Megingathatja a kkv-kat a járvány második hulláma

2020. 11. 10., 17:30

Megérzik a járvány második hullámát a hazai kis- és középvállalkozások, a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adatai alapján az előző negyedévhez képest kevésbé tekintenek bizakodóan az előttük álló egy évre. Az index értéke jelentősen, 12 pontról 7 pontra csökkent, ami többek között annak tudható be, hogy a cégek növekvő közterhekre és kevesebb uniós forrásra számítanak. A november 11-től életbe lépő kormányzati szigorítások várhatóan még tovább csökkentik majd a várakozásokat a következő mérési időszakban, a negyedik negyedévben.

Alábbhagyott a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások bizakodónak mondható várakozása a K&H kkv bizalmi index kutatás harmadik negyedéves adatai alapján. Az index az előző negyedévhez képest jelentősen, 5 ponttal mérséklődött, így jelenleg 7 ponton áll. „A koronavírus első hullámát követően a jelen kutatásban látjuk igazán, hogy mire számítanak a harmadik negyedévben a vállalkozások. Bár az index értéke visszaesett, a hazai kkv-k egy évre előremutató várakozásai összességében még mindig pozitívak. Az előző negyedévi 12 ponthoz képest visszafogottabb kilátások hátterében a járvány második hulláma állhat, bár a november 11-én életbe lépő kormányzati szigorítások várhatóan még inkább negatívan befolyásolják majd az eredményeket. Romlott továbbá a vállalati hitelkamatokra vonatkozó várakozás, emellett kevesebb uniós forrással és növekvő közterhekkel számolnak a cégek, saját pénzügyi kilátásait ugyanakkor kedvezőbbnek ítéli meg a kkv szektor” – ismertette az eredményeket Kökény Roland, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.

Árbevétel tekintetében a legnagyobb és a legkisebb méretű cégek várakozásai változtak számottevően. Továbbra is a középvállalkozások a legbizakodóbbak, az ő várakozásaik 23 pontról 32 pontra emelkedtek. Ezzel szemben a 20 és 100 millió forint közötti éves árbevétellel rendelkező mikrovállalkozások lényegesen borúlátóbbak, ők ugyanis 9 pontos visszaeséssel jelenleg 0 ponton állnak. Bár némileg mérséklődött, de a korábbi negyedévekhez hasonlóan a kisvállalkozások bizalma a legstabilabb (10 pont).

Az ágazatok közül a szolgáltatási szektorban és a korábban igencsak pozitív várakozásokkal teli agráriumban hagyott alább a cégek bizalma. A mezőgazdaságban 42 pontról 19 pontra zuhant a várakozás, de még így is ők tekinthetők a legoptimistábbnak, míg a szolgáltatási szektor 9 pontos csökkenés után, 5 ponttal a leginkább borúlátó. Az ipari és kereskedelmi szektor várakozásai viszont keveset változtak: az iparé jelenleg 9 ponton, a kereskedelemé pedig 7 ponton áll.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS