Megalakult a Marketing Szövetség HoReCa és Event tagozata

2020. 02. 10., 15:15

Tagozatba tömörülnek, és közösen dolgoznak ezentúl a hazai vendéglátás, élelmiszerkészítés szereplői a Magyar Marketing Szövetség keretén belül, miután megalakult a szervezet HoReCa és Event tagozata.

Az alapító tagok élelmiszeripari, rendezvényszervező és kommunikációs cégek, amelyek rá akarják irányítani a figyelmet erre a területre, amely jelentős fejlődésen és növekedésen megy keresztül.

Régóta esedékes kezdeményezésnek nevezték a tagok a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event tagozatának megalakulását a szervezet alapító ülésén csütörtökön, Budapesten. A Sirha Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari és HoReCa Szakkiállítás keretében megrendezett eseményen elhangzott: a Magyar Marketing Szövetség a marketing társadalmi elismertségének biztosítása, a gazdasági életben történő sikeres és hatékony alkalmazásának elősegítése, valamint kialakult kapcsolatrendszere révén kíván hozzájárulni Magyarország fejlődéséhez, nemzetközi elismertségének növeléséhez. Az MMSZ egyben egy platform, amely a kölcsönös előnyökkel járó összefogás lehetőségét teremti meg a szakma elméleti oktatói, gyakorlati felhasználói és üzleti alkalmazói között.

A Magyar Marketing Szövetség HoReCa és Event tagozata a fenti célok minél hatékonyabb megvalósítására jön létre, szándékai szerint összefogva a vendéglátásban, élelmiszerágazatban és szállodaiparban működő vállalkozásokat.

A turizmus a nemzetgazdaság egyik legnagyobb ágazata, amelynek a GDP-ben való részesedése a közvetlen és közvetett (multiplikátor) hatással együtt mintegy 10 százalékot tesz ki, és közel 500 ezer embernek ad munkát. A szektor jelentős növekedést él át, tavaly novemberben a vendégéjszakák száma éves alapon 4,8 százalékkal, az árbevétel 10 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken. Az ehhez kapcsolódó HoReCa szektor szintén fejlődik, ugyanakkor ezt eddig nem kísérte az ágazat aktív kommunikációja. A most létrejött HoReCa tagozat ezen kíván javítani.

Az aktív tagok elkötelezték magukat amellett, hogy közösen formálják a hazai éttermi, szállodai és általában a vendéglátó-ágazat marketingkommunikációját, amelyre mindezidáig kevesebb figyelem jutott annál, mint amennyit megérdemelne a terület – mondta el az eseményt követően Bódi Krisztina. Az alakuló ülésen tagozatvezetővé választott marketingszakértő hozzátette: a hazai HoReCa ágazat speciális terület, az ehhez kapcsolódó marketing és kommunikáció pedig nagyban meghatározza azt, ahogy erről gondolkodunk. A jó HoReCa kommunikáció sokat hozzátehet a kedvező országimázs kialakításához is, hiszen az élelmiszer, valamint a vendéglátás egy ország egyfajta védjegye, reklámja is egyben – fogalmazott Bódi Krisztina, aki szerint ezért különösen fontos, hogy összehangolt és hatékony munka valósuljon meg a tagok részvételével. A szakértő szerint ezért hiánypótló kezdeményezés a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event tagozatának megalakulása, amelynek tagjai lelkesen és várakozásokkal tekintenek a közös munkára.

A HoReCa tagozat tisztségviselői

Tagozatvezető:

  • Bódi Krisztina, ügyvezető (Marketing Art Kft. / www.menteshelyek.hu)

Tiszteletbeli elnök:

  • Hovánszky László, ügyvezető igazgató (METSPA Beszerzési és Kereskedelmi Kft.)

Elnök:

  • Kaszás Attila, ügyvezető igazgató (Viwa Product Európa Kft.)

Alelnökök:

  • Várkonyi Beáta (Danone, Vállalati Kapcsolatok Igazgató – Magyarország, Csehország, Szlovákia), Hermann Zsuzsanna (ügyvezető-főszerkesztő, Trade magazin)
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS