Óvatosan terveznek fejlesztéseket a negyedik hullám küszöbén a nagyvállalatok

2021. 08. 26., 17:00

Az előző negyedévhez képest jóval kevesebb fejlesztést terveznek a hazai nagyvállalatok, derül ki a K&H legújabb felméréséből. Az év első három hónapjához képest harmadával kevesebben vannak, akik a következő egy évben gondolkodnak valamilyen beruházásban.

A cégek 44 százaléka számol fejlesztésekkel a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás alapján, amely a hazai, nem állami nagyvállalatok aktuális helyzetét és egyéves várakozásait méri fel. Ez az érték azonban még mindig magasabb, mint az egy évvel ezelőtti mélypont, amikor háromból egy vállalat (32 százalék) gondolkodott beruházásban.

Amellett, hogy új fejlesztéssel kevesebben számolnak, ebben a negyedévben is többen vannak, akik az összes beruházásuk értékének növekedését várják (19 százalék), mint akik a csökkenését (12 százalék).

„A számokból egyértelműen kiderül, hogy a vállalatok tanultak az utóbbi másfél évtized két válságából, és komolyan veszik a koronavírus jelentette bizonytalanságot” – értékelte az eredményeket Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

„Az óvatosság a negyedik hullám küszöbén indokolt lehet. Nem szabad viszont elfeledkezni arról, milyen fontos fejlesztésekre költeni ebben az időszakban is, hogy le ne maradjunk versenytársainkkal szemben. Ha egy vállalat a folyamatai fejlesztésére vagy innovációra költ, ezek stagnáló vagy akár csökkenő kereslet mellett is kifizetődők lehetnek a hatékonyság és versenyképesség növekedése miatt” – emelte ki a szakértő.

Mint a felmérés egész története során, ebben a negyedévben is a technológiai fejlesztésben gondolkodók aránya a legmagasabb (29 százalék), a legkevesebben pedig az értékesítés fejlesztésébe terveznek fektetni (7 százalék). Nemzetközi viszonylatban is ez a tendencia tapasztalható már a járvány első hulláma óta: a vállalatok erősebben koncentrálnak az alaptevékenységükre, és kevésbé nyitnak új irányokba. Keresletcsökkenés miatt a legnagyobb visszaesés a kapacitásbővítés terén történt.

Az előző negyedév kiugróan magas, 22 százalékos értékéhez képest kevesebb mint a felére esett vissza az ezzel tervező cégek aránya, mindössze a vállalatok 9 százaléka tervez ilyen fejlesztéssel.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS