Fenyővári Szilvia: A döntések nem születhetnek csak pénzügyi szempontok alapján

Fenyővári Szilvia: A döntések nem születhetnek csak pénzügyi szempontok alapján
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 01., 09:13

A világ megváltozott, manapság mindig a következő célt tűzöm ki magam elé és arra koncentrálok. Ez jelenleg a Marquard teljeskörű digitális transzformációjának folytatása – mondta az Üzletemnek Fenyővári Szilvia, a Marquard Group Hungary ügyvezető igazgatója.

Fenyővári Szilvia azt igyekszik közvetíteni a csapatának, hogy csak úgy tudnak haladni, ha kilépnek a komfortzónából és nem szorítják magukat kényelmes keretek közé. Azt tervezi, ha egyszer már nem akar az üzleti életben dolgozni, elmegy kutyákat sétáltatni egy menhelyre. Az persze még odébb van… Ha érdekli, hogy Szilvia miként építi üzleti kapcsolatait, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 392. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Egyértelműen a jelenlegi pozíciómat: március óta a svájci tulajdonú Marquard Group Hungary ügyvezető igazgatójaként dolgozom. Sosem gondoltam, hogy kilépek a pénzügyi keretekből szakmai utam során.

Milyen távra tervez?

– Régebben hosszú távra terveztem, de a világ megváltozott, manapság mindig a következő célt tűzöm ki magam elé és arra koncentrálok. Ez jelenleg a Marquard teljeskörű digitális transzformációjának folytatása.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nagyon szeretnék MBA képzésben részt venni, még keresem rá az időt az életemben. Remélhetőleg 2-3 éven belül, amikor a gyermekeim nagyobbak lesznek, belevághatok.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Óhidi Zsuzsanna volt az, aki az elmúlt 3 évben megtanított arra, hogy a döntések nem születhetnek csak pénzügyi szempontok alapján. Fontos a teljes képet vizsgálnunk, és néha akkor is meg kell hozni egy döntést, ha az pénzügyileg nem tűnik kifizetődőnek.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Próbálok mindig lelkesnek és pozitívnak tűnni, bevallom, akkor is, amikor én magam belül esetleg fásultabb, fáradtabb vagyok. Próbálom azt közvetíteni feléjük, hogy csak úgy tudunk haladni, ha kilépünk a komfortzónánkból és nem szorítjuk magunkat kényelmes keretek közé.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Igazából ki is próbáltam. Miután a Metropolitan Egyetemen tanultam CSR-t, olyan szerencsés voltam, hogy a Marquard Médián belül legalább 2 évig foglalkozhattam vele, és nagyon szerettem. Rengeteg civil szervezettel kerültem akkortájt kapcsolatba. Valamint akkor vezettük be a cégen belül a nyári tábort, ahova a kollégák a gyermekeiket hozhatták be nyári szünet alatt. Nagyon sikeres volt ez a kezdeményezésem, azóta is büszke vagyok rá, bár az elmúlt 2 év kicsit átírta a programjainkat.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Szerencsére vannak szervezetek, amelyek ebben a segítségünkre vannak és összehozzák a közös érdekekkel bíró embereket, így próbálok részt venni ezeken az eseményeken.

Mire sajnálja az idejét?

– A negatív gondolatokra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Amikor valaki nem teszi a dolgát, kifogásokat keres, hárít.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Mindig azt gondoltam, ha egyszer már nem akarok az üzleti életben dolgozni, akkor elmegyek egy menhelyre és kutyákat sétáltatok.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Utazásra. Imádom a gyermekeimnek megadni az utazás élményét. Szerencsére már abban a korban vannak, hogy nem csak tengerpartra vágynak, hanem szívesen ismernek meg új helyeket, városokat, kultúrákat. Fiatal koromban hátizsákos turistaként rengeteg országot bejártam. Szeretném, ha ők is átvennék ezt az érdeklődést, nyitottságot a világ iránt.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Túrázás, kerékpározás a hegyekben.

(Fotó: Marquard Group Hungary)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS