Egy hónapon belül eredményt hirdethetnek a Közlekedési Múzeum új épületének tervezésére kiírt nemzetközi pályázaton.
Február első hetében összeül a pályázat nemzetközi zsűrije, hogy válasszon a kiírásra beérkezett 13 pályaműből – közölte Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum vezetője.
Vitézy Dávid hangsúlyozta: az anonim tervpályázaton nem a tervezési díj, hanem a minőség, az átgondoltság, a múzeumi funkcióknak való megfelelőség és több más szakmai szempont alapján dönthet a zsűri – írja a Magyar Építők.
Az építészek becslése szerint a beruházás végleges terveinek elkészítése két évet vehet igénybe, amelyet két-két és fél évig tartó építkezés követ majd – így öt év múlva reális az új múzeum megnyitása.
Vitézy Dávid azt is közölte, hogy a MÁV-val összefogva azon dolgoznak, hogy a terület fővonalbeli vasúti bekötése fennmaradhasson, így a múzeum néhány perc alatt elérhető lesz a Keleti pályaudvarról.
Az új hely keresésekor a legjobb alternatívánakaz egykori Északi Járműjavító területe bizonyult. Itt már az 1870-es években a MÁV járműveinek javításával foglalkoztak, de több mint egy évtizede üresen áll.
A Közlekedési Múzeum fő helyszíne a Dízelcsarnok lesz, amely a dízelvonatok javítására készült 1962-ben.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.