Kulcsár Viktória: Nemzetközi szinten is egyedülálló intézményi modellt teremtettünk

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 10. 21., 10:15

Most nem az újabb célok megvalósítása, hanem a meglévők fenntartása és a megszerzett értékek megőrzése került előtérbe – mondta az Üzletemnek Kulcsár Viktória, a Jurányi Ház és a FÜGE Egyesület vezetője.

Kulcsár Viktória elsősorban hazai pályában (színpadban) gondolkodik, de annak is örül, ha olyat alkotnak, ami nemzetközi szinten kiemelkedik. Aki volt már valaha Budapesten a Jurányi Házban, az alighanem visszatért ide, mert van miért visszajönni. (Bár ez nem lényeges, jómagam is közéjük tartozom.) A Jurányi olyan utat jár, amit sokan követhetnének – már ha van a követőkben elég tűrőképesség és hajlam a problémakezelésre. Mert azért ehhez a pályához ezekből is bőven kell. Kellemes néhány percet kívánok az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 120. interjújához!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A Jurányi Inkubátorház megnyitását, amivel sikerült megteremteni egy nemzetközi szinten is egyedülálló intézményi modellt.

Milyen távra tervez?

– 5+5 év.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Az elmúlt 5+5 év annyira intenzív és hatékony volt, hogy szinte minden vágy és kíváncsiság teljesült, vagy ami nem, az időközben módosult és lekerült a listáról. Így bármilyen furcsa is, most nem az újabb célok megvalósítása, hanem a meglévők fenntartása és megszerzett értékek megőrzése került előtérbe.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Érdekes, de az elmúlt 5 évben a legtöbbet a gyermekeimtől tanultam: problémakezelést, türelmet, tűrőképességet, kommunikációs stratégiákat...stb. Nyílván nem tőlük, de általuk.

Szakterületén hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

– Én elsősorban hazai pályában gondolkodom, szeretnék és szeretek olyat csinálni, ami az ország hasznára válhat és ezáltal kiemelkedő lehet nemzetközi szinten. Persze nagyon jó megismerni hasonló kulturális szervezeteket, működési modelleket határokon túl is.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Szívesen foglalkoznék gyerekekkel, családokkal. Még pontosan nem tudom, hogy miben és hogyan, de ez az érzés van bennem, hogy nekik bármit szívesen csinálnék, és látok is még ebben lehetőségeket.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti kapcsolatait?

– Elsősorban a kommunikációban hiszek és a gyors, hatékony visszacsatolásokban, kétoldalú együttműködésekben, ami mindenkinek hoz valami jót.

Mire sajnálja az idejét?

– Olyan dolgokra, amikről már az elején tudom, hogy nincsen értelme és nem lesz belőle semmi, de erről még meg kell győznöm a partnert is.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Élményekre.

Mivel lehet felbosszantani?

– Az igazságtalansággal és az önbíráskodással.

Milyen területen vállalna önkéntes munkát?

– Gyerekeknél, családoknál.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Egy jó tejeskávé és süti egy napos teraszon. Úszás, futás.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 10. 10., 10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-10 21:50:00
A Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz (RRF) – az EU helyreállítási alapjának, a NextGenerationEU-nak a központi eleme – továbbra is eredményesen működik. A végrehajtása gyorsul, és folyamatos reformokat és beruházásokat ösztönöz a tagállamokban – olvasható az Európai Bizottság közleményében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS