Stratégiai megállapodást kötött az ITM és a Brain Bar

2020. 09. 09., 17:30

Három évre szóló stratégiai megállapodást kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Brain Bar jövőfesztivál szervezőivel Budapesten, ennek értelmében a tárca lesz a fesztivál innovációs házigazdája.

Az ITM és a Brain Bar célja egyaránt az, hogy Magyarország váljon a régió innovációs központjává - mondta a megállapodás aláírása előtt Schanda Tamás, az ITM parlamenti és stratégiai államtitkára.

Ennek érdekében itthon kívánják tartani, illetve ide akarják vonzani a vállalatok kutatás-fejlesztési központjait, és azt szeretnék, hogy a kormányzat és a térség szakemberei között minél szorosabb párbeszéd, kapcsolat alakuljon ki - hangsúlyozta.

Fel szeretnék hívni a fiatalok figyelmét a jövőorientált gondolkodásmód jelentőségére, és támogatni kívánják a hazai kis- és középvállalkozásokat (kkv), startupokat és a pályakezdő magyar fiatalokat abban, hogy minél egyszerűbben egymásra találhassanak - fejtette ki az államtitkár.

Schanda Tamás kiemelte, a kormány egyik legfontosabb célja, hogy tovább erősítse a magyar gazdaságot, a 21. században pedig elképzelhetetlen a gazdasági előrelépés innováció nélkül.

Mint mondta, a kutatás-fejlesztési (k+f) tevékenység és az innovatív ötletek jelentőségére a koronavírus-járvány is rámutatott, egyik pillanatról a másikra kellett új körülményekhez igazodnia mindenkinek.

Egyszerre kellett és kell megvédeni a magyar emberek egészségét és életét, valamint a nemzetgazdaságot, azaz a munkahelyeket, a családok megélhetését. Mindez nem lenne lehetséges innováció és friss gondolkodás nélkül - fogalmazott az államtitkár.

Arra kell ösztönözni az embereket és a különböző szervezeteket, vállalkozásokat, hogy merjenek kezdeményezni és újítani. Ehhez szükség van olyan fórumokra, közösségekre, ahol találkozhatnak az innovációra nyitott emberek, és ahol a különböző területeken csúcsteljesítményt nyújtók beszélni tudnak arról, hogyan értek el kimagasló teljesítményt - hangsúlyozta Schanda Tamás.

Böszörményi-Nagy Gergely, a Brain Bar alapítója elmondta: az öt éve alapított jövőfesztivál kötetlen fórum elsősorban a fiatal generációnak a jövőt érintő legfontosabb kérdésekről, az ITM az első innovációs házigazda.

Az idei fesztivál témája a koronavírus utáni időszak, a gazdaság újraindításától a klímavédelmi lehetőségekig számos vitába, nemzetközi és hazai szakemberek előadásaiba kapcsolódhatnak be az érdeklődők. A jövő heti eseményt online rendezik meg, olyan formában, hogy a közönség is aktív részese lesz a fesztiválnak. Az idei rendezvényen is jelen lesznek olyan nagyvállalatok, amelyek sok magyar fiatalnak adnak munkát, a Brain Bar lehetővé teszi, hogy megtalálhassák a legjobbakat - jelezte. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS