Kókai Dávid: Üzleti modellé fejlesztettem egy komolyan vett hobbit

Kókai Dávid: Üzleti modellé fejlesztettem egy komolyan vett hobbit
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 10. 18., 09:17

Értékajánlatunkkal és a teljesítésünk minőségével a legmagasabb elvárásokat támasztó amerikai piacon is versenyképesek vagyunk. Apró közép-kelet-európai vállalkozást vezetve ezt óriási szakmai elismerésnek tartom – mondta az Üzletemnek Kókai Dávid, a WLWYB alapítója.

Kókai Dávid büszke rá, hogy csapatát abba a vízióba és módszertanba vetett hit motiválja, amit ő alkotott meg a WE LOVE WHAT YOU BUILD keretei között. Hosszú távon egyáltalán nem tartja elképzelhetetlennek, hogy cégét felkészítse egy exitre. Ha az is érdekli, hogy Dávid miként építi üzleti kapcsolatait, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 438. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Amikor több, mint 12 évvel ezelőtt elkezdtem adatbázisba szervezni a LEGO kockák árazásával kapcsolatos adatokat, álmodni sem mertem volna, hogy mindez egy sikeres és dinamikus üzleti vállalkozás alapja lesz egyszer. Arra vagyok a legbüszkébb, hogy egy komolyan vett hobbit az elméleti tudásommal és a jól működő vállalkozásról alkotott elképzelésemmel egy valóban példa nélküli üzleti modellé fejlesztettem; és hogy a mellettem álló csapat pont ugyanannyira hisz ebben a vízióban, mint én. Még ennél is konkrétabb csúcspontot jelent, hogy értékajánlatunkkal és a teljesítésünk minőségével a legmagasabb elvárásokat támasztó amerikai piacon is versenyképesek vagyunk: apró közép-kelet-európai vállalkozást vezetve ezt óriási szakmai elismerésnek tartom.

Milyen távra tervez?

– Perfekcionista vagyok – rövid-, közép- és hosszú távú terveim is vannak. Rövid távon sok kifejezetten operatív kihívást kell leküzdenem, ezekből kiterjedt tennivaló- és mérföldkőtáblázat-rendszereket működtetek. Középtávon a WE LOVE WHAT YOU BUILD minél dinamikusabb növekedése a legfontosabb cél, míg hosszú távon akár a cég egy exitre való felkészítése is megjelenik. Ez mindenképp komoly szakmai kihívás, hiszen egy potenciális vevő megköveteli a legapróbb részletek átláthatóságát is: a spontaneitás ebben a műfajban nem megengedett.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Ha nem is szakmai, de üzleti: látom magam előtt, ahogy a WE LOVE WHAT YOU BUILD tervezői egy nagyvárosi felhőkarcoló padlótól-plafonig ablakos irodájában dolgoznak; az ügyfelek pedig az üvegfalú tárgyalóba járnak be hozzánk. Szakmailag rengeteg teljesen más területen is kipróbálnám magam, de mivel sajnos csak egy életünk van, az üzlet- és szervezetfejlesztésben kell minden elérhető tudást magamra szednem és alkalmaznom.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Az egyetem után egy nagy multinacionális vállalatnál dolgoztam, gyakorlatilag egy zöldmezős beruházásként hoztunk létre több ezer fős helyi szervezetet. Fiatal titánként talán ebben az időszakban tanultam a legtöbbet, szinte mindenkitől, aki a feladat végrehajtásában részt vett: a board tagoktól egészen a nagytapasztalatú projektasszisztensekig.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Abban szeretnék hinni – és szerintem nem tévedek –, hogy a csapatom minden tagját abba a vízióba és módszertanba vetett hit motivál, amit én alkottam meg a WE LOVE WHAT YOU BUILD keretei között. És azt is remélem (persze ezt sem nekem kellene mondanom), hogy ők is úgy gondolják, hogy a Föld bolygó legmenőbb munkahelyén dolgoznak.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ha lenne még három extra életem, ezeket a hivatásokat választanám, ebben a sorrendben:

1)   Kereskedelmi pilóta

2)   Elméleti matematikus

3)   Teológus

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ebben is kifejezetten szerencsésnek érzem magam: az a közeg, amiben a munkánkat végezzük, nagyon pozitív hangulatú, globális közösség, így a kapcsolatépítés sem jelent nagy nehézséget. Azt hiszem, hogy a nyíltság és az önazonosság sokat segít abban, hogy minden potenciális partner jól érezze magát a velünk való kapcsolat felvételének első pillanatától.

Mire sajnálja az idejét?

– Nem szégyellem bevallani, hogy az élet apró örömei (is) segítenek a szellemi és fizikai rekreációban. Ezt elfogadva elégedett vagyok a saját időbeosztásommal.

Mivel lehet felbosszantani?

– Régebben sokkal kevésbé voltam kiegyensúlyozott, akkoriban több dolog fel tudott bosszantani. Ma már inkább azt mondom, hogy például az inkompetencia nagyon zavar, de dolgozom rajta, hogy még ez se bosszantson fel.  

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Bármi olyasmit, ahol hátrányos helyzetű kisközösségekbe el tudom vinni a „tudás a legfontosabb érték” üzenetét, és az ezzel kapcsolatos szemléletet, hozzáállást formálni, valamint a konkrét tájékozottságot növelni tudnám.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Hogy mire nem sajnálNÁM a pénzt, az sajnos nagyon hosszú lista lenne. Viccet félretéve, az élet arra tanított, hogy általában ár/érték arányt vizsgáljak, és ebben az esetek döntő többségében nem a legalacsonyabb árú termékek/szolgáltatások adják a legtöbbet.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Mint minden szülőt, a digitalizáció, így a közösségi média engem is behálózott. Jellemzően diverz tartalmakat fogyasztok. A komoly, szakmai mellett szórakoztatónak találom az egészen könnyed jellegűeket is.

(Fotó: WLWYB)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS