Gangel Péter: A szolgáltatás legyen jó, ne a marketing!

2019. 08. 13., 09:30

Vannak olyan iparágak, ahol mára lehetetlen érvényesülni ügyfélvélemények nélkül. Ezekben a piaci szereplők is jóval tudatosabbak – írja Gangel Péter, a Bizalmi Kör és a Bizalmi Index alapítója.

„Tudtam, hogy nemcsak én adok értékelést, hanem rólam is készül. Szerettem volna, ha a legközelebbi vendéglátóm is jó szívvel fogad majd, ezért a szokásosnál is jobban figyeltem” – írja a Forbes.hu-n Gangel Péter egy Airbnb-s szállásfoglalásáról.

A Bizalmi Kör alapítója, a BIX ügyvezetője szerint ez a vendéglátóját is segíti, hogy többen válasszák őt az egyébként nagy szálláskínálattal rendelkező faluban.

Az elmúlt néhány évben az ügyfélvéleményeket a piac értéktelenné tette azzal, hogy semmitmondó/tollba mondott vélemények jelentek meg marketingüzenetként weboldalakon, reklámokban” – állítja a szakértő.

Statisztikák szerint az emberek mindössze 36 százaléka bízik a vállalatok által kommunikált véleményekben. Ma már sokkal inkább azokat a véleményeket tartjuk hitelesnek, amelyeket a véleménygyűjtésben hitelessé vált piaci szereplők gyűjtenek. Olyan cégek, amelyekről azt gondoljuk, hogy nem áll érdekükben a vélemények manipulálása, sőt, kifejezetten a hiteles vélemények megjelenítésében érdekeltek.

Gangel Péter szerintmivel a marketing minden üzleti folyamatban holtteherként van jelen (a vevő nem akar azért fizetni, hogy eladjanak neki), ez a jelenség azt eredményezte, hogy pusztán jobb szolgáltatással valódi piaci előny építhető ki, azaz a marketingüzenet helyett a szolgáltatás színvonalára helyeződött az adott vállalkozás fókusza.

A cégek a kevéssé hatékony és drága marketing helyett fókuszálhatnak a jobb termékre és az elégedett ügyfélre, és ez az erőfeszítés garantáltan kifizetődik.

„A cégfejlesztés szempontjából az ügyfélvélemény a legértékesebb információ” – írja Gangel Péter.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 12., 14:20
„A gazdasági szereplők egyre tudatosabban alkalmazkodnak a működési költségekhez, a finanszírozási kihívásokhoz és a bizonytalan gazdasági környezethez. A kérdés, hogy 2025 második negyedéve meghozza-e a fordulatot, vagy egy tartósabb struktúraváltás előtt állunk.”
2025. 05. 12., 10:40
Enyhe drágulás jellemzi mind az országos, mind a budapesti albérletpiacot a KSH-ingatlan.com lakbérindexe szerint. Áprilisban az előző hónaphoz képest országos átlagban 0,9, a fővárosban 1,3 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak, éves összevetésben országosan 7,6, Budapesten 8,6 százalékos volt a drágulás.
2025. 05. 12., 15:10
A fenntarthatósági kötelezettségek teljesítésének elhalasztása lehetőséget teremt a cégek számára az ESG folyamatok kialakításának erősítésére, főként stratégiatervezéssel, adatgyűjtéssel és karbonlábnyom-számítással. A vállalatok többsége a CSRD irányelv szerint kívánja elkészíteni a fenntarthatósági jelentését a 2025-ös évről – mutat rá az EY közel 50 magyar vállalati vezető megkérdezésén alapuló felmérése.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS