A kérdés, ami minden vendéglátóipari egység életében legalább egyszer felmerül. Természetesen az is nagy előnnyel bír, ha bizonyos időközönként megváltoztatjuk a felépítését, a megjelenését, hogy az újdonság érzése is megmaradjon a visszatérő ügyfelek körében. Egy jó éttermi lap sokkal több, mint egy lista az elérhető ételekről és italokról.
Az értékesítés az étlapnál kezdődik
Egy jól megtervezett étlap segíthet választani a vendégeknek, növelhetjük az elégedettségüket és az étterem sikeréhez is nagymértékben hozzájárul. Természetesen több szempontra is figyelni kell a kialakítása során. Az étlap mellett még számos más tényező van, amire nagy hangsúlyt kell fektetni az étterem működésének megtervezésénél. A Rillgo Éttermi Rendszer vevő kedvence szolgáltatása nagy segítséget jelenthet a folyamatban, amivel nagymértékben növelhetjük a vevői elégedettséget.
Az étlapnak könnyen áttekinthetőnek és érthetőnek kell lennie. Egy túlzsúfolt vagy túl sok választékkal rendelkező lap inkább zavaró a vendégek számára. Meg kell találni az egyensúlyt az egyszerűség és a változatosság között. Függetlenül attól, hogy klasszikus ételekről vagy különleges ajánlatokról van szó, a cél az, hogy a vendég minél hamarabb megtalálja azt az ételt, amit el szeretne fogyasztani.
Az étterem tematikáját és konyháját is tükröznie kell az étlapnak. Egy olasz vendéglátóipari egységben elsősorban olasz ételeket kell felvinni az étlapra. A tematikus következetesség erős identitást alakít ki az étteremnek. Ha a különböző konyhák ételei keverednek, azzal csak összezavarjuk a vendégeket és a vállalkozás profiljának a tisztasága is csökken.
A jó éttermi étlapok folyamatosan frissülnek, kiemelik az évszakos ajánlatokat, hogy mindig friss ételeket és ízgazdag élményt nyújtsunk a vendégeknek. Ez kiváló lehetőséget ad arra, hogy a vállalkozás frissítse a kínálatát, a visszatérő ügyfelek pedig újdonságokat próbálhatnak ki.
Mennyire legyen részletes a leírás?
Ez egy gyakori kérdés az étlap kialakítása során. Pontos és egyben vonzó leírásokat kell, hogy tartalmazzon az ételekről. A cél, hogy a vendégek el tudják képzelni az étel ízét és textúráját. Az alapanyagok, a főzési módszerek és az esetleges allergének is megjelenhetnek. Ételképeket is ajánlott elhelyezni az étlapon, mivel képesek azonnali benyomást és vágyakozást kelteni a vendégekben. A vizuális élmény nagy hatással bír, mivel a “szemünkkel is eszünk”. Egy vonzó, jól összeállított fotó garantáltan felkelti az érdeklődést.
Mi a helyzet az árral?
Ez az egyik kritikus pont. Lehet bármilyen kecsegtető a leírás, vagy egyértelmű az étel megnevezése, ha az árakkal problémája van a vendégnek. Az étlapon szereplő áraknak tükrözniük kell az étel minőségét és mennyiségét. Méltányos és átlátható árazást kell alkalmazni, hogy a vendégek elégedettsége ideális legyen és az étterem hosszú távon sikeres maradjon.
A világ TOP 5 építőipari nehézgépgyártó vállalata között számon tartott kínai Zoomlion 105 millió euró értékben Magyarországon építi fel harmadik európai gyáregységét.
„Egy nukleáris létesítmény megtámadása abszolút elfogadhatatlan, ilyesminek nem szabad megtörténnie.”