Így főzünk, így rendelünk: a kísérletező kedv is megjött a karantén idején

2020. 05. 20., 16:00

Az emberek több mint fele gyakrabban rendelt házhoz ételt az otthon töltött idő alatt, mint a veszélyhelyzet kihirdetése előtt – derül ki a Simple alkalmazás felhasználóinak körében végzett kutatásból.

A válaszadók több mint kétharmada bár rendszeresen főzött, úgy érzi a változatos étkezés fenntartásában segített az ételrendelés. Kísérletező kedvből sem volt hiány, legalábbis ami az éttermeket illeti: a megkérdezettek 52 százaléka tesztelte újabb és újabb vendéglátóhelyek online kínálatát. A kitöltők átlagosan fél órát töltöttek el ebéddel egy munkanapon, a kutatás által vizsgált időszakban.

Az elmúlt időszak gyökeresen változtatta meg a fogyasztói szokásokat, és terelte át a hétköznapi tevékenységek, elintéznivalók jelentős részét az online térbe – nincs ez másként az ételrendeléssel sem. A felmérésből kiderült, hogy a járványügyi helyzet előtt a Simple alkalmazás felhasználóinak 45 százaléka havonta egyszer vagy ennél is ritkábban rendelt ételt házhoz, míg a karantén ideje alatt már minden második válaszadó gyakrabban tette ezt, mint korábban. Egyre többen próbálnak ki új éttermeket is, a megkérdezettek több mint fele nem a megszokott helyet választja, amikor megveszi az ebédet vagy a vacsorát. A legtöbben egyébként 30 percet szánnak az ebédidőre, általában 12 és 13 óra között.

A többség, a megkérdezettek 68 százaléka, rendszeresen szokott főzni, és nem az időhiány miatt választja a rendelést, inkább étkezését szeretné feldobni, változatosságra vágyik. A menük esetében az egyedi összeállításokat kedvelik: közel 53 százalék inkább napi szinten választ, a heti fix rendeléseket 13 százalékuk preferálja. Arra a kérdésre, hogy milyen szempontok fontosak számukra az online ételrendelés során, a következő válaszokat adták: a folyamat gyorsasága, gördülékenysége, az online fizetés lehetősége és az, hogy szemügyre tudják venni képeken a megrendelt ételt. A válaszadók több mint 40 százalékának elsődleges szempont, hogy az egész családnak találjanak egy rendelésen belül megfelelő harapnivalót. Ez köszönhető annak is, hogy a munkahellyé változott otthonokban már több főre kell gondolni az ételrendelésnél.

A felmérésből kiderül, hogy a járványügyi helyzet alatt az online megoldások közül leginkább a készpénzmentes fizetési lehetőségek értékelődtek fel a megkérdezettek körében. A fogyasztói trendeket látva a készpénzmentes és érintkezésmentes fizetési opciók egyre fontosabbak lesznek a vendéglátóhelyek esetében is, mind online rendeléskor, mind a személyes vásárlás végén.

Az online adatfelvételre 2020 májusában került sor. A kérdőívet 7163 fő töltötte ki a Simple applikáció felhasználói közül a Simple by OTP hírlevelén keresztül.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS