Nahlik Anikó: Hiszek a beszélgetések és a mosoly erejében

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 06. 15., 10:00

Jelenleg egy piacon egyedülálló online konferencia megszervezésén dolgozom, a részletek hamarosan elérhetőek lesznek a virtuális térben – mondta az Üzletemnek Nahlik Anikó Client Manager, az Enloyd Hungary Senior Executive Search Partnere.

Nahlik Anikó jelmondata, hogy a kiválóság nem egy személyiségjegy, hanem hozzáállás kérdése, minden esetben dolgozni kell érte. 10 éve fejvadász, mérnök/műszaki és vezetői keresésre specializálódott, több mint 60 felsővezetői elhelyezés fűződik a nevéhez. Gyakran hívja egy-egy gyárigazgató vagy ügyvezető azzal, hogy „kedves Anikó, nincs számomra egy jó ajánlata?". Szereti, amikor megbízóként visszatérnek a jelöltjei, hiszen ez az igazi elismerés, a bizalom.

Eredetileg bölcsész, majd mentálhigiéné területen tanult, de már az államvizsga előtt érezte, hogy valami mást szeretne csinálni. Erős műszaki érdeklődésű, valami megmagyarázhatatlan kíváncsiság hajtja a dolgok megértésre. Hogyan készült? Mitől működik? Ezért termelésmenedzsment szakirányra jelentkezett posztgraduális képzésre, de „pechére” abban a félévben csak HR indult. Nem is tudta, hogy ez mit takar, az első férje azt mondta: „valami személyügy”. Elsőre elég unalmasnak tűnt. Gondolta, fél évet kibír valahogy. Egy nagyon pörgős, vidám csapatba csöppent, és elrepültek az évek.

Ajánlás útján került egy leanes szakemberekre specializálódott fejvadász céghez. A főnöke és mentora gépészmérnök volt, egy hegesztési főmérnök kereséssel bedobta a mélyvízbe. Egyetemi jegyzeteket bújt, géptant tanult, hogy okosakat tudjon kérdezni, és idővel jöttek a sikerek. Sokan kérdezik tőle ennyi év után: hogyan tud megújulni, miért van még a recruitment területen? A válasza egyszerű: a KÍVÁNCSISÁG, a networking és a mámorító érzés, amikor a megfelelő ember, a megfelelő helyre kerül. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 183. interjúja!

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Számtalan csúcsa és mélypontja is volt a karrieremnek. Talán ez a fejvadász szakmának a sajátossága. Csúcsok voltak a zöld- és barnamezős beruházások mindenképpen, mert legtöbbször a csapatom vitte az első embert is a magyar site-ra. Stratégiai partnerként tárgyaltam a HQ vezetőivel. Legbüszkébb talán egy pont 8 éves történetre vagyok. A partnerem anyavállalata úgy döntött, hogy létrehoz a veszprémi gyárban egy szoftverfejlesztési R&D központot és megbízott az összes funkció betöltésével. Manapság ez nem tűnhet nagy dolognak, viszont akkoriban ezek a kollégák nem voltak elérhetőek a ma ismert csatornákon (LinkedIn, Profession, Github, stb.), így 100 százalék fejvadászat volt: edzőteremben, portáról bekapcsolva, konkurens cég parkolójában várakozva ajánlásért stb. Sosem felejtem el, hogy az egyik programozót Németországban interjúztatta a szakmai vezető, elutazott hozzá, mert ott élt. Kölcsönös volt a szimpátia, viszont volt egy kis bökkenő. A jelöltem menyasszonyának is kellett találnom állást, ez volt a feltétele a költözésnek. Sikerült.

– Milyen távra tervez?

– Több, mint 10 éve toborzással, kiválasztással foglalkozom, hivatásomnak tekintem. Bár a szolgáltatási portfólióm folyamatosan bővül tanácsadás területén – karrier coaching/employee branding, compensation & benefit, motiváció, onboarding/beillesztés –, a fő csapásvonal továbbra is a fejvadászat, és ezt igazán élvezem. Jelenleg egy piacon egyedülálló online konferencia megszervezésén dolgozom, a részletek hamarosan elérhetőek lesznek a virtuális térben.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Több egyetemen voltam vendégoktató korábban. Sajnos a munkám miatt ez háttérbe szorult. Terveim között szerepel, hogy visszatérjek a katedrára, részt vegyek több webinaron, tréningen, szakmai rendezvényen a jövőben.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Több mesterem is volt. Kálmán Márta a legelső főnököm, akihez a mai napig szoros barátság fűz, rendszeresen egyeztetünk, ötletelünk szervezetfejlesztés témában. Kiemelném Tömpe Lászlót is, ő volt az, aki felfedezte a bennem rejlő toborzót. Frissen végzett HR-esként lehetőséget biztosított arra, hogy ritka pozíciókra vadásszak, valamint tovább mélyítette bennem a gyártás-termelés iránti rajongásomat. Rengeteg gyárlátogatáson, LEAN auditon vettem részt az együtt töltött két évben. Ezen kívül fontos szerepet töltött be az életemben az ország egyik legrégebben működő Executive Search cégének tulajdonosa, dr. Kiss Lajos. Öt emlékezetes év és több, mint száz sikeres projekt áll a hátunk mögött.

– Mivel motiválja a kollégáit, társait?

– Mindenképpen a személyes példamutatásommal. Szeretem a munkámat és mindent megteszek azért, hogy mindenki elégedett legyen a nap végén.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Egy ideje fontolgatom, hogy részt veszek egy hétvégi szakács képzésen. Rendszeresen megörvendeztetem a környezetemet különféle érdekes ételekkel, és örömmel válnék profi séffé, de ez csak hobbi.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ebben a témában régimódi vagyok. Hiszek a beszélgetések és a mosoly erejében. Legtöbbször rendezvényeken, webinarokon, kerekasztal beszélgetéseken bővítem a networkömet. Ezen kívül aktív vagyok a LinkedInen és a Facebookon is. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy az ország legnagyobb HR-es közösségében TOP10 influencer közé soroltak 2019-ben.

– Mire sajnálja az idejét?

– Nem szeretek feleslegesen várakozni, valamint rosszul érint, ha a „fióknak dolgozom”, olyan adminisztrációt végzek, amit soha senki nem néz meg.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Azzal, ha valaki makacs módon ragaszkodik a saját igazához és egyáltalán nem hajlik a win-win szituációra.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Gyakran hívnak munkaügyi központba, iskolákba pályaválasztási/álláskeresési tanácsadást tartani, ezt a jövőben is szeretném folytatni. Költözésem előtt tagja voltam egy önkéntes csapatnak, akikkel kéthetente főzést, ételosztást szerveztünk. Hasonló szervezethez tervezek csatlakozni, ha a járványhelyzet lecsengett.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Cipőre, könyvre, képzésre.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Ahogy korábban említettem, a főzés. Ezen kívül a természetjárás és az olvasás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS