Nagy a távolság az infláció és a kkv-k pénzügyi várakozásai között

2023. 06. 14., 15:51

Az előző negyedévi kismértékű javulást követően a vállalkozások ismét kisebb árbevétel- és nyereségnövekedésre számítanak: átlagosan 8 százalékos bevétel- és 3,3 százalékos profitnövekedést valószínűsítenek a következő egy évben. Így az infláció kitermelése továbbra is nehézséget okozhat – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi, 2023. első negyedévi eredményéből. A szolidabb pénzügyi várakozások miatt a beruházási szándék is csökkent. 10-ből 6 cég tervez fejlesztést, ezen belül is elsősorban informatikai és gépvásárlások várhatók a következő 12 hónapban.

Továbbra is nagy a különbség az infláció mértéke és a kkv-k tervezett pénzügyi eredménye között a magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index legutóbbi adatai szerint.

„Az előző negyedévi enyhe javulást követően ismét visszafogottabb árbevétel- és nyereségnövekedésre számítanak a cégek. Átlagosan 8 százalékos árbevétel- és 3,3 százalékos profitbővülést valószínűsítenek a következő egy évben, szemben az előző negyedévi 8,6 és 4,4 százalékkal. A cégek tehát továbbra sem várnak erős pénzügyi eredményeket, amit tovább tetéz, hogy a várt növekedés jóval a több hónapja extrém magas, 20 százalék körüli infláció alatt van. A jelenlegi gazdasági környezetben ezért még inkább fontos, hogy a cégvezetők felülvizsgálják az üzleti modelljüket és tudatosan tervezzék költségeiket és várható bevételeiket” – hívta fel a figyelmet Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

Árbevételben a mikrocégek, profitban a középvállalkozások optimistábbak

Cégmérettől függetlenül hasonló árbevétel-növekedésre számítanak a vállalkozások. Jelenleg a mikrocégek a legbizakodóbbak, ugyanis egyedül az ő várakozásaik nőttek, 7,8-ról 8,4 százalékra. A középvállalkozások 11,8 százalék helyett most már csak 8, míg a kisvállalkozások 8,9 helyett 7,6 százalékos növekedésben bíznak az előttünk álló egy évben.

A profit várt növekedése viszont a cégmérettel együtt növekszik: a következő egy évben a mikrocégek 2,8, a kisvállalkozások 3,8, míg a középvállalkozások 4,4 százalékkal nagyobb nyereséget valószínűsítenek.

Kevesebb pénz, kevesebb beruházás

A visszafogottabb pénzügyi várakozásokkal a beruházási szándék is mérséklődött. 66 százalékról 62-re csökkent a fejlesztésre készülő cégek aránya, és minden beruházási célnál visszaesés látható. „Jelenleg főként informatikai (30 százalék) és gépberuházásokra (26 százalék) készülnek a kkv-k. A céges autóflotta korszerűsítését mindössze a vállalkozások 16 százaléka tervezi, ami 2017 óta a legalacsonyabb arány. Ugyan az ingatlanberuházás sosem tartozott az élmezőnybe, az előző negyedévi 12 helyett most már csak a cégek 6 százaléka számol vele. Az ingatlanpiacon tehát jelenleg nem csak a lakosság, de a vállalkozások is kivárnak” – részletezte az eredményeket a szakértő.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS