Molnár Ferenc: Az Ilcsi a nyolcadik gyermekem

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 05. 21., 09:15

Szeretnénk tovább fejleszteni a bio ültetvényünket, amely természetesen megőrzi az évszázados hagyományokat, amit ötvözni kívánunk a 21. század technológiájával – mondta az Üzletemnek Molnár Ferenc, az Ilcsi Szépítő Füvek Kft. tulajdonos-ügyvezetője.

Molnár Ferenc büszkén vallja, hogy vérbeli családi vállalkozást vezet. Rendkívül nagy a felelősségük, hiszen egy nemzetközi szinten is elismert natúrkozmetikai márka létezéséért felelnek. A minőség több, mint hatvan éve kötődik az Ilcsi névhez. A közös érdeklődés, a felelősség és a munka közelebb hozta őket a családon belül is. Ha arra is kíváncsi, hogy Molnár Ferenc hogyan motiválja a kollégáit, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 287. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Természetesen nagyon nehéz elvonatkoztatnom a saját életemet az Ilcsihez kötődő karrieremtől, mert az életem szerves része, és ahogy szoktam mondani a 8. gyermekem. Ha mégis ki kéne emelnem egy elismerést, akkor a 2018-as BCSDH hazai szervezetének változás vezetői díja lenne az.

„ Fenntartható jövőért díj. A VÁLTOZÁSVEZETŐ kategória díjazottja, aki innovatív és környezettudatos vezetőként a minősített, professzionális natúrkozmetikumok gyártásának hazai úttörője. Kiemelt érdeme van a fenntartható életmód és a természeti erőforrásokat kímélő gyártás elterjesztésében, melyet személyes életmódja is hitelesít.”

Milyen távra tervez?

– A cselekedeteimet a mindennapok határozzák meg, a gondolkodásom pedig mintha örökké élne. Konkrét terveim vannak az elkövetkezendő 10-15 évre, a többit majd később határozom meg.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A bio ültetvényünk tovább fejlesztése, mely természetesen megőrzi az évszázados hagyományokat, amit ötvözni szeretnék a 21.század technológiájával.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Természetesen az édesanyámtól, Ilcsi nénitől, aki akkora tudást és tapasztalatot adott át nekem, amit 3 egyetemtől se kaphattam volna. A másik nagy tanító mesterem maga a jó Isten, akitől mindennap tanulok valamit.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Maximálisan igyekszem odafigyelni mindegyikőjükre, úgy munkájukban, mint a magánéletükben, és ezzel igyekszem jó példával előjárni, hogy ők is hasonlóképpen cselekedjenek.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Egy kis vendéglőben szívesen kipróbálnám magam, mert szeretek az emberek kedvében járni és a finom ételek mellett egy-egy jó szóval is kedveskedni nekik.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Számomra rendkívül fontosak az emberi kapcsolatok, és ugyan sokszor ráfaragtam már, de soha nem a „számok” irányából kezdem a kapcsolatépítést, hanem az emberi oldalról. Nekem nagyon fontos, hogy az üzleti partnereimmel jó személyes kapcsolatot tarthassak.

Mire sajnálja az idejét?

– Az ostoba emberekre.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az ostobasággal és a szűklátókörűséggel. Számomra nagyon fontos, hogy cselekedj lokálisan és gondolkozz globálisan.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Minden olyat, ami a környezet jobbításáért tesz. A Covid elleni küzdelemben is szívesen vállalnék önkétes munkát, de sajnos a koromból eredően nem tehetem, ám önkéntesen vállalt adományokkal igyekszem pótolni ezt.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A családomra, a környezettudatosságra és a hobbijaimra.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– 40 éve vitorlázom a Balatonon verseny- és túraszerűen. Számomra ez a legnagyobb kikapcsolódás, amikor kifutok a vízre a családommal vagy a barátaimmal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS