Gangel Péter: A szolgáltatás legyen jó, ne a marketing!

2019. 08. 13., 09:30

Vannak olyan iparágak, ahol mára lehetetlen érvényesülni ügyfélvélemények nélkül. Ezekben a piaci szereplők is jóval tudatosabbak – írja Gangel Péter, a Bizalmi Kör és a Bizalmi Index alapítója.

„Tudtam, hogy nemcsak én adok értékelést, hanem rólam is készül. Szerettem volna, ha a legközelebbi vendéglátóm is jó szívvel fogad majd, ezért a szokásosnál is jobban figyeltem” – írja a Forbes.hu-n Gangel Péter egy Airbnb-s szállásfoglalásáról.

A Bizalmi Kör alapítója, a BIX ügyvezetője szerint ez a vendéglátóját is segíti, hogy többen válasszák őt az egyébként nagy szálláskínálattal rendelkező faluban.

Az elmúlt néhány évben az ügyfélvéleményeket a piac értéktelenné tette azzal, hogy semmitmondó/tollba mondott vélemények jelentek meg marketingüzenetként weboldalakon, reklámokban” – állítja a szakértő.

Statisztikák szerint az emberek mindössze 36 százaléka bízik a vállalatok által kommunikált véleményekben. Ma már sokkal inkább azokat a véleményeket tartjuk hitelesnek, amelyeket a véleménygyűjtésben hitelessé vált piaci szereplők gyűjtenek. Olyan cégek, amelyekről azt gondoljuk, hogy nem áll érdekükben a vélemények manipulálása, sőt, kifejezetten a hiteles vélemények megjelenítésében érdekeltek.

Gangel Péter szerintmivel a marketing minden üzleti folyamatban holtteherként van jelen (a vevő nem akar azért fizetni, hogy eladjanak neki), ez a jelenség azt eredményezte, hogy pusztán jobb szolgáltatással valódi piaci előny építhető ki, azaz a marketingüzenet helyett a szolgáltatás színvonalára helyeződött az adott vállalkozás fókusza.

A cégek a kevéssé hatékony és drága marketing helyett fókuszálhatnak a jobb termékre és az elégedett ügyfélre, és ez az erőfeszítés garantáltan kifizetődik.

„A cégfejlesztés szempontjából az ügyfélvélemény a legértékesebb információ” – írja Gangel Péter.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-13 13:10:00
Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára. Az egyelőre még mérsékelten növekvő bevétel-várakozások mellett a magas infláció és a növekvő bérek kifizetése jelent egyre nagyobb kihívást – erről számoltak be a cégek a K&H családi vállalatok klub alkalmával.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS