Tolmácsként tekintenek az üzleti tanácsadókra a vállalatok

2019. 11. 28., 12:30

Rendhagyó, a saját piaci eredményeit is bemutató sajtóbeszélgetést rendezett a KPMG Magyarország. Robert Stöllinger és Rózsai Rezső, a cég leköszönő és új vezérigazgatója arról számolt be, hogy a tanácsadócég a tavalyinál 3,3 milliárd forinttal nagyobb, összesen 26,2 milliárd forint árbevétellel zárta 2019-es üzleti évét.

Rózsai Rezső szerint egészséges és fair verseny van a hazai piacon a Big Four között: a tanácsadói kompetenciák területén bizonyos mértékig specializálódás figyelhető meg – írja a Computerworld.

A KPMG-nél a legdinamikusabban fejlődő divízió a globális piacra dolgozó üzleti szolgáltató központ (KPMG Global Services Hungary), itt keletkezik a cég exportbevételének jelentős része is.

Rózsai Rezső szerint a világ legnagyobb vállalatvezetői által megnevezett top üzleti kockázatok közül a klímaváltozásra és a geopolitikai kockázatokra a vállalatoknak nincs közvetlen ráhatásuk. A harmadik leggyakrabban említett kockázatot, a technológiai változásokat is gyakran külső hatásként szenvedik el. A hosszú távú célok kijelölése ugyanakkor továbbra is kritikusan fontos.

Robert Stöllinger értékelése szerint az üzletmenet számára a másik hajtóerőt a szabályozói változásoknak megfelelés jelentette. Tavaly a PSD2, a MIFID II, az azonnali fizetések rendszere és az IFRS17 meghonosítása voltak kiemelt témakörök az auditorok, illetve a tanácsadók számára.

Beer Gábor, a KPMG tanácsadó részlegének új vezetője szerint a vállalatok ma már nemcsak szűk értelemben vett projektekre keresnek külső segítséget, hanem tolmácsként is tekintenek a tanácsadókra. A KPMG kettős hídszerepet tölt be a szabályozók, hatóságok, technológiai szállítók, illetve a piaci szereplők között.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS