Új iparág épül fel Magyarországon

Új iparág épül fel Magyarországon
2021. 11. 24., 09:56

Workshopon mutatták be a kormány Egészségipari Támogatási Programjában (ETP) részt vevő magyar vállalkozások a támogatás révén létrejött fejlesztéseket; az 56 cég együtt több mint 80 egészségipari fejlesztést hajtott végre 80 milliárd forintot meghaladó összegben. A Székesfehérváron rendezett kiállításon felvonultatott beruházások nagy része még az idén elkészül.

Varga Mihály pénzügyminiszterköszöntő beszédében elmondta: az egészségipar az újonnan létrejött kapacitásokkal együtt várhatóan évi 500 milliárd forint értéket állít majd elő. Az új beruházások révén a szektor a program előttihez képest másfélszeresére nőhet, az ország önellátása a jövőben nem függhet csak a külföldi szállítóktól.

A koronavírus okozta krízishelyzetben magas technológiai fejlettséget értünk el egy olyan területen, amely egyértelműen a jövő stratégiai iparága. Az Egészségipari Támogatási Program tehát jócskán túlmutat elsődleges célján, amely a magyar emberek egészségügyi biztonságának, a hazai egészségipari ellátottság biztonságának megteremtése volt – fogalmazott.

Vajda Attila, Magyarország piacvezető higiéniai papírtermék-gyártójának, a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy az ETP elindítása óta jelentősen bővült a hazai gyártás, így lehetősége van a magyar egészségügynek hazai termékek rendelésére, ami óriási eredmény. Az ETP egy nagyon hatékony, gyors, jó időzítésű program volt, amely Magyarország saját egészségügyi védekezőképességének kiépítését, fejlesztését nagymértékben segítette.

Hozzátette: az egészségipar eredményessége az évtized végére elérheti az építőipari szegmens szintjét is. Kiemelte: a program segítségével beszerzett maszkgyártó gépsornak köszönhetően Magyarország önellátóvá vált a vírus ellen védelmet adó maszkokból: a Vajda-Papír napi 1 millió orvosi eszköz minőségű arcmaszkot képes gyártani dunaföldvári gyárában.

Az 1,4 milliárd forintos beruházáshoz az ETP-n belül a kormány 1,1 milliárd forintot biztosított. A fejlesztés révén 16 új munkahely jött létre és 134 munkahely megőrzése vált biztosítottá. Vajda Attila emlékeztetett rá, hogy a magyar tulajdonban lévő családi vállalkozás eddig is képes volt fedezni Magyarország teljes higiéniai papírtermék-igényét, mostantól pedig arcmaszkokból sem lehet hiány a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet mellett sem.

Mivel a belföldi igény körülbelül évi 100 millió darab, így a Vajda-Papír kormányzati támogatással nem csak a belföldi igényeket képes kielégíteni, de exportpiacain is megjelenhetett egészségipari új termékével.

Karsai Béla, a műanyagiparban érdekelt Karsai Holding Zrt. elnöke, a Karsai Alba Kft. ügyvezető igazgatójakiemelte, hogy a támogatásnak köszönhetően új piacra léphetett a cég. A székesfehérvári új pipettagyártó üzemben évi négyszázmillió darab, laborvizsgálatokra alkalmas pipetta előállítására vált képessé a Kft., a termékeket az Egis, a Richter, a Béres és a Chinoin gyógyszergyárak is vásárolják.

A Karsai Alba Kft két lépcsőben fejlesztette egészségipari divízióját. Első fejlesztési lépcsőben a cég maszkok és immunerősítő vitamintabletták csomagolásának előállítását kezdte meg, a másodikban új labortechnikai, pipettahegy gyártó üzemet hoztak létre. Karsai Béla hangsúlyozta, hogy a vállalkozás már most is nemzetközileg elismert középvállalatnak számít, árbevételének több mint fele exportból származik, a világ 22 országában ismerik termékeit, és az ETP-s fejlesztésekkel tovább erősödött külpiaci pozíciójuk.

Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. elnöke elmondta, hogy új egészségipari alapanyaggyártó üzemet adtak át Sárszentmihályon júniusban.„A Masterplast részéről az Egészségügyi Támogatási Program segítségével létrehoztuk a saját egészségügyi divíziónkat, ahol egyrészt a non woven (nem szőtt textília) gyártás kiépítésével egy olyan hiánypótló beruházást valósítottunk meg, amely mindeddig sem itthon, sem a környező országokban nem volt elérhető, másrészt az egészségügyi védekezéshez szükséges késztermékeket (pl. védőruhát, orvosi ruhát, köpenyt) is tudunk gyártani és beléptünk a higiéniai termékek piacára is.”

Az 50 új munkahelyet létrehozó – két lépcsős – beruházásuk több mint 11,8 milliárd forintba került, ehhez 9,4 milliárdos állami támogatás társult. Kiemelte, hogy járványidőszakban az új üzem teljes kapacitását képesek lesznek a hazai szükségletek kielégítésére fordítani, ugyanakkor „békeidőben” a termékek 80 százalékát akár a külpiacokon is tudják értékesíteni. Tibor Dávid megjegyezte azt is, hogy az egészségipari textíliagyártó üzem a Masterplast történetének legnagyobb beruházása.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS