiparban és a direkt értékesítési piacon – mondta az Üzletemnek Olasz Henrietta, az AVON Magyarország ügyvezető igazgatója.

Olasz Henrietta a munkatársaival együtt sokszor vesz részt különböző jótékonysági akciókban, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel például kimondottan szoros a kapcsolatuk. Gyakorlatorientált embernek tartja magát, akit jelenlegi szakmája folyamatosan mozgásban tart. Nem is gondolkodik pályamódosításon, bár a lakberendezés nagyon érdekli. Most terveiről is megtudhat többet az olvasó az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 184. interjújából.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Lehet meglepő, de én rögtön két ilyen nagyon fontos mérföldkövet tudhatok magaménak eddigi karrierem során. Az egyik, amikor 2017-ben felkértek az Avon németországi leányvállalatának vezetésére, amivel egy kihívásokkal és fejődési lehetőségekkel teli, intenzív időszak vette kezdetét. Ugyanakkor nem is olyan régen örömmel és büszkeséggel léptem az Avon Magyarország ügyvezetői pozíciójába.

Milyen távra tervez?

– Inkább rövidebb, mint hosszabb távra tervezek. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne lenne egy távlati cél, de a rengeteg változó tényező miatt fontosnak tartom, hogy minél rugalmasabban tudjunk reagálni egy aktuális helyzetre, vagy éppen kiaknázható lehetőségre. Az AVON világában ez egyénként is jellemző, számos olyan helyzet adódott a karrierem során, amikor a gyors helyzetértékelés és a változásra való képesség volt, ami elbillentette a mérleg nyelvét.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Mivel nemrégiben vettem át a magyarországi cég vezetését, ezért jelenleg a legfontosabb célom, hogy a piaci pozíciónkat tovább erősítve meghatározó szereplők maradjunk a szépségiparban és a direkt értékesítési piacon egyaránt. Egy kihívásokkal teli időszakban kaptam meg az új kihívást, egy olyan időszakban, ami példátlan nemcsak a vállalatunk, hanem az emberiség történetében is. Éppen ezért legfontosabb célom, hogy kollégáimmal közösen újra megteremtsük a növekedés alapjait, visszavezessük a márkánkat abba a pozícióba, amit méltán foglal el immáron több mint 130 éve.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Szerencsésnek mondhatom magam, mert több kiváló vezetőtől volt lehetőségem tanulni. Korábbi mentorom – aki a cég regionális igazgatója volt – olyan feladatok elé állított, amelyek folyamatos fejlődésre ösztönöztek és esélyt sem adtak arra, hogy komfortzónán belül maradva oldjam meg azokat. De rengeteget köszönhetek előző főnökömnek is, akitől a közös munka során szinte napi szinten elleshettem valamit.

Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Fontosnak tartom, hogy érezzék, értéket teremtenek. Ehhez pedig kellő teret és támogatást kapjanak különböző szintű döntések meghozatalában, megoldások kidolgozásában, vagy éppen a saját csapatukkal való együttműködésben. Én ezzel próbálom meg a kollégáimat leginkább ösztönözni. Mindig törekedtem a családias légkör kialakítására; mi nem csupán kollégák vagyunk, hanem annál sokkal több. Hiszem, hogy ez a fajta összetartozás érzés az, ami a különbséget jelenti egy nehéz szituációban, ez az, ami mindig segített nekünk abban, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki magunkból.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Jelenlegi szakmám folyamatosan mozgásban tart, nem enged „elkényelmesedni”, jól érzem magam benne. Ha mégis váltanék, akkor teljesen más irányba indulnék el, például nagyon érdekel a lakberendezés.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Üzleti kapcsolataimat első sorban szakmai konferenciákon igyekszem építeni. Úgy gondolom, hogy ezek az események erre nagyon jó fórumot biztosítanak.

Mire sajnálja az idejét?

– Eléggé gyakorlatorientált ember vagyok, így például a végeláthatatlan megbeszélésekre sajnálom leginkább, amelyek sok kolléga sok idejét pazarolják, kézzelfogható eredmények nélkül.

Mivel lehet felbosszantani?          

– Felbosszant, ha valaki megoldások helyet kifogásokat keres, és a problémák megoldására még csak időt sem szán – a válaszokat pedig mástól várja.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Az AVON-nal rendszeresen veszünk részt önkéntes munkákban, hiszen a társadalmi felelősségvállalás igen fontos pillére szervezeti működésünknek. Kollegáimmal együtt rendszeres önkéntesei vagyunk a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet által szervezett mézeskalács sütési akciónak – akikkel egyébként a családon belüli erőszak elleni küzdelemben évek óta partnerségben állunk –, de többször szervezünk ruhagyűjtéseket is a rászoruló családok számára.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Sok dolgot tudnék felsorolni, de leginkább olyan dolgokra, amelyek élményt nyújtanak, vagy éppen tanulok belőlük.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Engem a családdal, barátokkal együtt töltött idő kapcsol ki a legjobban, például egy közös síelés hosszú időre feltölti az energiatartalékaimat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS