Fenyővári Szilvia: A döntések nem születhetnek csak pénzügyi szempontok alapján

Fenyővári Szilvia: A döntések nem születhetnek csak pénzügyi szempontok alapján
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 01., 09:13

A világ megváltozott, manapság mindig a következő célt tűzöm ki magam elé és arra koncentrálok. Ez jelenleg a Marquard teljeskörű digitális transzformációjának folytatása – mondta az Üzletemnek Fenyővári Szilvia, a Marquard Group Hungary ügyvezető igazgatója.

Fenyővári Szilvia azt igyekszik közvetíteni a csapatának, hogy csak úgy tudnak haladni, ha kilépnek a komfortzónából és nem szorítják magukat kényelmes keretek közé. Azt tervezi, ha egyszer már nem akar az üzleti életben dolgozni, elmegy kutyákat sétáltatni egy menhelyre. Az persze még odébb van… Ha érdekli, hogy Szilvia miként építi üzleti kapcsolatait, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 392. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Egyértelműen a jelenlegi pozíciómat: március óta a svájci tulajdonú Marquard Group Hungary ügyvezető igazgatójaként dolgozom. Sosem gondoltam, hogy kilépek a pénzügyi keretekből szakmai utam során.

Milyen távra tervez?

– Régebben hosszú távra terveztem, de a világ megváltozott, manapság mindig a következő célt tűzöm ki magam elé és arra koncentrálok. Ez jelenleg a Marquard teljeskörű digitális transzformációjának folytatása.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nagyon szeretnék MBA képzésben részt venni, még keresem rá az időt az életemben. Remélhetőleg 2-3 éven belül, amikor a gyermekeim nagyobbak lesznek, belevághatok.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Óhidi Zsuzsanna volt az, aki az elmúlt 3 évben megtanított arra, hogy a döntések nem születhetnek csak pénzügyi szempontok alapján. Fontos a teljes képet vizsgálnunk, és néha akkor is meg kell hozni egy döntést, ha az pénzügyileg nem tűnik kifizetődőnek.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Próbálok mindig lelkesnek és pozitívnak tűnni, bevallom, akkor is, amikor én magam belül esetleg fásultabb, fáradtabb vagyok. Próbálom azt közvetíteni feléjük, hogy csak úgy tudunk haladni, ha kilépünk a komfortzónánkból és nem szorítjuk magunkat kényelmes keretek közé.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Igazából ki is próbáltam. Miután a Metropolitan Egyetemen tanultam CSR-t, olyan szerencsés voltam, hogy a Marquard Médián belül legalább 2 évig foglalkozhattam vele, és nagyon szerettem. Rengeteg civil szervezettel kerültem akkortájt kapcsolatba. Valamint akkor vezettük be a cégen belül a nyári tábort, ahova a kollégák a gyermekeiket hozhatták be nyári szünet alatt. Nagyon sikeres volt ez a kezdeményezésem, azóta is büszke vagyok rá, bár az elmúlt 2 év kicsit átírta a programjainkat.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Szerencsére vannak szervezetek, amelyek ebben a segítségünkre vannak és összehozzák a közös érdekekkel bíró embereket, így próbálok részt venni ezeken az eseményeken.

Mire sajnálja az idejét?

– A negatív gondolatokra.

Mivel lehet felbosszantani?

– Amikor valaki nem teszi a dolgát, kifogásokat keres, hárít.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Mindig azt gondoltam, ha egyszer már nem akarok az üzleti életben dolgozni, akkor elmegyek egy menhelyre és kutyákat sétáltatok.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Utazásra. Imádom a gyermekeimnek megadni az utazás élményét. Szerencsére már abban a korban vannak, hogy nem csak tengerpartra vágynak, hanem szívesen ismernek meg új helyeket, városokat, kultúrákat. Fiatal koromban hátizsákos turistaként rengeteg országot bejártam. Szeretném, ha ők is átvennék ezt az érdeklődést, nyitottságot a világ iránt.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Túrázás, kerékpározás a hegyekben.

(Fotó: Marquard Group Hungary)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS