Ők hatan érdemelték ki a Junior Prima Díjat sajtó kategóriában

2018. 11. 26., 15:00

Hatan vehették át hétfőn a Junior Prima Díjat sajtó kategóriában a budapesti ünnepségen. Idén már ötödik alkalommal kérte fel a Széchenyi Kártya Programot irányító KAVOSZ Zrt. a meghatározó szakmai szervezeteket és szerkesztőségeket, hogy jelöljék a díjra a kiemelkedően tehetségesnek tartott fiatalokat.

A szakmai zsűri 38 pályázatból választotta ki idén a hat legkiválóbbat. A Junior Prima Díjat magyar sajtó kategóriában Bajnok Artúr (MTI), Czwick Dávid (InfoRádió), Előd Fruzsina (Index), Hornyák József Márk (portfolio.hu), Lukács Viktor (MTVA) és Szalai Laura (Magyar Hírlap) nyerte el.

A Prima Primissima küldetése, hogy példaképeket állítson a társadalom elé egy olyan, hatalomtól és politikától független kitüntető cím adományozásával, amelynek megkérdőjelezhetetlen értéke van a közvélemény szemében. A díjat Demján Sándor alapította 2003-ban és azóta is kifogyhatatlan a magyar nép kultúrában, tudományban kiemelkedőt alkotó rétege. Ők azok, akik példát állítanak elénk szakmai és emberi szempontból is. (Demján Sándor idén halt meg, a díjátadón résztvevők egyperces néma felállással emlékeztek rá.)

2007-ben született meg a döntés, hogy a 30 év alatti fiatalok között is jutalmazzák a legkiemelkedőbbeket. A nettó 2 millió forinttal járó díj segítséget és további ösztönzést kíván nyújtani szakmai céljaik megvalósításához azzal, hogy eredményeiket honorálja, visszajelzést ad a díjazottaknak arról, hogy jó úton járnak, teljesítményük és munkásságuk nem maradt észrevétlen.

A Széchenyi Kártya Programot irányító KAVOSZ Zrt. kezdetek óta a Prima Primissima Díj egyik támogatója volt. 2014-től önálló szerepet is felvállalt a tehetségek támogatásában, mert társalapítóként a Junior Prima Díj Sajtó kategóriájának gondozója lett. A díj komoly ösztönzést szeretne adni az ifjú tehetségek kibontakozásához: egy erős visszajelzést arról, hogy érdemes dolgozni, jól teljesíteni, mert ahol eredmény van, oda az elismerés is megérkezik.

Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója elmondta: napjainkban rendkívül fontos a hiteles, objektív tájékoztatás, hiszen a kisvállalkozók is ilyen információkkal dolgoznak. Krisán László szerint a sajtónak nem csak a jelentősége, de a felelőssége is kiemelkedő a társadalmi szemléletformálásban, az információ és a kulturális hagyományok közvetítésében, abban, hogy mit látunk a világból, hogyan látjuk a világot és mit gondolunk róla.

„A jelöltek mind nagyon komoly lehetőséget kaptak azzal, hogy részt vehettek ezen a megmérettetésen. Akinek most nem sikerült a legjobb 6 közé kerülnie, annak sem szabad elkeserednie, hiszen a további kemény küzdelem és elhivatott munka által még újabb lehetőségek állnak előtte. Mindannyiunk felelőssége és közös feladata, hogy támogassuk a fiatalokat, a feltörekvő nemzedéket, hogy megerősítsük őket „szeniorrá” válásuk útján” – mondta Krisán László, a szakmai zsűri elnöke.

Nyilván nem véletlen, hogy idén a zsűri kiemelt figyelmet szentelt a gazdasági újságírásban dolgozókra, a hat Junior Primásból hárman is foglalkoznak ezzel a témával. Krisán László megjegyezte, hogy ezúttal új vizekre is eveztek, hiszen a díjazottak között sportújságírót, tévés kommentátort is találunk. Két nap múlva Lukács Viktor már Junior Primásként közvetítheti a PSG-Liverpool Bajnokok Ligája foci rangadót.

Az elismerésben részesültek közül az Üzletem két szerkesztőjének korábban volt alkalma együtt dolgoznia Hornyák Józseffel, aki a Világgazdaságnál gyakornokként kezdte, majd fokozatosan dolgozta be (és egyre feljebb) magát. Engedjék meg nekünk, hogy eláruljuk: jó néhány ötleten agyaltunk közösen, és éltük át a lapzárta néha (sőt, gyakorta) őrületes pillanatait.

A KAVOSZ által felkért zsűri tagjai: Balogh Gabriella, a Net Média Zrt. résztulajdonosa, Holló Márta, az ATV műsorvezetője, Azurák Csaba, a TV2 műsorvezetője, Galambos István, az MTVA programigazgatója, Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója, Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Perlusz László, a VOSZ főtitkára, Tallai Gábor, a Fiatal Írók Szövetségének alapító tagja és Vaszily Miklós, az Echo TV vezérigazgatója.

A vezető fotón balról jobbra: Hornyák József, Bajnok Artúr, Előd Fruzsina, Szalai Laura, Lukács Viktor és Czwick Dávid

A belső képen a 2. sorban (balról jobbra): Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, Tallai Gábor, a Fiatal Írók Szövetségének alapító tagja, Balogh Gabriella, Net Média Zrt. résztulajdonosa, Vaszily Mklós, az Echo Tv vezérigazgatója, Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója, a zsűri elnöke, Perlusz László, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára, Holló Márta, az ATV műsorvezetője és Azurák Csaba, a TV2 műsorvezetője

(Fotó: MTI/Illyés Tibor)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS