Fodor Ákos: Nálunk a csapat kulcskérdés, központi erő

Fodor Ákos: Nálunk a csapat kulcskérdés, központi erő
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 07. 21., 09:27

Google Premier Partnerek vagyunk, amely körbe az ügynökségek 3 százalékát választják be. Ez olyan emberi és szakmai mérföldkő, amire nagyon büszke vagyok és csapatként is büszkék lehetünk – mondta az Üzletemnek Fodor Ákos, az e-marketing megoldásokat kínáló Markestic ügyvezetője.

Fodor Ákos reméli, hogy soha nem lesz a karrierje csúcsán, mert mindig jön majd új feladat, új mérföldkő. Mivel a digitális marketing gyorsan változó, dinamikusan növekvő iparág, rengeteg fejlődési lehetőség vár rá és csapatára is a következő években. Ha az is érdekli, hogy Ákos mivel motiválja a kollégáit, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 422. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A hosszú távú fókusztartás volt számomra a legnagyobb kihívás az elmúlt években. Ezzel a mai napig meg-megküzdök. Sok minden érdekel, sok mindenbe belevágnék, de ez fókuszvesztést, szétapródózást és kisebb-nagyobb kudarcokat rejt magában. A Markestic-kel kevesebb, mint 4 éve indultunk erősen PPC fókusszal, és ez azóta is az elsődleges irányunk. A fókusznak köszönhetően 3 éven belül Google Premier Partnerek lettünk, amely körbe az ügynökségek 3 százalékát választják be. Ez olyan emberi és szakmai mérföldkő, amire az elmúlt évekből nagyon büszke vagyok és büszkék lehetünk csapatként. Számomra viszont mindig a következő állomás és az odavezető út az izgalmas, így nem tudom, hogy lesz-e valaha olyan élményem, hogy a karrierem csúcsán vagyok. Remélem, hogy sosem leszek, és mindig kíváncsi leszek a következő mérföldkőre.

Milyen távra tervez?

– Abszolút hosszú távra tervezünk, és ebben is többes számban szeretek fogalmazni. Egymagam nem tennék ennyi energiát a Markestic-be és egy személy nem tudna ekkora távokban, nagyobb mérföldkövekben gondolkozni és azokat elérni. A digitális marketing gyorsan változó, dinamikusan növekvő iparág, rengeteg fejlődési lehetőséggel a következő évtizedekben, így ahogy a csapattal mondani szoktuk: „Vagyunk végig!”

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szakmailag: integrált, full-stack ügynökséggé válni, azaz a digitális marketingnek nem csak egy területén, hanem szerteágazóan, komplexen nyújtani szolgáltatást a partnereinknek. Legyen szó akár kattintás alapú hirdetésekről, közösségi média menedzsmentről, e-mail marketingről vagy konverzió ráta optimalizálásról.

Emberileg: olyan vezetővé válni, aki mellett emberileg, szakmailag és anyagilag is növekedni, gyarapodni tud a csapat.  Ebben azt gondolom, hogy olyan támogató szerepet tudok vállalni, adni, ami személyre szabott mindenki számára. Létszámban nőni szeretnénk, és ez elengedhetetlenné teszi egy erős vezetői kör kialakítását.

Földrajzilag: mindenképp magyarországi alapokkal képzelem el a működést, de erősebb külföldi piaci jelenlétet szeretnék, akár külföldi irodanyitással egybe kötve.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nem személyt, hanem inkább egy konkrét időszakot emelnék ki az életemből, mert a legmeredekebb tanulási görbét a berlini munkahelyemen, a Rocket Internet-nél futottam. Itt mentalitásban, látásmódban, munkaszervezésben és strukturálásban is elképesztő jó alapokat kaptam.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Bízom benne, hogy a hozzáállásom, tenni vágyásom önmagában húzóerő, de én is legalább annyi motivációt merítek a csapattársaktól. Ez kölcsönös folyamat egy összetartó csapatban. Lehet pozitív vagy épp negatív spirál. Nálunk ez mindig pozitív volt, pedig volt pár nehezebb időszak az elmúlt években, és biztos vagyok benne, hogy lesz is még pár kihívással teli. Emellett van természetesen egy kialakított motivációs és javadalmazási rendszerünk, de minden kézzelfogható eleme mellett, azt gondolom, hogy a nap végén az emberi tényezők a legfontosabbak.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ha nem online marketing lenne a szakmai hátterem, érdekelne az animációs filmkészítés is. Ez inkább személyes kíváncsiság, hobbi – nyilván nagyon szeretem az animációs filmeket, vígjátékokat. Ami a mindennapi munkámhoz szorosabban kötődik, az akár a coaching, trénerség vagy IT fejlesztés, de ezek bizonyos elemükben a mindennapjaim részét képezik. Összességében hálás vagyok érte, hogy olyasmit csinálhatok, ami érdekel, szeretem és ami minden nap feltölt. Jelenleg kevés olyasmit tudok elképzelni, amit szívesebben csinálnék.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ebben nem vagyok tudatos, ami üzletfejlesztés szempontjából valószínűleg hátrány. Szociális típus vagyok, nagyon extrovertált, de soha nem céllal építettem kapcsolatokat. Amikor úgy érzem, hogy valóban értéket tudunk adni, ránk van szüksége egy üzleti partnernek és emberileg is találkoznak az igények, akkor teljes mellszélességgel képviselem az értékajánlatunkat és a csapatunkat. Ezt alapvetően nem érzem üzleti kapcsolatépítésnek vagy épp sales-nek, egyszerűen őszintén elmondom, hogy mit és milyen keretek között tudunk vállalni, és ez hogy fog segíteni, milyen eredményt fog hozni a partnerünknek.

Mire sajnálja az idejét?

– Általában semmire, amiről úgy érzem, hogy fontos és célja van, legyen az akár kreatív, akár monoton. Feladat, amit, ha kell, összeszorított fogakkal is megcsinálok. Ami a gyenge pontom: sorban állás, és a rossz szervezésből fakadó holtidők vagy időveszteségek, amelyeket meg lehetne úszni egy kis tervezéssel, átgondolással.

Mivel lehet felbosszantani?

– Alapvetően nyugodt alaptermészetnek gondolom magam, de nyilván nálam is van pár dolog, amitől megugrik a pulzusom. Emberi részről az inkorrektséggel, a felelősséghárítással, a látványos igénytelenséggel és a passzív hozzáállással nehezen tudok mit kezdeni. Ezenkívül bármilyen eszközös problémától kihullik a maradék hajam is – legyen ez akár instabil netkapcsolat, egy bug-os szoftver vagy lassú számítógép.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Örömmel mentorálok, tartok képzést olyan témában, amiben hiteles vagyok, vagy épp szervezek rendezvényeket. Amikor még aktív kezdeményezés volt, mentorként részt vettem a Mentorship programban. Többször tartottam meetup-okon előadást vagy képzéseket online marketing témakörben.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nem vagyok fukar. Bármire örömmel költök, ami logikus, praktikus kiadás vagy van benne fantázia. Feleslegesen nyilván nem szórom a pénzt, de örömmel kockáztatok, és a csapatot is bíztatom, hogy akár képzésre, akár egy új eszköz tesztelésére, akár egy folyamat meggyorsítására bátran költsenek. Ha a cél tiszta és közös, akkor előre! Ne legyen pénzügyi akadálya annak, hogy gyorsabban haladjunk. Bulikra, csapatépítőkre szintén nem sajnálom. Nálunk a csapat kulcskérdés, központi erő, a Markestic legfontosabb részének tartom. Havonta tartunk csapatépítőt, évente 2 hosszú hétvégés elvonulást és külföldön is voltunk már a csapattal.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Emberi, családi, baráti kapcsolatok, közös időtöltés, sport, tánc, fesztiválok vagy valamilyen online marketingtől teljesen független önképzés (pszichológia, önismeret) vagy olyan utazás, ahol minden munkával kapcsolatos impulzus megszűnik és kicsit megállhat az idő. Ilyen például a síelés, snowboardozás, ahol se internet, se laptop, se térerő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-24 16:10:00
Átadták a CallComm Zrt. új irodáját Nyíregyházán, amelyet a vállalat a Nyíregyházi Egyetem épületében alakított ki. A 2,7 millió euró összértékű beruházással a cég 100 új munkahelyet teremtett és 150 munkavállaló részére indította el szakmai és idegen nyelvi képzési programját.
2024-05-24 14:30:47
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS