Újabb 150 milliós befektetést kap az áruszállítók Ubere

2020. 02. 04., 10:00

Újabb 150 milliós befektetést kapott a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől a Fuvar.hu. A startup mára több mint 1300 fuvarozó partner ajánlataival dolgozik és több mint 10 ezer szállítás esetében hozták össze sikeresen a megrendelőket a szolgáltatókkal. A mostani befektetésnek köszönhetően 2020 is a fejlődés éve lesz számukra, a cég dinamikus bővítése mellett partnereik számára kínálnak új megoldásokat, de a fenntarthatóság jegyében fatelepeséi programot is indítottak.

A startup tavaly óta már nem csak kisebb fuvarcégek, de a GLS, a TNT és a Magyar Posta „instant" szállítási árajánlataival is dolgozik. Ennek köszönhetően pillanatok alatt találhatnak szolgáltatót maguknak a sietős megrendelők, a szállítócégek számláján pedig akár 24 órán belül jóváíródhat a fuvardíj teljes összege. 

2020-ban újabb babérokra törnek 

A cég jelenleg is tárgyal nagyobb logisztikai vállalattal, hogy 2020-ban tovább növelhessék kiemelt szolgáltató partnereik számát, ezzel bővítve a megrendelők lehetőségeit. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő – amely a cég indulását is lehetővé tette Inkubációs befektetési programjának keretében – 150 milliós seed befektetésének köszönhetően idén a B2B szolgáltatások, többek között a csomagküldés területén szeretnének teret nyerni, elsősorban a hazai piacra koncentrálva. A szektorban várt erősödés már a cég nemzetközi terjeszkedését készíti elő. 

2020-ban elsősorban a fejlesztői és értékesítői erőforrásainkat szeretnénk megtöbbszörözni. A tőkéből végre lehetőségünk adódik magasabb szintre emelni marketing tevékenységünket is, ami a hosszú távú bővülési céljaink szempontjából kulcsfontosságú. Idén szeretnénk egy olyan algoritmust is fejleszteni, mely fuvarláncokat készít a furgonosoknak és teljes útvonaltervet kínál több fel- és lerakási cím kiszolgálására. Ez óriási lépés lesz, hiszen ennek köszönhetően partnereink több szállítási feladatot tudnak majd ellátni nálunk egyidőben, és nem kell rakodási terveket, idő- és költségbeosztást végezniük" – vázolja a terveket Szucsányi-Borza Sebestyén, a Fuvar.hu alapítója. 

Zöldnek lenni nem csak menő, de kötelesség is 

A fiatal vállalkozás alapértékének tekinti a környezetvédelmet, illetve a fenntartható fejlődést, és ez nemcsak abban nyilvánul meg, hogy szelektíven gyűjtik a szemetet vagy tudatosan gazdálkodnak az áramfelhasználásukkal. Már az üres rakterek kihasználásával és a fuvarútvonalak optimalizálásával is csökkentik a környezeti terhelést, ráadásul minden, a Fuvar.hu-n keresztül megvalósult szállítás ára tartalmazza az adott fuvar szén-dioxid-kibocsátásának kompenzációját – ezt az összeget fatelepítési programjuk finanszírozására fordítják. 

Megrendeléskor egy kifejezetten erre írt algoritmus számítja ki a CO2 kibocsátás mértékét a szállítást végző jármű forgalmi engedélyében szereplő környezetvédelmi besorolása alapján, a megrendelő pedig tájékoztatást kap arról, hogy a Fuvar.hu által ültetett fa mennyi időn belül köti meg ezt a szén-dioxid mennyiséget növekedése során. A faültetés és a gondozás díját a szolgáltatás ára tartalmazza. 

2019 októberében indítottuk ezt a küldetést, és már 10 különleges fát (6 éves, 2-3 méter magas) ültettünk a budapesti János Kórház parkjában. Most az időjárás nem engedi további fák ültetését, így a megrendelőink által kifizetett faültetésre szánt összegeket összegyűjtjük és márciusban folytatjuk. 2020-ban 1000 palántát és 100 parkfát szeretnénk ültetni" – magyarázza Szucsányi-Borza Sebestyén. 

Irigylésre méltó számok 

A Fuvar.hu jelenleg közel 4000 regisztrált megrendelővel büszkélkedhet, 2017 óta 10000+ sikeres fuvarügyletet bonyolítottak le az online piactéren, szállító partnereik között pedig több mint 1300 kisebb és nagyobb méretű fuvarozócéget tudhatnak. A B2B partnerek között a raklapos szállítás és a webshop last miledelivery szolgáltatás a legnépszerűbb jelenleg, míg a lakossági ügyfelek IKEA bútorok és különböző háztartási eszközök házhozszállítását rendelik a leggyakrabban. Az oldal forgalmának ötödét ugyanakkor már a nemzetközi költöztetések adják. 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS