Új vállalati tanszéket hoz létre a BGE és a Citi

2020. 02. 28., 15:30

A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) és a Citibank Europe plc. Magyarországi Fióktelepe (Citi Magyarország) az egyetemi-üzleti kapcsolatok erősítése érdekében új vállalati tanszéket hoz létre a BGE Külkereskedelmi Karán. A létrejövő Citi Global Business vállalati tanszék célja, hogy megteremtse az oktatás és a kutatás-fejlesztés közötti közvetlen kapcsolatot, új oktatási módszerek bevezetésével fejlessze a hallgatók innovációs és vállalkozási kompetenciáit, valamint támogassa a tehetséggondozást.

Az új évtized új képességeket követel meg a jövő munkavállalóitól és vállalkozóitól. Az üzleti sikert a jövőben a kreatív gondolkodás, az információs technológia konvenciókat felülíró alkalmazása és a rendhagyó üzleti ötletek biztosíthatják. Annak érdekében, hogy a következő generációkat felkészítsük a folyamatos változásokra fontos az egyetemi-üzleti szféra szoros, stratégiai és jövőorientált együttműködése.

A BGE és a Citibank magyarországi együttműködése több éves múltra tekint vissza, és a korábbi sikerek után a két intézmény elhatározta, hogy kapcsolatukat egy egyedülálló formában, vállalati tanszék alapításával erősítik. A létrejövő Citi Global Business vállalati tanszék célja, hogy megteremtse a globális üzleti modellek és folyamatok, valamint az akadémiai tevékenységek, így különösen az oktatás és a kutatás-fejlesztés közötti közvetlen kapcsolatot.

Feladatának tekinti, hogy a nemzetközi üzleti élet jelenségeinek bemutatásával hozzájáruljon az egyetemi curriculumok bővítéséhez és új oktatási módszerek bevezetésével fejlessze a hallgatók innovációs és vállalkozási kompetenciáit. A Tanszék elkötelezett a hallgatói tehetséggondozásban is, így a hallgatókkal együttműködve a Külkereskedelmi Kar Káldor Miklós szakkollégiuma számára új kurzusokat hoz létre.

Az együttműködés keretében a Citibank a BGE Külkereskedelmi Karán létrehozott egy inspiráló, modern hallgatói közösségi teret is, mert munkatársai azt vallják, hogy a sikeres üzleti ötletek csak egy olyan nyitott és inspiráló környezetben születhetnek.

A vállalati tanszék oktatási tevékenységében kiemelt szerepet kapnak a szervezeti és üzletfejlesztési ismeretek, melynek révén a tanszék a BGE „Sikerre felkészítő oktatás” stratégiai céljának eredményes megvalósítását kívánja támogatni.

A Citi Global Business vállalati tanszék akadémiai programját a 2020. tavaszi félévben a globális gazdasági és pénzügyi folyamatokról szóló előadásokkal és szemináriumokkal indítja; a tanszék vállalati szakemberei pedig 2020 februárjában megrendezésre kerülő CITI Open Day keretében mutatkoznak be, ahol személyes karriertörténetük és tapasztalataik megosztásával bevezetik a hallgatókat egy multinacionális vállalat izgalmas és nemzetközi munkakörnyezetébe.

A Citi Global Business vállalati tanszék tanszékvezetője, Kevin A. Murray a Citi Magyarország vezérigazgatója és közép-európai régióvezetője, a következő szavakkal foglalta össze a BGE-Citibank akadémiai együttműködését:

„Mindamellett, hogy az együttműködésnek köszönhetően a BGE-s diákok betekintést nyernek különböző üzleti területek működésébe és megismerik a bank szektor összetettségét, kézzelfogható tapasztalatot is szereznek arról, hogy hogyan működik egy szervezet; jobban megértik a pénzügyi szektor elvárásait és az itt kínálkozó lehetőségeket. Ugyanakkor mi is nagyon várjuk, hogy találkozzunk a hallgatóság azon tehetséges tagjaival, akikkel a jövőben együtt kereshetünk megoldást a gyorsan változó ügyféligényekre. Hiszünk abban, hogy stratégiai partnerségünk a Budapesti Gazdasági Egyetemmel mindkét intézmény számára valódi értéket teremt, és így hozzájárul a magyar pénzügyi szektor fejlődéséhez.”

„Hosszú távú, jövőorientált kapcsolatokra, stratégiai szövetségekre törekszünk a hazai és nemzetközi vállalati partnereinkkel is. A Citi Global vállalati tanszék megalapítása és az együttműködésünk többi pillére tipikus jó példája az egyetemi – vállalati együttműködéseknek, melyek célja, hogy olyan felelősen gondolkodni képes értelmiségi szakembereket képezzünk, akik alkalmasak a gazdasági és társadalmi kihívások megoldására teljes karrierútjuk során” – hangsúlyozta Prof. Dr. Heidrich Balázs, a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora.

Dr. Dietz Ferenc, a BGE kancellárja kiemelte: „Fontosnak tartjuk, hogy a hazai vállalkozások meghatározó szereplőivel egyenrangú és kölcsönös előnyöket biztosító, minőségi együttműködéseket alakítsunk ki. Növekvő számú céges kapcsolataink nemcsak az intézményünk szellemiségére hatnak inspirálóan, hanem a sikerorientált, a piaci igényekre fókuszáló oktatási, kutatási környezetünkre is, hiszen az elmúlt 4 év során 6 nagyvállalattal összefogásban, több mint 60 millió forint összértékű tantermi megújítás, modernizálás valósult meg az egyetemünkön.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS