Parragh László: mindent el kell követni, hogy a keleti piacokon is növekedjen a magyar export

2019. 03. 06., 15:11

A magyar export fejlesztésében a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) stratégiai partner – mondta Joó István, a Külgazdasági és Külügyminisztérium helyettes államtitkára a „Fókuszban a külpiacok” címmel rendezett kamarai külgazdasági évnyitón.

Joó István kiemelte: a magyar kormány elfogadta a 2019–2030-as időszakra szóló Nemzeti exportstratégiát, amelyben szerepel, hogy diverzifikálni kell az exportpiacot, az Európai Unión kívüli magyar kivitel arányát növelni szeretnék. Magyarország exportszerkezetében az Európai Unió tagországaival való kereskedés mintegy 80 százalékot tesz ki, az odaszállított magyar termékek versenyképesek, magas minőséget és műszaki tartalmat képviselnek. Joó István megjegyezte, a magyarországi beruházásokra egyre jellemzőbb, hogy azok magas technológiai szinten valósulnak meg, és növelik a termelés hatékonyságát.

A Nemzeti exportstratégia alapján 50 százalékkal növelnék 2018-hoz képest 2030-ra a saját termékkel és szolgáltatással rendelkező magyar kkv-k arányát az exportban. A stratégiában kiemelt ágazatokat is nevesítettek, az egészséggazdaságot, az élelmiszergazdaságot, az építésgazdaságot és a kreatív ipart, illetve a digitalizációt, valamint földrajzi irányokat is meghatároztak, a többi között a Nyugat-Balkánt emelték ki. Joó István kiemelte: felülvizsgálják az exporthoz szükséges engedélyek kiadásának szabályozását, és ahol kell, egyszerűsíteni fognak.

Parragh László, az MKIK elnöke azt hangsúlyozta, hogy a kamara erősíti nemzetközi szerepét, ezzel is segíti a magyar cégek önálló külpiacra lépését. Felhívta a figyelmet arra, hogy a külpiacon is jelen lévő magyar cégek innovációs képessége három és félszeresen felülmúlja a belföldön tevékenykedő kkv-két. A kamara elnöke szerint mindent el kell követni azért, hogy a keleti piacokon is növekedjen a magyar export. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS