Szárnyal a bizalom a kkv-szektorban

2019. 05. 02., 13:01

A K&H kkv bizalmi index 10 pontos emelkedést követően elérte második csúcspontját, jelenleg 15 ponton áll. A kiemelkedő hangulatjavulás leginkább annak köszönhető, hogy a cégek a közterhek idei alakulását és az elmúlt hónapok gazdasági intézkedéseit is kedvezőbben látják. A bizalom minden árbevétel-kategóriában és ágazatban javult, de a középvállalkozásoknál és az agrárszektorban a legerősebb.

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait 2004 óta jelző K&H kkv bizalmi index elérte második csúcspontját: 10 pontos emelkedést követően jelenleg 15 ponton áll. „A vállalkozások meglehetősen optimisták a kormányzati intézkedéseket illetően, hiszen az index egyik fő mozgatórugója, hogy a közterhekre vonatkozó várakozások eddigi negatív képe enyhült. Ezzel együtt pedig a gazdaságpolitikával kapcsolatban is derűlátóbbak lettek. A cég saját gazdasági helyzetét befolyásoló tényezőkben ugyanakkor nem várnak számottevő változást a kkv-k az előző negyedévhez képest” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.

Enyhült a félelem a magasabb közterhekkel kapcsolatban

Az index mostani látványos emelkedése egyértelműen annak köszönhető, hogy jelentősen mérséklődött a vállalkozásokat érintő adókkal és járulékokkal kapcsolatos eddigi negatív hangulat. „Az elmúlt két negyedévben komoly félelem alakult ki a cégek körében, hogy emelkedni fognak az őket érintő közterhek. Ez most szemmel láthatóan enyhült, hiszen akik eddig növekvő adókkal és járulékokkal számoltak, most már inkább azok jelenlegi szinten maradását valószínűsítik: 54%-ról 35%-ra zsugorodott ugyanis az emelkedő közterhekkel, ezzel párhuzamosan pedig 21%-ról 34%-ra ugrott a változatlan mértékű közterhekkel számoló cégek aránya. Ezzel összefüggésben pedig a gazdaságpolitikával és a kormányzati intézkedésekkel kapcsolatban is mérséklődött a pesszimizmus, hiszen az előző negyedévhez képest fele annyian (13%) vélekednek úgy, hogy az utóbbi hónapok intézkedései negatívan hatottak volna a cég versenyképességére” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán.

A bizalom minden árbevétel-kategóriában és ágazatban erősödött. Az eddigi trendhez hasonlóan a középvállalkozások bizalma a legerősebb (26 pont), a kisvállalkozások bizalma jelenleg 20 ponton áll, de a kisvállalkozások is kezdenek felzárkózni (8pont). Az ágazatok közül továbbra is az agrárium a legbizakodóbb (27 pont), miközben a szolgáltató, az ipari és a kereskedelmi szektor szinte azonos várakozásokkal tekint a következő egy évre (16 pont, 14 pont és 12 pont).

 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS