Gangel Péter: A szolgáltatás legyen jó, ne a marketing!

2019. 08. 13., 09:30

Vannak olyan iparágak, ahol mára lehetetlen érvényesülni ügyfélvélemények nélkül. Ezekben a piaci szereplők is jóval tudatosabbak – írja Gangel Péter, a Bizalmi Kör és a Bizalmi Index alapítója.

„Tudtam, hogy nemcsak én adok értékelést, hanem rólam is készül. Szerettem volna, ha a legközelebbi vendéglátóm is jó szívvel fogad majd, ezért a szokásosnál is jobban figyeltem” – írja a Forbes.hu-n Gangel Péter egy Airbnb-s szállásfoglalásáról.

A Bizalmi Kör alapítója, a BIX ügyvezetője szerint ez a vendéglátóját is segíti, hogy többen válasszák őt az egyébként nagy szálláskínálattal rendelkező faluban.

Az elmúlt néhány évben az ügyfélvéleményeket a piac értéktelenné tette azzal, hogy semmitmondó/tollba mondott vélemények jelentek meg marketingüzenetként weboldalakon, reklámokban” – állítja a szakértő.

Statisztikák szerint az emberek mindössze 36 százaléka bízik a vállalatok által kommunikált véleményekben. Ma már sokkal inkább azokat a véleményeket tartjuk hitelesnek, amelyeket a véleménygyűjtésben hitelessé vált piaci szereplők gyűjtenek. Olyan cégek, amelyekről azt gondoljuk, hogy nem áll érdekükben a vélemények manipulálása, sőt, kifejezetten a hiteles vélemények megjelenítésében érdekeltek.

Gangel Péter szerintmivel a marketing minden üzleti folyamatban holtteherként van jelen (a vevő nem akar azért fizetni, hogy eladjanak neki), ez a jelenség azt eredményezte, hogy pusztán jobb szolgáltatással valódi piaci előny építhető ki, azaz a marketingüzenet helyett a szolgáltatás színvonalára helyeződött az adott vállalkozás fókusza.

A cégek a kevéssé hatékony és drága marketing helyett fókuszálhatnak a jobb termékre és az elégedett ügyfélre, és ez az erőfeszítés garantáltan kifizetődik.

„A cégfejlesztés szempontjából az ügyfélvélemény a legértékesebb információ” – írja Gangel Péter.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022-06-24 17:57:13
A nagysebességű vasúti összeköttetések előkészítésének felgyorsításáról, összehangolásáról és az ukrán gabonaexport hathatósabb elősegítéséről állapodtak meg a visegrádi államok közlekedési miniszterhelyettesei, államtitkárai június 24-én, Budapesten.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 06. 13., 06:35
epizód: 2022 / 6   |   hossz: 19:01
A kamerás megfigyelés csak „célhoz kötött” lehet, de a célok meghatározásakor is körültekintően kell eljárni – hívja fel a figyelmet dr. Szabó Gergely ügyvéd. A Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda irodavezető partnerét a munkavállalók megfigyelésére, a kamerák elhelyezésére vonatkozó szabályokról, az élőképekre vonatkozó speciális előírásokról és a technika fejlődés nyújtotta lehetőségek jogi korlátairól kérdeztük.
2022. 05. 30., 12:00
epizód: 2022 / 5   |   hossz: 21:41
Mi vár a vendéglátóiparra a Covid-járvány végén és az ukrajnai háború közben? Miként lesznek a konkurensekből partnerek? Miért a 3. év a legkritikusabb az ágazatban? Hogyan lehet visszacsábítani a pályaelhagyókat? Hány főnök tud kiszabadulni a napi rutinból a hetenkénti feladatmegbeszélésre a csapattal? Bánhalmi Kata, a több ezer tagot számláló Piqniq Budapest szakmai szervezet társalapítója válaszol a kérdésekre.
Megfelelő helyére került a VOSZ-on belül az egészségügy kezelése – mondta dr. Fábián Lajos, az egészségügyi tagozat elnöke. Hol tart a munkában a tagozat hat szekciója? Miért lenne eretnek gondolat a magánkórházak bevonása az állami ellátásba, ha ezzel járna legjobban a beteg? Hogyan lehetne olcsóbb a páciensnek az üzleti alapon elvégzett műtét? Dr. Fábián Lajos a következő hónapok feladatairól is beszélt.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS