Fodor Ákos: Nálunk a csapat kulcskérdés, központi erő

Fodor Ákos: Nálunk a csapat kulcskérdés, központi erő
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 07. 21., 09:27

Google Premier Partnerek vagyunk, amely körbe az ügynökségek 3 százalékát választják be. Ez olyan emberi és szakmai mérföldkő, amire nagyon büszke vagyok és csapatként is büszkék lehetünk – mondta az Üzletemnek Fodor Ákos, az e-marketing megoldásokat kínáló Markestic ügyvezetője.

Fodor Ákos reméli, hogy soha nem lesz a karrierje csúcsán, mert mindig jön majd új feladat, új mérföldkő. Mivel a digitális marketing gyorsan változó, dinamikusan növekvő iparág, rengeteg fejlődési lehetőség vár rá és csapatára is a következő években. Ha az is érdekli, hogy Ákos mivel motiválja a kollégáit, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 422. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A hosszú távú fókusztartás volt számomra a legnagyobb kihívás az elmúlt években. Ezzel a mai napig meg-megküzdök. Sok minden érdekel, sok mindenbe belevágnék, de ez fókuszvesztést, szétapródózást és kisebb-nagyobb kudarcokat rejt magában. A Markestic-kel kevesebb, mint 4 éve indultunk erősen PPC fókusszal, és ez azóta is az elsődleges irányunk. A fókusznak köszönhetően 3 éven belül Google Premier Partnerek lettünk, amely körbe az ügynökségek 3 százalékát választják be. Ez olyan emberi és szakmai mérföldkő, amire az elmúlt évekből nagyon büszke vagyok és büszkék lehetünk csapatként. Számomra viszont mindig a következő állomás és az odavezető út az izgalmas, így nem tudom, hogy lesz-e valaha olyan élményem, hogy a karrierem csúcsán vagyok. Remélem, hogy sosem leszek, és mindig kíváncsi leszek a következő mérföldkőre.

Milyen távra tervez?

– Abszolút hosszú távra tervezünk, és ebben is többes számban szeretek fogalmazni. Egymagam nem tennék ennyi energiát a Markestic-be és egy személy nem tudna ekkora távokban, nagyobb mérföldkövekben gondolkozni és azokat elérni. A digitális marketing gyorsan változó, dinamikusan növekvő iparág, rengeteg fejlődési lehetőséggel a következő évtizedekben, így ahogy a csapattal mondani szoktuk: „Vagyunk végig!”

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szakmailag: integrált, full-stack ügynökséggé válni, azaz a digitális marketingnek nem csak egy területén, hanem szerteágazóan, komplexen nyújtani szolgáltatást a partnereinknek. Legyen szó akár kattintás alapú hirdetésekről, közösségi média menedzsmentről, e-mail marketingről vagy konverzió ráta optimalizálásról.

Emberileg: olyan vezetővé válni, aki mellett emberileg, szakmailag és anyagilag is növekedni, gyarapodni tud a csapat.  Ebben azt gondolom, hogy olyan támogató szerepet tudok vállalni, adni, ami személyre szabott mindenki számára. Létszámban nőni szeretnénk, és ez elengedhetetlenné teszi egy erős vezetői kör kialakítását.

Földrajzilag: mindenképp magyarországi alapokkal képzelem el a működést, de erősebb külföldi piaci jelenlétet szeretnék, akár külföldi irodanyitással egybe kötve.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Nem személyt, hanem inkább egy konkrét időszakot emelnék ki az életemből, mert a legmeredekebb tanulási görbét a berlini munkahelyemen, a Rocket Internet-nél futottam. Itt mentalitásban, látásmódban, munkaszervezésben és strukturálásban is elképesztő jó alapokat kaptam.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Bízom benne, hogy a hozzáállásom, tenni vágyásom önmagában húzóerő, de én is legalább annyi motivációt merítek a csapattársaktól. Ez kölcsönös folyamat egy összetartó csapatban. Lehet pozitív vagy épp negatív spirál. Nálunk ez mindig pozitív volt, pedig volt pár nehezebb időszak az elmúlt években, és biztos vagyok benne, hogy lesz is még pár kihívással teli. Emellett van természetesen egy kialakított motivációs és javadalmazási rendszerünk, de minden kézzelfogható eleme mellett, azt gondolom, hogy a nap végén az emberi tényezők a legfontosabbak.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ha nem online marketing lenne a szakmai hátterem, érdekelne az animációs filmkészítés is. Ez inkább személyes kíváncsiság, hobbi – nyilván nagyon szeretem az animációs filmeket, vígjátékokat. Ami a mindennapi munkámhoz szorosabban kötődik, az akár a coaching, trénerség vagy IT fejlesztés, de ezek bizonyos elemükben a mindennapjaim részét képezik. Összességében hálás vagyok érte, hogy olyasmit csinálhatok, ami érdekel, szeretem és ami minden nap feltölt. Jelenleg kevés olyasmit tudok elképzelni, amit szívesebben csinálnék.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Ebben nem vagyok tudatos, ami üzletfejlesztés szempontjából valószínűleg hátrány. Szociális típus vagyok, nagyon extrovertált, de soha nem céllal építettem kapcsolatokat. Amikor úgy érzem, hogy valóban értéket tudunk adni, ránk van szüksége egy üzleti partnernek és emberileg is találkoznak az igények, akkor teljes mellszélességgel képviselem az értékajánlatunkat és a csapatunkat. Ezt alapvetően nem érzem üzleti kapcsolatépítésnek vagy épp sales-nek, egyszerűen őszintén elmondom, hogy mit és milyen keretek között tudunk vállalni, és ez hogy fog segíteni, milyen eredményt fog hozni a partnerünknek.

Mire sajnálja az idejét?

– Általában semmire, amiről úgy érzem, hogy fontos és célja van, legyen az akár kreatív, akár monoton. Feladat, amit, ha kell, összeszorított fogakkal is megcsinálok. Ami a gyenge pontom: sorban állás, és a rossz szervezésből fakadó holtidők vagy időveszteségek, amelyeket meg lehetne úszni egy kis tervezéssel, átgondolással.

Mivel lehet felbosszantani?

– Alapvetően nyugodt alaptermészetnek gondolom magam, de nyilván nálam is van pár dolog, amitől megugrik a pulzusom. Emberi részről az inkorrektséggel, a felelősséghárítással, a látványos igénytelenséggel és a passzív hozzáállással nehezen tudok mit kezdeni. Ezenkívül bármilyen eszközös problémától kihullik a maradék hajam is – legyen ez akár instabil netkapcsolat, egy bug-os szoftver vagy lassú számítógép.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Örömmel mentorálok, tartok képzést olyan témában, amiben hiteles vagyok, vagy épp szervezek rendezvényeket. Amikor még aktív kezdeményezés volt, mentorként részt vettem a Mentorship programban. Többször tartottam meetup-okon előadást vagy képzéseket online marketing témakörben.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Nem vagyok fukar. Bármire örömmel költök, ami logikus, praktikus kiadás vagy van benne fantázia. Feleslegesen nyilván nem szórom a pénzt, de örömmel kockáztatok, és a csapatot is bíztatom, hogy akár képzésre, akár egy új eszköz tesztelésére, akár egy folyamat meggyorsítására bátran költsenek. Ha a cél tiszta és közös, akkor előre! Ne legyen pénzügyi akadálya annak, hogy gyorsabban haladjunk. Bulikra, csapatépítőkre szintén nem sajnálom. Nálunk a csapat kulcskérdés, központi erő, a Markestic legfontosabb részének tartom. Havonta tartunk csapatépítőt, évente 2 hosszú hétvégés elvonulást és külföldön is voltunk már a csapattal.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Emberi, családi, baráti kapcsolatok, közös időtöltés, sport, tánc, fesztiválok vagy valamilyen online marketingtől teljesen független önképzés (pszichológia, önismeret) vagy olyan utazás, ahol minden munkával kapcsolatos impulzus megszűnik és kicsit megállhat az idő. Ilyen például a síelés, snowboardozás, ahol se internet, se laptop, se térerő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS