Online számálázóval segíti a kisvállalkozókat a Budapest Bank csoport

2020. 06. 05., 18:15

A Budapest Bank csoport hazai kkv-k körében végzett felméréséből kiderült, hogy a vállalatvezetők idejének egy jelentős részét adminisztrációs tevékenységek kötik le, és veszik el az erőforrást más alapvető irányítási feladatok elől. A bankcsoport annak érdekében, hogy a cégek számára valós segítséget nyújtson, egy teljesen új területen és új típusú szolgáltatással csökkenti a vállalkozások adminisztrációs terheit. A Budapest Pénzügyi Asszisztens bevezetésével a bankszektorban az elsők között nyújt a kisvállalatok számára online számlázási szolgáltatást.

A Budapest Bank csoport hazai kis- és középvállalatok körében végzett felmérésének adataiból kiderült, hogy a cégvezetők mindennapi tevékenységének 60 százalékát az operatív feladatok irányítása foglalja le, ennek felében pedig adminisztrációs, pénzügyi és számlázási teendőkkel foglalkoznak.

A hazai kkv-k és mikrovállalkozások életében ráadásul 2020 júliusa valódi fordulópontot jelenthet: ezután a Nemzeti Adó- és Vámhivatal minden belföldi adóalany, tehát már a legkisebb vállalatok részéről is megköveteli a kötelező adatszolgáltatást, vagyis el kell juttatniuk az összes belföldi adóalany részére kiállított számlájukat a NAV részére.

Felismerve a kisvállalkozásokat érintő komoly és aktuális kihívást, a Budapest Bank csoport úgy döntött, hogy teljesen új területre lép, és a bankszektorban az első között fejleszt online számlázóprogramot, amellyel sok időt és fáradságot takaríthatnak meg a vállalatvezetők.

A Budapest Pénzügyi Asszisztens nem csak számlakiállításra és küldésre alkalmas, hanem később Budapest Bank ügyfélként a számlákat, a hozzájuk tartozó pénzmozgásokkal együtt, egy helyen lehet majd kezelni. Ezzel a különleges fejlesztéssel lehetőség nyílik arra, hogy egy rendszerben, online legyen kezelhető a bejövő számlák kifizetése, illetve a kimenő számlák fizetettségének nyomon követése is. A számlázó használatával ráadásul a NAV bejelentési kötelezettség is könnyen teljesíthető, hiszen a program – aktiválás után – a kiállított számlákat automatikusan elküldi az adóhatóságnak. A könyvelők számára is könnyebbséget jelent a számlázó használata, mert azonnal értesítést kapnak a számlázásról, így naprakész információival rendelkezhetnek a cég pénzügyeiről.

„A kkv szektor versenyképességének záloga a digitális megoldások minél szélesebb körű használata. A koronavírus okozta járványhelyzetben még inkább felértékelődtek az online alkalmazások, segítségük nélkül a gyors alkalmazkodás sem lett volna lehetséges. A tendenciát a bankcsoportnál már évekkel ezelőtt felismertük, és kezdtünk el dolgozni a vállalkozások számára leginkább hasznos online megoldásokon, így a Budapest Pénzügyi Asszisztensen is. Biztosak vagyunk benne, hogy használatával a cégvezetők még több energiát tudnak a vállalkozás irányítására és a cég kihívásainak leküzdésére fordítani. Ennek kiemelkedő jelentősége pedig soha nem volt olyan aktuális, mint most”jelentette ki Dancsné Engler Bernadett, a Budapest Bank kisvállalati termékfejlesztési vezetője.

A Budapest Pénzügyi Asszisztenst már teszteli a bankcsoport, hamarosan minden hazai vállalkozás díjmentesen, egy egyszerű online regisztráció után igénybe veheti, Budapest Bank ügyfélként pedig a bankszámla is beköthető lesz a számlázórendszerbe.

A szolgáltatás a következő hónapokban folyamatosan újabb fejlesztéseket kap, többek között elérhető lesz mobilapplikáció formájában is.  A szolgáltatást a Budapest Eszközfinanszírozó Zrt. biztosítja.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS