Az ügynökségek 57 százaléka gondolja azt, hogy csökkenni fog a bevétele 2019-hez képest. A megkérdezettek fele úgy gondolja, hogy néhány hónapon belül talpra tud állni.
Az ügynökségeket mesterséges intelligencia segítségével rangsoroló szervezet, az Ad World Masters 200 ügynökségi vezetőt interjúvolt meg 55 országból, amely alapján a reklámpiac várakozásait vázolták – írja a Kreatív Online.
Az ügynökségek 57 százaléka gondolja azt, hogy csökkenni fog a bevétele 2019-hez képest. A megkérdezettek fele úgy gondolja: néhány hónap alatt talpra tudnak állni. 40 százalékuk gondolja azt, hogy a nagy, hálózatos ügynökségek egy része csődbe fog menni, szerepüket a kisebb shopok vehetik át.
47 százalék mondta azt, hogy nem tervez leépítést, 11 százalék pedig azt, hogy ez valószínűleg nem fog megtörténni. 12 százalék szerint valószínű, és mindössze 4 százalék szerint elkerülhetetlen ez a lépés.
Az ügynökségek 12 százaléka tervez felvenni új munkaerőt, 17 százalék szerint pedig valószínűsítette ezt. Leginkább közösségi médiás munkatársakat keresnek (35 százalék), de kurrens a programozói (web- és alkalmazásfejlesztő), a new business és az ügyfélszolgálati pozíció is.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.