Szívesen vezetnék egyszer olyan éttermet, ahol nincs konkrét étlap, hanem a vendégek hangulatától és a chef fantáziájából születnek meg az egyedi ételek, desszertek, helyi kistermelőktől, piacról vásárolt friss hozzávalókból – mondta az Üzletemnek Karizs Márta, a Creppy PalacsintaBistro Gyula üzletvezetője.
Karizs Márta igazán jól érzi magát a konyhában, ahol korábban rengeteg mindent ellesett a nagymamájától. A nagyi szíve-lelke benne volt minden fogásban, és most ez alapján dolgozik Márta is. Aki járt már Gyulán, az tudja, hogy egymást érik a jobbnál jobb vendéglők, nem könnyű betörni erre a piacra. A Creppy franchise étterme viszont ott van a csúcsgasztronómiát kínáló helyek között. Ha arra is kíváncsi, hogy Márta milyen önkéntes munkát vállalna, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 201. interjúját!
– Mit tart karrierje csúcsának?
– Karrierem csúcsának mindenképpen a Creppy PalacsintaBistro Gyula-t tartom, de nem szeretnék itt megállni. Célom, hogy további városokba is elvigyük ezt a fajta minőségi vendéglátást.
– Milyen távra tervez?
– Mindig közép-hosszú távra tervezek, de azt vallom, hogy a hirtelen jött lehetőségek elől sem szabad kitérni. Egy új vállalkozásnak időt kell hagyni a felfutásra, de ha szívvel-lélekkel csináljuk, az elégedett vendégek mosolya azonnali sikert jelent.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– A megfelelő szakmai tapasztalat megszerzése után egy olyan éttermet vezetni, ahol nincs konkrét étlap, hanem a vendégek hangulatától és a chef fantáziájából születnek meg az egyedi ételek, desszertek, helyi kistermelőktől, piacról vásárolt friss hozzávalókból.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Szüleimtől megtanultam VÁLLALKOZÓ lenni, felelősséget vállalni a tetteinkért, hogy következménye van minden döntésünknek. A nagymamámtól pedig az önzetlen vendéglátás művészetét tanultam meg. A szíve-lelke benne volt minden elkészített fogásban. Nekem Ő a legnagyobb példaképem, és a Creppy PalacsintaBistro Gyula éttermet is a tőle tanult elvek, értékrendek alapján vezetem.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– Számomra nagyon fontos, hogy a munkatársaim szeressenek bejárni dolgozni, hiszen csak akkor tudják kiválóan végezni a munkájukat. Napi szinten a szóbeli elismerés, egy-egy mosoly csodákra képes, éves szinten pedig utazással premizáljuk a kollégákat.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Én most a helyemen vagyok, tökéletesen kerek az életem, más szakmához jelenleg nem vonzódom.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– A személyes kapcsolatokban hiszek, számomra a hitelesség a legfontosabb. Egy finom ebéd vagy vacsora tökéletes alkalom arra, hogy megkössünk egy mindenki számára előnyös üzletet.
– Mire sajnálja az idejét?
– A felesleges várakozásra. Nem szoktam késni, pontos ember vagyok, és ezt el is várom másoktól is.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Emberek vagyunk, hibázhatunk, ezzel nincs is probléma. Viszont szörnyen felbosszant, ha valaki ezt nem látja be, és elkezd magyarázkodni ahelyett, hogy tanulna a hibájából.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– A gyerekeket tartom a világ legkiszolgáltatottabb rétegének, ezért mindenképpen Őket segítő szervezettel dolgoznék szívesen együtt.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– A mai rohanó világunkban fontosnak tartom a „pici luxust a mindennapokban” elvét. Egy nő lelkének különösen fontos ez. Nem nagy dolgokra kell itt gondolni, hanem például egy szép csészéből elfogyasztott kávéra, egy gusztusosan terített asztalra a reggelinél.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Kikapcsolni a konyha tud a legjobban. A kislányommal közösen imádunk sütni-főzni, és utána a barátokkal, családdal közösen egy jó hangulatú vacsorát elfogyasztani!
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.