Deliága Ákos: Hiszek a kollektív intelligenciában

Deliága Ákos: Hiszek a kollektív intelligenciában
Szerdahelyi Csaba  |  2021. 08. 24., 09:00

Az a küldetésünk, hogy a fizikai és irodai dolgozók digitalizált kapcsolatba kerüljenek munkáltatóikkal – mondta az Üzletemnek Deliága Ákos, a Talk-A-Bot alapítója és ügyvezetője.

Deliága Ákos figyel másokra és nem csak csúcsvezetőktől szeret tanulni. Az üzleti kapcsolatokban először az emberi kapcsolódást és a kölcsönös emberi-üzleti hozzáadott értéket keresi. Ha kíváncsi rá, hogy Ákos mire nem sajnálja az idejét, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 310. interjújában.

– Mit tart karrierje csúcsának?

– Még MBA hallgatóként elindítottuk társaimmal öt évvel ezelőtt az ország első chatbot ügynökségét, amely mára oda jutott, ahová kevés magyar startup cég: a világ egyik legnagyobb technológiai vállalatának a Microsoftnak a globális szoftverpiacán belistázott és ajánlott vállalat lettünk a CHEQ nevű HR digitalizációs termékünkkel. Erre büszkék vagyunk, mi lettünk a harmadik ilyen magyar vállalat.

– Milyen távra tervez?

– Az a küldetésünk, hogy a fizikai és irodai dolgozók digitalizált kapcsolatba kerüljenek munkáltatóikkal. Úgy látjuk, ez a következő 5-10 évben meg fog valósulni.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szeretnénk, ha a megoldásunk egyre több országban megjelenne. Jelenleg a rendszer hét nyelven beszél, ennek bővítése folyamatos feladatunk.

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Széles a netwörköm, igyekszem sokaktól tanulni és nem csupán elsőszámú vezetőktől. Az alapítótársam, Geri, teljesem más személyiség, de tőle is sokat tanultam. Hiszünk a kollektív intelligenciában, abban, hogy minél többfelé szempontot behozunk a döntésekbe, annál jobb lesz az eredménye. Ez minden irányban tanulást kíván.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Amivel mindig a legnehezebb: személyes példamutatással. Ha nem látnák rajtam, hogy lelkesedem, bármit mondhatnék nekik.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Nem könnyű a kérdés, mert ha az ember mérnök-informatikusból válik vállalatvezetővé, akkor számos területen kell magát kipróbálnia a HR-től az ügyfélkapcsolaton át a pénzügyig. De ha valami nagyon mást csinálnék, akkor valószínűleg természetfotós lennék.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Mióta céget alapítottam, próbálok olyan emberekkel együtt dolgozni, akikkel emberileg is szívesen töltök el időt. Ilyen módon az üzleti kapcsolatokban is először az emberi kapcsolódást keresem és a kölcsönös emberi-üzleti hozzáadott értéket.

– Mire sajnálja az idejét?

– Bármire, ami repetitív. A céget is ezért hoztuk létre, azt gondoltam, más is így van ezzel, ami ismétlődő, előre látható, azt gyakorlatilag kockázat nélkül képes egy jól betanított robot is ellátni. Így született meg az első hazai csevegőrobotokat fejlesztő cég, a Talk-A-Bot.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Az emberi rosszindulattal, illetve a kooperáció hiányával.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– 13 éve vagyok az IVSZ (Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége) tagja, negyedik éve általános elnökségi tagként. Többek között oktatási eseményeken és szakmai vitákon veszek részt, eseményeket találunk ki és szervezünk meg, jogszabályi változtatásokat javaslunk, vagy értékeljük a szakma és a társadalom kapcsolatát. A szervezetben betöltött szerepem a digitalizáció terjedésének és társadalmi pozitív hatásának terjesztése Magyarországon.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Személyes élményekre, utazásra, új emberek megismerésére.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Több, mint 20 éve egy harcművészeti stílust gyakorlok. Ez az, ami egyensúlyban tart a 24 órás vállalkozói lét, a szakmaközi munkák, valamint a családommal és különösen a két kisfiammal kapcsolatos szülői teendőim között.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS