Kalocsai Kinga: Fejlődni és fennmaradni csak folyamatos tanulással lehet

Kalocsai Kinga: Fejlődni és fennmaradni csak folyamatos tanulással lehet
Szerdahelyi Csaba  |  2023. 01. 31., 09:44

Rövidtávú tervem, hogy hivatalos interim menedzserként is kipróbáljam magam – mondta az Üzletemnek Kalocsai Kinga márka és tartalom stratéga, üzleti mentor.

Kalocsai Kinga cégtulajdonosokkal és cégvezetőkkel dolgozik cégük, személyes márkájuk építésén. Négy éve váltott egy régiós vezetői állást vállalkozói létre. Hét éve támogatja a Brit Kereskedelmi Kamara munkáját elnökségi tagként, jelenleg alelnök. Nőket és kisvállalkozókat mentorál, elkötelezett közösségépítő, egy kolléganőjével februárban indítja első Growth MasterMind csoportját, amely régi álma volt. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 460. interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Itt több epizód jut eszembe: az egyik egy kiszivárogtatott leépítési terv volt, ami 2000+ főt érintett volna. Egy Amalfi nyaralás elején voltunk, amikor hívott a sajtó. Két nap után hazajöttünk, a Parlamentben meg az irodában töltöttem a „szabadságomat”, de sikerült visszaszerezni a kommunikációs kontrollt, így nagyobb üzleti kár nélkül zárult az eset. A másik egy fenntarthatósági konferencia Dubajban, amit a Monacói herceg alapítványával szerveztünk. Albert herceg és Dubaj uralkodója nyitották meg a rendezvényt. Azért Dubaj nem a fentarthatóságáról híres, és mindez 7 évvel ezelőtt volt. A sors iróniája, hogy édesapám aznap halt meg, így visszafordultam a reptérről. Kivételes lehetőség volt, hogy Budapestről irányíthattam Európa, Afrika és Közel-Kelet régiónk kommunikációját. Nagyon jó együttműködést sikerült kiépíteni Európán kívüli csapatokkal és partnerekkel is. Arra is nagyon büszke vagyok, hogy valamennyi korábbi gyakornokom és kollégám szuper cégeknél dolgozik és szépen haladnak előre a karrierjükben.

Milyen távra tervez?

– Lányom születése óta, az ő életszakaszaihoz szabom terveimet. Igaz, kicsit hosszabb ideig tartott, hogy kilépjek a kötött „kötetlen” munkarendből, de nagyon örülök, hogy rugalmasan tudok alkalmazkodni az iskolás éveihez, az ezzel járó feladatokhoz, szabadidőkhöz. Csodálatos, hogy június 15-én felpakolunk, és a Balatonnál töltjük a nyarat, onnan tudok dolgozni. Még kb. 4-6 évig mindenképp erre a rugalmas munkamódra tervezünk.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Rövidtávú tervem, hogy hivatalos interim menedzserként is kipróbáljam magam. Dolgoztam egy magánklinikával, ahol kvázi interim vezetőként átvilágítottam és újra terveztem a csapatot, de nem volt mögöttem intézményesített támogatás.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nagyon szerencsés vagyok, hogy szakmailag nagyon felkészült, és messze a piac előtt járó szakmai vezetőim (is) voltak a GE-nél. Ma is minden projektet és megbízást a beégett üzleti és növekedés fókuszú hozzáállással fogok meg, bármiről is legyen szó.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Mindig szerettem a trendek elején járni, nem követni. Még nem használtuk itthon a social médiát, amikor már lobbiztunk az európai szervezetben, hogy az amerikai példa szerint mi is minél gyorsabban integráljuk az új csatornákat és vonjuk be a munkatársakat, hiszen ez a jövő. Elrontunk valamit, nem baj, majd megtanuljuk. Ezt igyekeztem/igyekszem a kollégáknak is továbbadni: folyamatos tanulással, jó-gyakorlat kereséssel és megosztással nézzük a feladatokat a szélesebb kontextusban, gondolkodjunk „a dobozon kívül”, ne sablonokkal fogjuk meg a megbízásokat.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– A lakberendezésben. Elvégeztem egyszer egy minitanfolyamot. Nagyon szeretek új tereket berendezni, szépítgetni. De soha nem volt időm hobbira.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Tudatosan. Ha nem házigazda vagyok, megválogatom, milyen rendezvényre és találkozóra megyek el, kikkel lehet/akarok találkozni. Felkészülök a találkozókra. Ebben a Linkedin itthon is egyre jobb partner.

Mire sajnálja az idejét?

– A felesleges „mítingelésre”. Amikor azért találkozunk, hogy megbeszéljük, amit az alatt az idő alatt már el is végezhetnénk.

Mivel lehet felbosszantani?

– Alapvetően türelmetlen vagyok. Ha indokolatlanul kell várni valamire vagy valakire, az bosszant, mert hasznos időt vesz el.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Mindig is része volt a munkámnak, ez az amerikai cégeknél beépül a normál működésbe. Szakmai munkával támogattam az AmCham Alapítványát, a United Way munkáját, de számos kétkezi, fessünk, ültessünk projektet is szerveztem. A legjelentősebb önkéntes munkám a Brit Kereskedelmi Kamara szakmai támogatása, ahol hét éve vagyok elnökségi tag, ebben a ciklusban újra alelnök. Számos fórumot, szakmai rendezvényt, fiatalok tanulását támogató programot szerveztünk az irányításom alatt az elmúlt években.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A tanulásra és a szabadidőre. Hiszem, hogy fejlődni és fennmaradni csak folyamatos tanulással lehet, erre áldozni kell, ami tulajdonképpen befektetés. A munkával járó rengeteg utazás miatt felértékelődött a szabadidő a családdal, így mindig igyekeztünk maximalizálni az élményeket, utazással, kirándulással. Na és a táskákra. Imádom a szép táskákat, semmi nem öltöztet annyira, mint egy gyönyörű táska.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Kb. 25 évvel ezelőtt, hirtelen ötlettől vezérelve, búvárvizsgát tettem. Szerintem kb. 10 merülésem volt összesen, de máig emlékszem, hogy semmi nem kapcsolt ki és nyugtatott meg úgy, mint az a fél óra a víz alatt. Ma ugyanezt a vízen a vitorlázás, a szárazföldön a golfozás nyújtja, nagyon boldog vagyok, hogy mindkettőt a családdal, kislányunkkal együtt élvezzük.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 10. 10., 10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-10 21:50:00
A Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszköz (RRF) – az EU helyreállítási alapjának, a NextGenerationEU-nak a központi eleme – továbbra is eredményesen működik. A végrehajtása gyorsul, és folyamatos reformokat és beruházásokat ösztönöz a tagállamokban – olvasható az Európai Bizottság közleményében.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS