Nagy lesz a kommunikációs zaj az újranyitáskor

2021. 04. 23., 10:00

A koronavírus-járvány elleni védekezés miatt több mint egy éve élünk korlátozások között, ezért az intézkedések feloldásával költekezési lázra lehet számítani. A szolgáltatóiparban mindenki azon lesz, hogy visszacsalogassa a vendégeket, de mivel várhatóan hatalmas lesz a kommunikációs zaj, a hagyományos hirdetésekkel aligha lehet majd komoly sikert elérni. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy a vendéglátóhelyeknek most hatványozottan fontos fogyasztói szemmel gondolkozniuk, és érdemes lehet valamilyen humort, csavart, egyedi megoldást belevinni az újranyitási kampányba. Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani.

A járvány lecsengésével fokozatosan kapjuk vissza az elkövetkező hetekben, hónapokban az életünk legfontosabb darabjait, ennek hatására pedig a magyarok megpróbálják majd bepótolni mindazt, amire az elmúlt egy évben nem volt lehetőségük. Mindenki újra át akarja majd élni a vásárlás élményét, a friss kávé illatát, a meleg leves ízét vagy éppen a mozi varázsát.

Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese úgy látja, hogy a szolgáltatóiparban óriási zajban kell majd kommunikálni, hiszen az összes vendéglátóhely rá fog kapcsolni a hirdetésekre, és próbál minél több vendéget leültetni az asztalokhoz. Éppen ezért közel sem lesz egyszerű kitűnni a tömegből, és a hagyományos kommunikációs módszerek mellett olyan új marketingcsatornákat is használni kell majd, amik növelhetik a kampányok hatékonyságát.  

„A hagyományos értelemben vett direkt hirdetésekkel nem fogunk tudni olyan jó eredményeket elérni, mint a járvány előtt. Érdemes videókkal dolgozni, megmutatni a célközönségnek, milyen környezetben várjuk őket, milyen hangulatot tudunk teremteni egy-egy jó vacsorához vagy egy baráti kávézáshoz. Rendkívül fontos ebben a helyzetben, hogy az emberek az élményt keresik majd, tehát erre kell építkezni, fogyasztói szemmel kell gondolkozni” – fogalmazott az üzleti kommunikációs szakértő.

Nagy Lehel szerint a következő hónapokban a szolgáltatóiparban a biztonságosság nagy hangsúlyt fog kapni. Lesz ugyanis olyan vásárlói réteg, akinek ez a járvány végéhez közeledve is elengedhetetlen, mert például jobban fél az átlagosnál. Egyes esetekben ez is döntő lehet.

Egyetlen erős üzenettel is benne maradhatunk az emberek fejében

Mint mondta, azt is remekül ki lehet használni, ha az asztalok között méteres helyet kell hagyni az előírások szerint. Példaként említette, hogy ha egy fallal választjuk el ezeket, akkor az még meghittebbé tud tenni egy randevút, és a vendégek úgy érezhetik magukat, mintha csak nekik nyitott volna ki az étterem, és ez szintén maradandó élmény lehet.

„Meg kell próbálni kreatívnak lenni, és jó, egyedi ötletekkel előrukkolni. Nem mindig a legbonyolultabb reklám a jó reklám, egy-egy szóval, üzenettel is olyan hatásosan lehet kommunikálni, hogy hónapokig benne maradunk az emberek fejében. Képzeljük bele magunkat a vendégeink helyzetébe, nekünk mi tetszene, mire vágyunk a lezárásokat követően. Az emberek szórakozni, kikapcsolódni jönnek, ezért javasolt a hirdetéseket is könnyedebb hangvételben megfogalmazni” – tette hozzá. 

Megjegyezte azt is, hogy ha sikerült leültetni a vendégeket, akkor meg kell próbálni valamilyen formában elkérni az e-mailes elérhetőségüket. Ez lehet akár egy ingyen süteményért, akár kedvezményért cserébe is, de számtalan más módszert is kitalálhatunk rá. Ennek azért van jelentősége, mert a továbbiakban őket már elérjük, a hírlevelek hatására pedig idővel törzsvendégekké is válhatnak.

Az sem jelenthet akadályt, ha nincs idő és energia a kampány beindításához, mert aki most lemarad, az óriási hátrányba fog kerülni. Ilyen esetekben tanácsos külső segítséget kérni, kommunikációs szakértőhöz fordulni.

A Langmár Kommunikáció Újratervezés 31 nap alatt című sorozatában szedte össze, mire kell figyelni, ha újraindítjuk a kommunikációt. A gyorstalpaló teljesen ingyenes, és segítséget nyújt mindazoknak, akik a krízisből minden eddiginél erősebben szeretnének kilábalni, és villámrajtot akarnak venni az újranyitáskor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS