Megugrott a hazai kkv-k beruházási hajlandósága

2019. 02. 27., 16:16

Az előző negyedévi megingást követően megugrott a kkv-k beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek 78 százaléka tervez valamilyen fejlesztést – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból.

A célokat tekintve soha ennyien nem készültek még a gépek, berendezések beszerzésére, megelőzve ezzel a sokáig élen álló informatikai fejlesztéseket. Idén az iparban és a kisvállalkozásoknál várható a legtöbb fejlesztés, emellett szektor szinten erősödött a vállalatalapítási kedv.

Beruházási boom várható idén a hazai kkv-k körében. A K&H kkv bizalmi index felmérés eredménye szerint az előző negyedévben történt esést követően visszakorrigált a vállalkozások beruházási hajlandósága a korábbi magas szintre. „Jelenleg tízből közel nyolc (78 százalék) vállalkozás tervez valamilyen fejlesztést idén, ami az előző negyedévhez (72 százalék) képest jelentős ugrás, ráadásul ezzel már tartósan egy éve 70 százalék felett van a beruházásban gondolkodó cégek aránya, amire legutóbb 2006-ban volt példa” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.

Időszerűvé vált a gépek, berendezések korszerűsítése

A célokat tekintve kissé átrendeződött a sorrend, de összességében a top 3 fejlesztendő terület nem változott. Jelenleg a gépek, berendezések korszerűsítésére fókuszálnak leginkább a cégek, 44 százalékuk tervezi idén ilyen beruházást, ami az index történetében az eddigi legmagasabb arány. Az eddig élen álló informatikai beruházások a dobogó második fokára csúsztak vissza (36 százalék), miközben a gépjárműpark korszerűsítése (26 százalék) stabilan tartja harmadik helyét.

Ipari beruházásokban dúskálhatunk idén

A különböző ágazatokat tekintve viszonylag egységes képet mutat a szektor. Az ipari, mezőgazdasági és szolgáltató cégek közel azonos arányban terveznek fejleszteni idén (86 százalék, 82 százalék és 79 százalék), miközben a kereskedelemben ennél visszafogottabb beruházási szándék látható (69 százalék). A cég méretét tekintve jelenleg a kisvállalkozásoknál számíthatunk átlagon felüli arányban (84 százalék) beruházásokra idén, de a mikro- és középvállalkozásoknál is erős a fejlesztési hajlandóság (74–74 százalék).

Erősödő vállalatalapítási szándék

„A korábban jellemző 1-2 százalék helyett jelenleg a vállalkozások már 4 százaléka gondolkodik új cég létrehozásában. Emellett a piacbővítési szándék is megfigyelhető a hazai vállalkozásoknál. Habár a többség (52 százalék) idén is az eddig jól bevált piacon kíván érvényesülni termékével vagy szolgáltatásával, a cégek jelentős része tervez új piacokat meghódítani (34 százalék), miközben új termékek kifejlesztését is közel minden harmadik cég (29 százalék) tervezi idén. Mindezek jól mutatják a magyar cégek erősödő vállalkozó kedvét, amit mi is testközelből megtapasztalhattunk a Cápák között üzleti show-ba jelentkező vállalkozások mentorálása során. A műsorban hétről-hétre látható cégek pedig további ötleteket és bátorságot adhatnak az újdonságra nyitott vállalkozásoknak” – mondta el Kovács Viktor Zoltán.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS