Mi kell a sikeres vállalkozáshoz? Digitális sztorik a Széchenyi Egyetem klubjában

2022. 05. 05., 18:37

A Széchenyi István Egyetem Spinoff Klubjának célja, hogy ösztönözze hallgatóit saját vállalkozásuk elindítására, formálja szemléletmódjukat, perspektívát mutasson számukra. A tavaszi félév utolsó programján a résztvevők digitális innovációs sikersztorikat ismerhettek meg, majd betekintést nyerhettek a Kiber-Fizikai Gyártórendszerek Laboratórium működésébe.

„A Széchenyi István Egyetem a startup-ökoszisztéma építését több eszközzel is segíti. A program oktatási lába a Hungarian Startup University, amely egy két féléves tantárgy. Emellett jelentős közösségépítés is zajlik, olyan találkozási lehetőségekkel, mint amilyen a Spinoff Klub is. A közösség tagjai – amellett, hogy hasznos információkhoz juthatnak – egymástól is ötletet, ihletet tudnak meríteni, egymást tudják inspirálni”– fogalmazott dr. Rámháp Szabolcs adjunktus, az egyetem Menedzsment Campus Kompetenciaközpontjának startup inkubációs menedzsere.

„Programunk keretében egy intenzív képzést követően az egyetemi partnerbefektetőkkel közösen a fiatalok akár húszmillió forint befektetési forráshoz is juthatnak” – emelte ki az előadó. Mint mondta, 2018 óta mintegy húsz egyetemi startup csapat jött létre. „A legsikeresebbek már saját vállalkozást alapítottak, és vannak, akik már két-három befektetési körön is túl vannak. Összességében mintegy négyszázmillió forint kockázati tőkebefektetés került kihelyezésre a széchenyis hallgatók által alapított startup vállalkozásokhoz” – adott áttekintést dr. Rámháp Szabolcs.

Szántó Norbert, a Kiber-Fizikai Gyártórendszerek Laboratórium laborvezetője, a Simprove társalapítója „Egy ötlet útja” címmel tartott előadásában azt mutatta be, hogy a szellemi termék megszületését követően merre induljunk tovább, milyen buktatókra kell felkészülnünk, milyen kihívásoknak kell megfelelnünk.

„Az alkotás öröme a fő mozgatórugó, de emellett fontos a realista gondolkodás, annak vizsgálata, hogy termékünk miként válik piacképessé” – mondta. Kiemelte, az ötletet úgy kell tudnunk tálalni, hogy elnyerjük az esetleges befektetőink bizalmát, meg kell mutatnunk azt, hogy miért jobb a mi ötletünk, mint másoké. „Azt is el kell döntenünk, hogy milyen formában vágunk bele a vállalkozásba. Piaci szereplő bevonása, üzleti angyal, tőkebefektetés vagy esetleg az egyetemmel közös út is lehet a megoldás” – magyarázta Szántó Norbert.

Fekete Attila mérnök-informatikus, az Fws Online Kft. alapítója, a fiREG.hu Kft. társalapítója elődásában saját történetét mesélte el. A Széchenyi-egyetem egykori hallgatója az egyetemi évek után egyedül kezdte honlapkészítő vállalkozását, lépésről lépésre haladva bővítette a céget, amely ma már 15 munkatársat számlál.

„Izgalmasnak tartom azt a fejlődési folyamatot, amin az embernek szükségszerűen keresztül kell mennie. Informatikusként meg kellett tanulnom érvelni, értékesítéssel foglalkozni, amikor jönnek az ügyfelek, akkor már a marketinghez is kell érteni. Ha még több ügyfél jön, és fel kell venni embereket, már egy csapatot is tudni kell irányítani, munkaszerződést kell kötni, képbe kell kerülni az adózási szabályokkal – és még sorolhatnám, hogy mi mindent meg kell tanulni vállalkozóként” – mondta.

(Fotó: Májer Csaba József)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS