Reggel gyaloglás, nappal villamosozás, este greengózás

2022. 04. 24., 11:26

A saját tulajdonú autók helyett önmagában már a megosztáson alapuló mobilitás választása is jelentősen hozzájárulhat a környezet védelméhez. A közlekedés zöldítéséért és a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért azonban még többet tehetnek az autósok, ha a hagyományos meghajtású autók helyett a villanyautós carsharinget választják – derült ki a GreenGo elektromos autómegosztó, Föld Napja alkalmából készített összeállításából. A cég a már több mint 400 villanyautóból álló flottájával az egyetlen olyan szolgáltató Magyarországon, amely az autómegosztás és az elektromos autók jelentette előnyöket is egyszerre kínálja.

Kulcsfontosságú szerepet kap a közlekedés a fenntartható városok kialakításában és a klímaváltozás elleni harcban, ennek részeként pedig a járművek károsanyag-kibocsátását is mérsékelni kell. Az Egészségügyi Világszervezet szerint ugyanis a légszennyezés jelenti a legnagyobb környezeti veszélyt az emberi egészségre: a közúti közlekedés pedig a két legkárosabb szennyező anyag – a finom szálló por és a nitrogén-dioxid - egyik fő forrása.

Az Európai Bizottság szerint azonban az új mobilitási szolgáltatások, mint például az autómegosztás, a kerékpármegosztás vagy az intelligens tömegközlekedés jelentősen csökkenthetik a magángépkocsik használatát és ezzel együtt a légszennyezést – hívta fel a figyelmet a GreenGo autómegosztó szolgáltató a Föld Napja apropóján.

Duplán zöld: kizárólag elektromos járművekből álló autómegosztó-flotta

A megosztáson alapuló mobilitásnak, így az autómegosztásnak tehát fontos szerep jut a zöldebb, élhetőbb városok kialakulásában. A carsharing szolgáltatók pedig még többet tehetnek a környezetért, ha a hagyományos, benzines autók helyett lokális károsanyag-kibocsátás mentes gépkocsikból álló flottát tesznek elérhetővé.

A GreenGo az egyetlen olyan szolgáltató Magyarországon, amely az elektromos autók és az autómegosztás jelentette előnyöket egyszerre kínálja. A cég ugyanis az alapítása óta elkötelezett a fenntarthatóság iránt, így a flottát kizárólag elektromos autók alkotják, amelyekből április óta már több mint 400 áll rendelkezésre.

Kombinációs lehetőségek a saját autó kiváltására

A fenntartható közlekedés kialakításában az is fontos, hogy az utas tudjon választani a környezetbarát közlekedési módok között és kombinálhassa azokat az igényei szerint – például a tömegközlekedést és a kerékpározást a közösségi autó használatával.

„Egy város közlekedése összetett és változatos, ahogy a városban élők igényei is, amelyek akár egy nap leforgása alatt is más-más megoldást kívánnak. Ezért érdemes mindig az adott úthoz legalkalmasabb közlekedési megoldást választani, ez lehet, hogy reggel a gyaloglást, délután a villamosozást, este pedig a greengózást jelenti. Hiszünk abban, hogy egyre bővül a tudatos közlekedők tábora, ezt erősíti a tavalyi kutatásunk is, ahol a válaszadók 80 százaléka jelölte meg azt, hogy 4-6 közlekedési eszközt is igénybe vesz a mindennapok során” – mondta Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója.

(Fotó: GreenGo)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-03-01 15:10:00
2024. március 3-án (vasárnap) 9 órától 21 óráig a NAV háttérrendszerének karbantartása miatt a NAV webes felületei és a NAV-Mobil applikáció egyes szolgáltatásai nem lesznek elérhetők.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS