Dr. Csorbai Hajnalka: Szeretem az adrenalint és szeretem a vezető szerepet

Dr. Csorbai Hajnalka: Szeretem az adrenalint és szeretem a vezető szerepet
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 07. 20., 09:23

Mindig helye van az őszinte kritikának. Nincs olyan, hogy valaki ne mondhassa el, amit gondol, vagy hogy ne gondolnék végig egy kérést – mondta az Üzletemnek dr. Csorbai Hajnalka, az Opten stratégiai igazgatója.

Dr. Csorbai Hajnalka tudatosan tervez, és ezt nem csak kollégái tudják róla. Az kimondottan motiválja, amikor egy folyamat végén látja a munka eredményét. Aki ismeri, minden bizonnyal nem lepődik meg azon, hogy szívesen kipróbálná magát egy motorsport csapat vezetőjeként. Ha az is érdekli, hogy Hajnalka kitől tanulta eddig a legtöbbet, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 421. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Egyrészt, hogy több, mint 10 éve lehetek egy ilyen cég stratégiai igazgatója, mint az Opten. Másrészt talán azt, hogy a Vezérigazgatói Találkozó alumnija 2022-ban az év női vezetőjének, 2021-ben pedig az év üzletasszonyának választott. Ezek nagy megtiszteltetések voltak nekem, mert nem vagyok egy „díjhalmozó” típus.

Milyen távra tervez?

– Minden távra. Akik ismernek, azok tudják, hogy meglehetősen tudatos vagyok, így vannak rövid, közép és hosszútávú terveim is. Enélkül nem is érezném jól magam.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Nincs konkrét üzleti bakancslistám. Szeretek végig vinni folyamatokat és látni az eredményét. Ez motivál. Amíg ilyen helyen dolgozhatom, addig jól érzem magam.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Édesanyámtól. Kicsit sablonos lehet, de ez nálam tény. Tőle tanultam, hogy ne hagyjak félbe dolgokat, és azt a fajta széles látókörűséget, ami mindig lehetőséget ad a további fejlődésre.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Leginkább a következetességgel. Többnyire a motiváció pozitív, de mindig helye van az őszinte kritikának is. Nincs olyan, hogy valaki ne mondhassa el, amit gondol, vagy hogy ne gondolnánk végig egy kérést. Még ha másképp döntünk is, igyekszünk elmagyarázni a döntés hátterét.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Szeretem az adrenalint és szeretem a vezető szerepet. Talán szívesen vezetnék egy motorsport csapatot.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Nagyon sok konferencián építek személyes kapcsolatokat. A LinkedIn-en is igyekszem aktív lenni. Mindemellett tagja vagyok szerintem Magyarország 2 legmenőbb üzleti közösségének: az MVÜK-nak és a Bridge Budapestnek. Több érdekképviseleti szervezetben is szerepet vállalok, például elnökségi tag vagyok a Joint Venture Szövetségben is. Néha az okoz kihívást, hogy folyamatosan tudjam ápolni az üzleti kapcsolatokat.

Mire sajnálja az idejét?

– Az ismétlődő hibák javítására.

Mivel lehet felbosszantani?

– Azzal, ha valaki meg se próbálja megérteni a szakmai érveket.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Vállalkozói szemléletmód előadást tartanék gyerekeknek.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Tanulásra és kikapcsolódásra.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Bármi, ami adrenalin dömping (downhill síelés, autóversenyzés).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS