A Groupama Biztosító felajánlása és ügyfelei döntése nyomán összesen 380 millió forint támogatja majd a mentőket a betegek minél magasabb szintű ellátásában.
A koronavírus járvány kevés pozitív hatásának egyike volt, hogy az emberek tavaly kevesebbet autózva kevesebb balesetet okoztak. Erre reagált tavaly év végén a Groupama Biztosító, amikor több mint 700 millió forintot ajánlott fel mintegy 250 ezer, egyedi KGFB szerződéssel rendelkező ügyfele számára.
Az ügyfelek dönthettek arról, hogy kérik-e az arányosan egy havi díjuknak megfelelő összeg visszautalását a számlájukra, vagy annak beszámítását a biztosítási díjukba, de felajánlhatták a pénzt jótékony célra is, mégpedig az Országos Mentőszolgálat munkájának segítésére.
Hatalmas összefogás, hatalmas adomány
A Groupama Biztosító nagyon sok ügyfele jótékony célra ajánlotta fel a neki járó összeget, így a 700 millió forint nagyobb része, 380 millió forint az Országos Mentőszolgálat munkáját segíti a jövőben.
A kedvezményezett kiválasztásával a Groupama Biztosító is szerette volna kifejezni háláját és erkölcsi elismerését az Országos Mentőszolgálat munkatársai számára. Egyúttal ügyfeleinek is lehetővé szerette volna tenni, hogy adakozássukkal megköszönhessék a frontvonalban dolgozó mentősök helytállását.
,,Az emberektől felénk áradó köszönet és elismerés erőt ad ebben a nehéz időszakban. Felemelő érzés látni, hogy a Groupama Biztosító kezdeményezésére több mint 100 ezer ügyfelük döntött úgy, hogy a neki járó pénzösszeget támogatásként a mentőknek ajánlja fel. Ez az összefogás a munkánk elismerését testesíti meg, és hozzájárul ahhoz, hogy ebben az embert próbáló időszakban hivatásunkat továbbra is töretlen elkötelezettséggel gyakoroljuk” – mondta dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.
Anyagi segítség több mint 120 ezer KGFB ügyfél számára
A Groupama Biztosító kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező ügyfelei 8 héten át dönthettek a 700 millió forint feletti összeg rájuk eső részének sorsáról. Ezen időszak alatt mintegy 200 ezer ügyfél vette fel a biztosítótársasággal a kapcsolatot az erre a célra létrehozott weboldalon, telefonos ügyfélszolgálatukon keresztül vagy személyesen.
Az érintett ügyfelek 12 százaléka a következő biztosítási díjába kérte az összeget beszámítani, 32 százalékuk esetében pedig a biztosítótársaság a számlájukra utalta az egyhavi díjnak megfelelő összeget. A Groupama Biztosító a pandémia nehéz időszakában így 121 ezer KGFB ügyfelének tudott anyagi segítséget nyújtani összesen 331 millió forint értékben.
„Minden várakozásunkat felülmúlta az a hatalmas érdeklődés, melyet ügyfeleink részéről tapasztaltunk a felajánlás kapcsán. Örömömre szolgál, hogy 331 millió forint KGFB ügyfeleinknél maradt. Úgy vélem, méltányos döntésünk volt az összeg felajánlása. A járvány sok mindent átírt, de nekünk lehetőség volt arra, hogy megmutassuk, a bajban is ügyfeleink mellett állunk, és fair döntéseket hozunk. Emellett nagyon örülünk, hogy összefogásunk eredményeként ebben a nehéz időszakban most egy hatalmas adományt is átadhatunk együtt a mentőszolgálat munkatársainak, akiknek mindannyian elismeréssel és köszönettel tartozunk” – mondta el Bertrand Woirhaye, a Groupama Biztosító vezérigazgatója. „Jó érzéssel tölt el, hogy ügyfeleinkkel karöltve tudunk segíteni egy nemes cél érdekében.”
„Köszönöm! A Mentősök javára felajánlva!”
Ilyen és hasonló üzenetek özönlöttek a Groupama Biztosítóhoz az adományozást választó ügyfelektől. Az ügyfelek 56 százalékának esetében a mentők munkáját segíti majd az egy havi KGFB díjnak megfelelő összeg, de a biztosítótársaság érdekességként azt is megvizsgálta, hogy vannak-e olyan csoportok, ahol ennél nagyobb arányban választottak jótékony célt.
Az adatok alapján elmondható, hogy a motorosok nagyon adakozóak: több mint 90 százalékuk a mentőknek adományozta a nekik járó összeget, de a teherautósoknál is magas, 74 százalék ez az arány. Talán a legérdekesebb adat, hogy a piros színű autók tulajdonosai is messze átlag felett jótékonykodtak: 70 százalékuk adakozott a mentők javára. A bónuszbesorolás szerint egyértelműen az A0-s kategóriában lévők, azaz a friss jogosítvánnyal rendelkezők bizonyultak szociálisan legérzékenyebbnek: 79 százalékuk támogatta az OMSZ munkáját. Emellett a Groupama Biztosító legrégebbi, 15–20 éve lojális ügyfelei is kimagaslóan jótékonykodóak, 80 százalékuk ajánlotta fel az összeget a mentőknek.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.