Szárnyal a bizalom a kkv-szektorban

2019. 05. 02., 13:01

A K&H kkv bizalmi index 10 pontos emelkedést követően elérte második csúcspontját, jelenleg 15 ponton áll. A kiemelkedő hangulatjavulás leginkább annak köszönhető, hogy a cégek a közterhek idei alakulását és az elmúlt hónapok gazdasági intézkedéseit is kedvezőbben látják. A bizalom minden árbevétel-kategóriában és ágazatban javult, de a középvállalkozásoknál és az agrárszektorban a legerősebb.

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait 2004 óta jelző K&H kkv bizalmi index elérte második csúcspontját: 10 pontos emelkedést követően jelenleg 15 ponton áll. „A vállalkozások meglehetősen optimisták a kormányzati intézkedéseket illetően, hiszen az index egyik fő mozgatórugója, hogy a közterhekre vonatkozó várakozások eddigi negatív képe enyhült. Ezzel együtt pedig a gazdaságpolitikával kapcsolatban is derűlátóbbak lettek. A cég saját gazdasági helyzetét befolyásoló tényezőkben ugyanakkor nem várnak számottevő változást a kkv-k az előző negyedévhez képest” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.

Enyhült a félelem a magasabb közterhekkel kapcsolatban

Az index mostani látványos emelkedése egyértelműen annak köszönhető, hogy jelentősen mérséklődött a vállalkozásokat érintő adókkal és járulékokkal kapcsolatos eddigi negatív hangulat. „Az elmúlt két negyedévben komoly félelem alakult ki a cégek körében, hogy emelkedni fognak az őket érintő közterhek. Ez most szemmel láthatóan enyhült, hiszen akik eddig növekvő adókkal és járulékokkal számoltak, most már inkább azok jelenlegi szinten maradását valószínűsítik: 54%-ról 35%-ra zsugorodott ugyanis az emelkedő közterhekkel, ezzel párhuzamosan pedig 21%-ról 34%-ra ugrott a változatlan mértékű közterhekkel számoló cégek aránya. Ezzel összefüggésben pedig a gazdaságpolitikával és a kormányzati intézkedésekkel kapcsolatban is mérséklődött a pesszimizmus, hiszen az előző negyedévhez képest fele annyian (13%) vélekednek úgy, hogy az utóbbi hónapok intézkedései negatívan hatottak volna a cég versenyképességére” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán.

A bizalom minden árbevétel-kategóriában és ágazatban erősödött. Az eddigi trendhez hasonlóan a középvállalkozások bizalma a legerősebb (26 pont), a kisvállalkozások bizalma jelenleg 20 ponton áll, de a kisvállalkozások is kezdenek felzárkózni (8pont). Az ágazatok közül továbbra is az agrárium a legbizakodóbb (27 pont), miközben a szolgáltató, az ipari és a kereskedelmi szektor szinte azonos várakozásokkal tekint a következő egy évre (16 pont, 14 pont és 12 pont).

 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS