Már 350 vállalkozás részesült tőkebevonásban a Hiventures portfóliójában

2021. 02. 23., 13:00

Európa egyik legaktívabb befektetőjeként az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tavaly közel 14 milliárd forint tőkét helyezett ki. Ezzel működésének négy éve alatt 38 milliárd forintot folyósított.

A Hiventures 2017 februárja óta fektet be Magyarországon kezdeti és érettebb fázisú startupokba, bő egy évvel ezelőtt pedig elindította a kkv-kat, majd tavaly a nagyvállalatokat célzó finanszírozási programjait is. Működésének négy éve alatt 350 vállalkozásban és közel 38 milliárd forint értékben emelt tőkét, ezzel termékfejlesztéshez, növekedéshez vagy hazai és nemzetközi piacra lépéshez nyújtott finanszírozást. Inkubációs befektetési programjában eddig 194 induló vállalkozás részesült tőkebevonásban, a magvető, növekedési és KKVPRO programokon keresztül pedig 156 érettebb vállalkozás finanszírozása valósult meg.

A teljes portfolió felét ma kezdeti fázisban lévő innovatív vállalkozások alkotják, további 25 százalékuk érettebb, úgynevezett magvető, míg 21 százalékuk nemzetközi terjeszkedés előtt álló növekedési szakaszban működik. Az eltelt négy évben összesen 1051 startup alapító fiatal kapott lehetőséget sikeres vállalkozás felépítésére, alkalmazásukban ma összesen közel 2000 fő áll. A Hiventures KKV-k finanszírozására fókuszáló programjai közel egy éve indultak, de máris 4 százalékát alkotják a tőkebevonásban részesült cégek számának és egyötödét teszik ki a tavalyi évi folyósítási volumennek.

A Hiventures célja, hogy a piacon egyedüliként valamennyi vállalkozói életszakaszban, ötletfázistól egészen a nemzetközi terjeszkedésig biztosítson tőkefinanszírozási programokat a hazai cégek számára, amelyhez szakmai támogatást a Magyar Fejlesztési Bank nyújt. A többlépcsős finanszírozási keretrendszerben már 29 vállalkozásnak sikerült fentebb lépnie. A 15-65 millió forint finanszírozást biztosító inkubációs fázisból 17 cég lépett előre, míg a következő, akár 500 millió forint tőkebefektetést biztosító magvető szakaszból 12 társaság jutott el oda, hogy az akár 1 milliárd forintig terjedő növekedési programba kerüljön.

A pandémia és az ezzel járó keresletcsökkenés, valamint a szállítási láncok akadozása mellett is növelték 2020-ban árbevételeiket a Hiventures befektetésben részesült cégek. A növekedést fele arányban ráadásul külpiacokon sikerült elérniük. Míg a nemzetgazdasági növekedésről szóló előrejelzések azt mutatják, hogy a járvány miatt tavaly az export 9 százalékkal esett vissza, a Hiventures portfoliójába tartozó cégek export árbevételüket csak a startup üzletágat tekintve is 55 százalékkal, 3,4 milliárd forintra növelték.

A Hiventures által finanszírozott életszakaszban a startupok többsége még fejlesztésekre fordítja erőforrásai jelentős részét, ezért az árbevétel szintjük helyett inkább az abban megfigyelhető dinamika a meghatározó. A startupok árbevételében tapasztalható növekedési ütem a tavalyi krízisekkel teli évben kimondottan jónak mondható, emellett bizonyítja, hogy a hazai innovatív ötletek a világpiacon és válságban is megállják helyüket.

A startupok legnagyobb árbevétellel bíró elitklubjában olyan vállalkozások szerepelnek 2020-ban, mint a JayStack Services Zrt, a Webshippy Magyarország Kft., a Post For Rent, az Adalékmentesen Kft. vagy éppen a StyleHub Ecommerce Kft. Többségük technológiai irányultságú cég, még akkor is, ha más-más szektorokban, például a big data, logisztika, e-kereskedelem, social media vagy a hagyományosabbnak számító élelmiszeripar területén tevékenykednek. A kis- és középvállalkozások árbevétele esetében a legjelentősebb növekedést 2020-ban az EKO Konzervipari Kft., az ipari kések, egyedi gépek, alkatrészek gyártásában jeleskedő Vág-Tech Kft. és az egészséges élelmiszerek kereskedelmével foglalkozó Szafi Products Kft. mutatta.

A Hiventures portfoliójában tőkebevonásban részesült vállalkozások eddig 20 milliárd forint értékben jutottak további forráshoz, banki hitel vagy társbefektetők által nyújtott tőkefinanszírozás formájában. Egy-egy projekt esetében a Hiventures akár 30-40-50 százalékos arányú tőkefinanszírozással is a vállalatok mellett tud állni, ami új lehetőségeket teremt számukra, hiszen nagyobb valószínűséggel nyílik lehetőség például banki hitel igénybevételére is.

A kockázati tőkealap-kezelő jelenleg 3200 beérkezett jelentkezést tárgyal, amelyek közül 400-nál is több ügylet van már túl az első körös pozitív döntésen. Közöttük a standard finanszírozási termékek mellett dedikált mentőprogramok találhatóak, amelyekkel a Hiventures a koronavírus által sújtott hazai vállalkozások rendelkezésére áll.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS