Új üzleti partnereket céloz meg az Eurowag

2021. 04. 08., 17:00

Az Eurowag a leggyorsabban növekedő mobilitási szolgáltató Európában. Ebben az évben a vállalat tovább bővítette fiókirodákból és elfogadóhelyekből álló hálózatát, és 11 százalékkal növelte ügyfelei számát. A fontos mérföldkövek között új üzleti partnerek és akvizíciók is szerepelnek. Ilyen például a közelmúltban kötött partneri szerződés a Last Mile Solutions-zel, illetve az 51 százalékos részesedés megszerzése a KomTes-ben, amely egy cseh, költség- és flottaoptimalizációs megoldásokat szolgáltató vállalat.

Az Eurowag Európa-szerte 18 irodában több mint 1000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 1995-ös alapítása óta folyamatosan évi 20%-ot meghaladó mértékben növekedett, és jelenleg a TOP 5 európai logisztikai szolgáltató egyike. Az Eurowag üzemanyagkártyákat, útdíjfizetési megoldásokat, pénzügyi szolgáltatásokat és telematikai megoldásokat kínál ügyfeleinek.

A kezdetek

Az Eurowaget Martin Vohánka alapította a Csehország északnyugati részén található Most városában 1995-ben, amikor olajfinomítók kerestek forgalmazót a térségben.

Az első években a vállalat mezőgazdasági és gyártó ügyfeleknek, valamint töltőállomásoknak értékesített üzemanyagot. A mezőgazdasági vállalatok nyereséges ügyfeleknek bizonyultak, mivel képesek voltak azonnal készpénzben fizetni, így a beszállító elkerülhette a késedelmes fizetések kockázatát.

Az első mérföldkövet 2000-ben érte el az Eurowag, amikor Prágába költöztette az irodáját és egy új szektor, a fizetési szolgáltatások felé is nyitott. Az első rendszer nagyon egyszerű volt: a töltőállomások SMS üzenetben igazolták vissza a vállalatoknak az üzemanyag-vásárlásokat. Később az Eurowag bevezette az üzemanyagkártyákat, amelyeket útdíjfizetésre is lehetett használni.

2005-ben az Eurowag elindította első teherautó-parkolóját a Cseh Köztársaságban. Az ezt követő években további kamionparkolókat alapítottak Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában. Később ez kiterjedt az adó-visszatérítési és a telematikai üzletágra is. Az Eurowag telematikai megoldásait jelenleg több mint 100 000 teherautót használja. A vállalat optimistán tekint a 2021-es évre is: 25%-os üzleti növekedéssel számol, és tervei szerint tovább nő majd az EW csoport platformján üzemeltetett gépjárművek száma.

A tiszta mobilitás és a digitalizáció szerves része az Eurowag stratégiájának

Az Eurowag stratégiája most minden eddiginél jobban a tiszta mobilitás és az integrált digitális mobilitási szolgáltatások felé tart. A közúti járművekből származik az uniós szén-dioxid-kibocsátás 12 százaléka. Az üvegházhatást okozó gázok nettó kibocsátásának csökkentését célzó európai zöld „New Deal” bevezetésével a tiszta mobilitás még fontosabbá vált.

Az Eurowag 2019-ben alapított egy e-mobilitással és alternatív üzemanyagokkal foglalkozó üzleti egységet. „Az alternatív üzemanyagokra történő sikeres átálláshoz szinergiákat kell létrehozni az egyes iparágak és a kormányzati intézmények között, hogy fenntartható és pénzügyileg életképes megoldások jöjjenek létre” –jelentette ki Martin Vohánka, az Eurowag vezérigazgatója.

Az Eurowag óriási adatmennyiséget dolgoz fel, amely a 100 ezer személy- és tehergépjárműbe beszerelt telematikai egységből származik. A vállalat új szolgáltatása, hogy elektromos autókhoz is kínál két alapvető adatgyűjtést.

Az elektromos autók telematikájából származó egyik előny a töltési ciklusok felügyelete és számlázása a nyilvános, a vállalati telephelyeken és az otthonokban elhelyezett töltőállomásoknál. A telematika segítségével például az akkumulátortöltöttség adott pontban mért értéke alapján okos töltőállomás vagy drága villamos fogyasztásmérő nélkül is meghatározható az energiafogyasztás.

Az EV mode pedig egy másik tiszta mobilitási termék, amely a globális navigációs alkalmazás, a Sygic GPS része. A navigációs alkalmazás Európa-szerte közel 300 000 elektromos töltőállomásnál teszi lehetővé a töltés kifizetését. Az alkalmazás tájékoztat az aktuális tarifáról és a szabad töltőhelyekről is.

Ezzel párhuzamosan az Eurowag bővítette a több mint 15 000 üzemanyag-töltőállomásból álló hálózatát, és most már olyan alternatív üzemanyagok is elérhetők, mint a földgáz, az LNG és a CNG. A vállalat nemrég jelentette be, hogy partneri szerződést kötött a Pitpointtal, amely egy holland székhelyű, tiszta üzemanyagokat forgalmazó vállalat, és így három új LNG töltőállomással bővítette a hálózatát Belgiumban és Hollandiában. 

Az Európai Unió fontos szerepet szán a cseppfolyósított földgáz (LNG) számára a közúti közlekedésben. Jelenleg Európa-szerte 387 LNG töltőállomás áll a sofőrök rendelkezésére. A legtöbb Olaszországban (92), Spanyolországban (65) és Németországban (55) található. A Cseh Köztársaságban pillanatnyilag 2, Magyarországon pedig 1 ilyen töltőállomás üzemel.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.
2024-04-19 20:10:18
A 2023-2027. közötti időszakra vonatkozó, magyar Közös Agrárpolitika Stratégiai Tervvel összefüggő információk megújult formában új honlapon, a kap.gov.hu oldalon érhetőek el.
2024-04-19 17:10:00
A kutatás-fejlesztés nyomán létrejövő szellemi alkotások hatékony védelmének és hasznosításának elősegítése a célja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat megújított együttműködésének.
2024-04-19 16:10:00
Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.