Új üzleti partnereket céloz meg az Eurowag

2021. 04. 08., 17:00

Az Eurowag a leggyorsabban növekedő mobilitási szolgáltató Európában. Ebben az évben a vállalat tovább bővítette fiókirodákból és elfogadóhelyekből álló hálózatát, és 11 százalékkal növelte ügyfelei számát. A fontos mérföldkövek között új üzleti partnerek és akvizíciók is szerepelnek. Ilyen például a közelmúltban kötött partneri szerződés a Last Mile Solutions-zel, illetve az 51 százalékos részesedés megszerzése a KomTes-ben, amely egy cseh, költség- és flottaoptimalizációs megoldásokat szolgáltató vállalat.

Az Eurowag Európa-szerte 18 irodában több mint 1000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 1995-ös alapítása óta folyamatosan évi 20%-ot meghaladó mértékben növekedett, és jelenleg a TOP 5 európai logisztikai szolgáltató egyike. Az Eurowag üzemanyagkártyákat, útdíjfizetési megoldásokat, pénzügyi szolgáltatásokat és telematikai megoldásokat kínál ügyfeleinek.

A kezdetek

Az Eurowaget Martin Vohánka alapította a Csehország északnyugati részén található Most városában 1995-ben, amikor olajfinomítók kerestek forgalmazót a térségben.

Az első években a vállalat mezőgazdasági és gyártó ügyfeleknek, valamint töltőállomásoknak értékesített üzemanyagot. A mezőgazdasági vállalatok nyereséges ügyfeleknek bizonyultak, mivel képesek voltak azonnal készpénzben fizetni, így a beszállító elkerülhette a késedelmes fizetések kockázatát.

Az első mérföldkövet 2000-ben érte el az Eurowag, amikor Prágába költöztette az irodáját és egy új szektor, a fizetési szolgáltatások felé is nyitott. Az első rendszer nagyon egyszerű volt: a töltőállomások SMS üzenetben igazolták vissza a vállalatoknak az üzemanyag-vásárlásokat. Később az Eurowag bevezette az üzemanyagkártyákat, amelyeket útdíjfizetésre is lehetett használni.

2005-ben az Eurowag elindította első teherautó-parkolóját a Cseh Köztársaságban. Az ezt követő években további kamionparkolókat alapítottak Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában. Később ez kiterjedt az adó-visszatérítési és a telematikai üzletágra is. Az Eurowag telematikai megoldásait jelenleg több mint 100 000 teherautót használja. A vállalat optimistán tekint a 2021-es évre is: 25%-os üzleti növekedéssel számol, és tervei szerint tovább nő majd az EW csoport platformján üzemeltetett gépjárművek száma.

A tiszta mobilitás és a digitalizáció szerves része az Eurowag stratégiájának

Az Eurowag stratégiája most minden eddiginél jobban a tiszta mobilitás és az integrált digitális mobilitási szolgáltatások felé tart. A közúti járművekből származik az uniós szén-dioxid-kibocsátás 12 százaléka. Az üvegházhatást okozó gázok nettó kibocsátásának csökkentését célzó európai zöld „New Deal” bevezetésével a tiszta mobilitás még fontosabbá vált.

Az Eurowag 2019-ben alapított egy e-mobilitással és alternatív üzemanyagokkal foglalkozó üzleti egységet. „Az alternatív üzemanyagokra történő sikeres átálláshoz szinergiákat kell létrehozni az egyes iparágak és a kormányzati intézmények között, hogy fenntartható és pénzügyileg életképes megoldások jöjjenek létre” –jelentette ki Martin Vohánka, az Eurowag vezérigazgatója.

Az Eurowag óriási adatmennyiséget dolgoz fel, amely a 100 ezer személy- és tehergépjárműbe beszerelt telematikai egységből származik. A vállalat új szolgáltatása, hogy elektromos autókhoz is kínál két alapvető adatgyűjtést.

Az elektromos autók telematikájából származó egyik előny a töltési ciklusok felügyelete és számlázása a nyilvános, a vállalati telephelyeken és az otthonokban elhelyezett töltőállomásoknál. A telematika segítségével például az akkumulátortöltöttség adott pontban mért értéke alapján okos töltőállomás vagy drága villamos fogyasztásmérő nélkül is meghatározható az energiafogyasztás.

Az EV mode pedig egy másik tiszta mobilitási termék, amely a globális navigációs alkalmazás, a Sygic GPS része. A navigációs alkalmazás Európa-szerte közel 300 000 elektromos töltőállomásnál teszi lehetővé a töltés kifizetését. Az alkalmazás tájékoztat az aktuális tarifáról és a szabad töltőhelyekről is.

Ezzel párhuzamosan az Eurowag bővítette a több mint 15 000 üzemanyag-töltőállomásból álló hálózatát, és most már olyan alternatív üzemanyagok is elérhetők, mint a földgáz, az LNG és a CNG. A vállalat nemrég jelentette be, hogy partneri szerződést kötött a Pitpointtal, amely egy holland székhelyű, tiszta üzemanyagokat forgalmazó vállalat, és így három új LNG töltőállomással bővítette a hálózatát Belgiumban és Hollandiában. 

Az Európai Unió fontos szerepet szán a cseppfolyósított földgáz (LNG) számára a közúti közlekedésben. Jelenleg Európa-szerte 387 LNG töltőállomás áll a sofőrök rendelkezésére. A legtöbb Olaszországban (92), Spanyolországban (65) és Németországban (55) található. A Cseh Köztársaságban pillanatnyilag 2, Magyarországon pedig 1 ilyen töltőállomás üzemel.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS