Kókai Dávid: Üzleti modellé fejlesztettem egy komolyan vett hobbit

Kókai Dávid: Üzleti modellé fejlesztettem egy komolyan vett hobbit
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 10. 18., 09:17

Értékajánlatunkkal és a teljesítésünk minőségével a legmagasabb elvárásokat támasztó amerikai piacon is versenyképesek vagyunk. Apró közép-kelet-európai vállalkozást vezetve ezt óriási szakmai elismerésnek tartom – mondta az Üzletemnek Kókai Dávid, a WLWYB alapítója.

Kókai Dávid büszke rá, hogy csapatát abba a vízióba és módszertanba vetett hit motiválja, amit ő alkotott meg a WE LOVE WHAT YOU BUILD keretei között. Hosszú távon egyáltalán nem tartja elképzelhetetlennek, hogy cégét felkészítse egy exitre. Ha az is érdekli, hogy Dávid miként építi üzleti kapcsolatait, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 438. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Amikor több, mint 12 évvel ezelőtt elkezdtem adatbázisba szervezni a LEGO kockák árazásával kapcsolatos adatokat, álmodni sem mertem volna, hogy mindez egy sikeres és dinamikus üzleti vállalkozás alapja lesz egyszer. Arra vagyok a legbüszkébb, hogy egy komolyan vett hobbit az elméleti tudásommal és a jól működő vállalkozásról alkotott elképzelésemmel egy valóban példa nélküli üzleti modellé fejlesztettem; és hogy a mellettem álló csapat pont ugyanannyira hisz ebben a vízióban, mint én. Még ennél is konkrétabb csúcspontot jelent, hogy értékajánlatunkkal és a teljesítésünk minőségével a legmagasabb elvárásokat támasztó amerikai piacon is versenyképesek vagyunk: apró közép-kelet-európai vállalkozást vezetve ezt óriási szakmai elismerésnek tartom.

Milyen távra tervez?

– Perfekcionista vagyok – rövid-, közép- és hosszú távú terveim is vannak. Rövid távon sok kifejezetten operatív kihívást kell leküzdenem, ezekből kiterjedt tennivaló- és mérföldkőtáblázat-rendszereket működtetek. Középtávon a WE LOVE WHAT YOU BUILD minél dinamikusabb növekedése a legfontosabb cél, míg hosszú távon akár a cég egy exitre való felkészítése is megjelenik. Ez mindenképp komoly szakmai kihívás, hiszen egy potenciális vevő megköveteli a legapróbb részletek átláthatóságát is: a spontaneitás ebben a műfajban nem megengedett.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Ha nem is szakmai, de üzleti: látom magam előtt, ahogy a WE LOVE WHAT YOU BUILD tervezői egy nagyvárosi felhőkarcoló padlótól-plafonig ablakos irodájában dolgoznak; az ügyfelek pedig az üvegfalú tárgyalóba járnak be hozzánk. Szakmailag rengeteg teljesen más területen is kipróbálnám magam, de mivel sajnos csak egy életünk van, az üzlet- és szervezetfejlesztésben kell minden elérhető tudást magamra szednem és alkalmaznom.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Az egyetem után egy nagy multinacionális vállalatnál dolgoztam, gyakorlatilag egy zöldmezős beruházásként hoztunk létre több ezer fős helyi szervezetet. Fiatal titánként talán ebben az időszakban tanultam a legtöbbet, szinte mindenkitől, aki a feladat végrehajtásában részt vett: a board tagoktól egészen a nagytapasztalatú projektasszisztensekig.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Abban szeretnék hinni – és szerintem nem tévedek –, hogy a csapatom minden tagját abba a vízióba és módszertanba vetett hit motivál, amit én alkottam meg a WE LOVE WHAT YOU BUILD keretei között. És azt is remélem (persze ezt sem nekem kellene mondanom), hogy ők is úgy gondolják, hogy a Föld bolygó legmenőbb munkahelyén dolgoznak.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ha lenne még három extra életem, ezeket a hivatásokat választanám, ebben a sorrendben:

1)   Kereskedelmi pilóta

2)   Elméleti matematikus

3)   Teológus

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ebben is kifejezetten szerencsésnek érzem magam: az a közeg, amiben a munkánkat végezzük, nagyon pozitív hangulatú, globális közösség, így a kapcsolatépítés sem jelent nagy nehézséget. Azt hiszem, hogy a nyíltság és az önazonosság sokat segít abban, hogy minden potenciális partner jól érezze magát a velünk való kapcsolat felvételének első pillanatától.

Mire sajnálja az idejét?

– Nem szégyellem bevallani, hogy az élet apró örömei (is) segítenek a szellemi és fizikai rekreációban. Ezt elfogadva elégedett vagyok a saját időbeosztásommal.

Mivel lehet felbosszantani?

– Régebben sokkal kevésbé voltam kiegyensúlyozott, akkoriban több dolog fel tudott bosszantani. Ma már inkább azt mondom, hogy például az inkompetencia nagyon zavar, de dolgozom rajta, hogy még ez se bosszantson fel.  

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Bármi olyasmit, ahol hátrányos helyzetű kisközösségekbe el tudom vinni a „tudás a legfontosabb érték” üzenetét, és az ezzel kapcsolatos szemléletet, hozzáállást formálni, valamint a konkrét tájékozottságot növelni tudnám.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Hogy mire nem sajnálNÁM a pénzt, az sajnos nagyon hosszú lista lenne. Viccet félretéve, az élet arra tanított, hogy általában ár/érték arányt vizsgáljak, és ebben az esetek döntő többségében nem a legalacsonyabb árú termékek/szolgáltatások adják a legtöbbet.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Mint minden szülőt, a digitalizáció, így a közösségi média engem is behálózott. Jellemzően diverz tartalmakat fogyasztok. A komoly, szakmai mellett szórakoztatónak találom az egészen könnyed jellegűeket is.

(Fotó: WLWYB)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS