Veszprémi villámaukción is támogatták a Notre-Dame újjáépítését

2019. 04. 29., 11:00

A Facebookon hirdetett villámaukciót Vendégváros című képére Debreczeny Zoltán veszprémi festőművész. Az összeg felajánlásával a Notre-Dame tetőszerkezetének felújítását támogatja.

Az április 15-ei tűzeset után Debreczeny Zoltán rögtön elkészítette a Vendégváros című festményt, amelyre a közösségi média felületén licitálhattak a veszprémiek – írja a vehir.hu.

A kép szimbolikus jelentéssel bír: a képzeletben már felújított Notre-Dame-on kívül rajta van Quasimodo és Victor Hugo is, de látható rajta Veszprém Európa Kulturális Fővárosa 2023 logója és egy tiszta lap is.

„Emmanuel Macron francia elnök azt ígérte, kb. öt év alatt felújítják a katedrálist. Ez nagyjából éppen az az idő, 2023, amikor Veszprém kulturális főváros lesz. Miért ne készülhetnénk erre úgy, hogy most valami jót teszünk?” – mondta a művész.

A kép mellett az egyes fázisokat dokumentáló 10 darab 20x23 cm-es grafika is készült, amelyeket darabonként 20 euróért lehetett megvásárolni – új tulajdonosuk Csík Ferenc lett.

A Vendégváros alkotás pedig a licit leütésének pillanatában, április 23-án, 20 óra 23 perckor 260 ezer forintért kelt el, a képet Gazsi Attila vette meg. Az új tulajdonos úgy nyilatkozott a portálnak, fontosnak tartja, hogy minél többen álljanak egy-egy jó ügy mellé.

„Felelős vállalatvezetőként általánosságban is előszeretettel támogatom a kultúrát, a sportot és a támogatásra leginkább rászoruló elesetteket. Társadalmi munkában a VOSZ elnökhelyettese vagyok, szervezetünk hasonló elveket vall, így jött létre a Prima Primissima mozgalom is. A konkrét jótékonysági akció számomra nem annyira a Notre-Dame-ról szól – bár tavaly a családommal végigjártuk e csodálatos épületet --, inkább arról, hogy nagyon tisztelem az olyan művészeket, mint Debreczeny Zoltán, aki általában elsőként áll felkarolásra méltó ügyek mellé” – mondta Gazsi Attila.

Hozzátette: „A támogatásom egy szavazat amellett, hogy – bár rengeteg más támogatásra érdemes szervezet vagy ügy van a világban, néhányan emiatt kritikusan álltak a Notre-Dame újjáépítéséhez – a civil szférában mindenki azt az ügyet karolja fel, amit erre érdemesnek tart. Jó lenne, ha egyre többen lennénk olyanok, akik a saját szempontjukból fontos dolgokat támogatnának."

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS