Így főzünk, így rendelünk: a kísérletező kedv is megjött a karantén idején

2020. 05. 20., 16:00

Az emberek több mint fele gyakrabban rendelt házhoz ételt az otthon töltött idő alatt, mint a veszélyhelyzet kihirdetése előtt – derül ki a Simple alkalmazás felhasználóinak körében végzett kutatásból.

A válaszadók több mint kétharmada bár rendszeresen főzött, úgy érzi a változatos étkezés fenntartásában segített az ételrendelés. Kísérletező kedvből sem volt hiány, legalábbis ami az éttermeket illeti: a megkérdezettek 52 százaléka tesztelte újabb és újabb vendéglátóhelyek online kínálatát. A kitöltők átlagosan fél órát töltöttek el ebéddel egy munkanapon, a kutatás által vizsgált időszakban.

Az elmúlt időszak gyökeresen változtatta meg a fogyasztói szokásokat, és terelte át a hétköznapi tevékenységek, elintéznivalók jelentős részét az online térbe – nincs ez másként az ételrendeléssel sem. A felmérésből kiderült, hogy a járványügyi helyzet előtt a Simple alkalmazás felhasználóinak 45 százaléka havonta egyszer vagy ennél is ritkábban rendelt ételt házhoz, míg a karantén ideje alatt már minden második válaszadó gyakrabban tette ezt, mint korábban. Egyre többen próbálnak ki új éttermeket is, a megkérdezettek több mint fele nem a megszokott helyet választja, amikor megveszi az ebédet vagy a vacsorát. A legtöbben egyébként 30 percet szánnak az ebédidőre, általában 12 és 13 óra között.

A többség, a megkérdezettek 68 százaléka, rendszeresen szokott főzni, és nem az időhiány miatt választja a rendelést, inkább étkezését szeretné feldobni, változatosságra vágyik. A menük esetében az egyedi összeállításokat kedvelik: közel 53 százalék inkább napi szinten választ, a heti fix rendeléseket 13 százalékuk preferálja. Arra a kérdésre, hogy milyen szempontok fontosak számukra az online ételrendelés során, a következő válaszokat adták: a folyamat gyorsasága, gördülékenysége, az online fizetés lehetősége és az, hogy szemügyre tudják venni képeken a megrendelt ételt. A válaszadók több mint 40 százalékának elsődleges szempont, hogy az egész családnak találjanak egy rendelésen belül megfelelő harapnivalót. Ez köszönhető annak is, hogy a munkahellyé változott otthonokban már több főre kell gondolni az ételrendelésnél.

A felmérésből kiderül, hogy a járványügyi helyzet alatt az online megoldások közül leginkább a készpénzmentes fizetési lehetőségek értékelődtek fel a megkérdezettek körében. A fogyasztói trendeket látva a készpénzmentes és érintkezésmentes fizetési opciók egyre fontosabbak lesznek a vendéglátóhelyek esetében is, mind online rendeléskor, mind a személyes vásárlás végén.

Az online adatfelvételre 2020 májusában került sor. A kérdőívet 7163 fő töltötte ki a Simple applikáció felhasználói közül a Simple by OTP hírlevelén keresztül.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS